November 16, 2016

21 Dari 3 Rumah Mewah Termasuk Rumah Disneyland Kepada 4 Kereta Mewah, Hebat Ketua AMK Ampang! cc. @SPRMsia






Daripada laman sosial Instagram milik jutawan muda berumur 28 tahun, Ketua AMK PKR Ampang, didapati tidak kurang dari 5 buah kereta mewah didakwa dimiliki oleh beliau. Ada Range Rover, ada Mercedes, ada BMW dan ada Mini Cooper. Salah satu keretanya, Mercedes CLA250 dibeli sewaktu Umat Islam sibuk untuk menyambut Hari Raya Aidil Fitri. Dalam erti kata lain kereta raya lah. Dari mana datangnya tohmahan pembangkang yang mengatakan Rakyat Malaysia hidup susah dan melarat? 

Sekiranya Ketua AMK PKR merangkap Pegawai Khas Ahli Parlimen Ampang yang bukan dari keluarga hartawan boleh memiliki sekurang-kurangnya 5 buah kereta mewah, apa yang hendak dihairankan sekiranya Ahli Parlimen Ampang, YB Zuraidah Zakaria sendiri, bekas peniaga gerai buah-buahan mempunyai 7 atau 8 kereta mewah? Saya mencadangkan agar Kerajaan Selangor mengadakan kursus kepada Rakyat Selangor dikendalikan oleh Dato Adam Rosly dengan tajuk cadangan "Bagaimana hendak menjadi jutawan sebelum 30 tahun".

21 comments:

Anonymous said...

Paku dulang paku serpih... ngata orang depa yg lelebih... rakyat di dulukan.... kroni lebih dulu la brookkk....kikikikiki

Anonymous said...

Ini lah kerja mereka....dedahkan biar macai taik tahu tahap
kebodohan mereka membela penyamun yang sebenar....

Anonymous said...

Jho lo lagi kaye dapat free bilion2..tak ada macai bebal sibuk pun..singapor yg duk sibok siasat jholo..

Anonymous said...

2-3 ekor kayer berjuta melayu kayap..

Anonymous said...

Elok mintak jho lo bagi kursus nak dapat free billion2 seblm umur30tahun.dan tak ada orang nak tangkap...setuju tak?

ted manoff said...

Ryezall.. Budak adam nii belajar dari pemimpin bn..ckp saja ada org derma sudahh..ironinya baik bn atau pkr lebih kurang saja..atau bn lebih kedepan dlm hal songlap harta rakyat nii...rumah reza harga ratusan juta tuu nk kira mcm mana ryezall...💀👿

Anonymous said...

4 biji kereta mewah untuk ke NERAKA!!!!!!

Anonymous said...

Tak kira Jhi Lo ka sapa kalau ada bukti dakwa la....cakap
berdegar2....rasuah tetap rasuah...buktikan...tuduh sana
sini rupanya dalam puak sendiri ada penyamun tunggu dibuktikan

Anonymous said...

Ted Kentot kau tak ikut menyamun ka hari ni???

Anonymous said...

Segera daftar jadi ahli pakatan anda akan cepat kaya
dan bebas menyamun...bersama bepakat kayo...oooo

Anonymous said...

Memang TEROR mamat ADAM ni..
Gua rase si adam ni berkecimpung dlm pkr dalam 5 tahun..

Dapat je JAWATAN terus REMBAT MENYAMUN kow2 punye..
XTOLEH kiri kanan ,terus rembat..

Kihkihkihkih MEMANG TEROR n terbaik..

Si CAI VIRUS biol yg da TUA BANGKA msih di takuk lama..

Kahkahkah

GUD JOB angkatan muda..jgan lepaskan pluang ddepan mata.
PLUANG DATANG HANYA SEKALI..
Boleh REMBAT lgi kasi rembat btul2..

Huaaaaaa

Anonymous said...

Jho lo la ni kat depan rumah ko ke.. la tu awal awal dah berambus kat negara yg dengo citer pemimpinnya berpakat nak jatuhkan malaysia...dia tau dirinya selamat.. la tu nuor berusaha nak pi sana kononnnnnn nak berubat ..

Alaaa mcm kisah alvin tan...dah jd pelakon porno....dah buat filem porn..

Anonymous said...

Jd kena buat mcm pac ni... keluarkan semua bukti..mesti ada dr kedua dua pihak..kerajaan dan pakatan..amacam..tu kan memang cara pakatan..

Tapi bukan kah si zu dah cakap.. ayahnya kayo..ayahnya yg beri.. amacam harta yg lain..sapo pulak beri...

Anonymous said...

Dr duluuuuuuuuuuu...org pakatan kata dia org ni zuhuddddd...bersih sampai 5...cekap amanah CAT MEOWWWW.... takde rasuahhhh jujurrr....tak pernah zalim.. kalau perintah...semua negeri kayooo.. semua kaum sama rata...tak caaya tengok pp....sampai dah sama pemimpin khalifah islam... HEBATTTT HEBATTTTTT seperti bunga yg dikata harum...tapi ada juga bunga berbau taik ayam..jika ditompok byk berbau taik kucing...jika bertimbun berbau najis babi....kah kah kah...marilah kita ketawa berdekah dekah kah kah kah...

Anonymous said...

Tak..tengah tido berdengkor baru dpt habuan...cukupla utk seminggu ni...

Anonymous said...

Sebb.tu..mereka bedal jer kiri kanan..yahudi ke kapir ke..janji kaya..nanti dah tua tobat...yer ke...boleh mcm gitu ke..tu nasib kalau umur panjang..klau..pendek..ingatlah..kalau..rumah dan kenderaan dari duit haram..maksudnya..hidup kau pun dah jauh dari Rahmat Allah...biar..penarik beca atau pemandu bas..walau tak kaya hidup serba kurang tapiAllah pandang mulia...kita nak manusia muliakan kita atau Allah muliakan kita...so fikir sendirilah..ingat dgn kemewahan hadil duit kotor tu hidup mereka tenteram...tengoklah sikit hari lagi Sprm dan Lhdn akan cari Adam rosly sampai lubang cacing...

Anonymous said...

selangor akn tumbang dr gengaman pakatan jahanam. mamak kerala boleh bungkus dedak yg dia stok tu.. bwk ke Uganda.. kot2 laku kt sanaa

di Penang krjn DAP jg sudah hilang pngaruh pd Cina bukit.

dia main betina, dia bli banglo no swimming pool rasuah pstu dia crita kt bngsa cina bukit ini salah umno.. bsnjir pun salah umno.. mna lh cina2 ni nk boleh trima bodoh sgt alasan tu..

sma mcm di Ampang ni.. Adam ckp brlmbk ank muda jd jutawan..

alih2 masa demo ckp rakyat mnderita dizalimi umno bn..

ALLAH MAHA KUASA ..LG BYK KO TUDUH ORG LG BYK ALLAH AKN KMBALIKAN TUDUHAN TU PD KO!!

Anonymous said...

Ada kemungkinan...semua rumah dan kereta mewah tu sebenarmya Zuraidah nenek lampir punya serta keluarga dan anak2... Tapi takut kena Sprm mcm Guan End..bubuh nama. ADAM rosly....wah..kemungkinan besar...tu...Sprm dan Lhdn jgn lupa siasat...jgn tak siasat..rakyat Selangor nak tahu.ni....

Anonymous said...

Yg bnyk terdapat dan terjadi kat PH=Pakatan Hancur adalah jeng jeng jeng :

Kokok berderai derai ekor bergelumbang taik
Mak lampir taik
Mudah ditaikkan
Mudah di jubur dan dikelentong oleh aljuburi altaiki
Taik yg berlagak emas
Pahlawan taik
Taik taik lembik dan kering
Taik yg mudah hanyut menuju tong taik
Taik kecewa dan stress
Taik bungkus
Taik buta
Taik hancur
Dll...taik taik taik..asal taik kembali kpd taik
Heh heh heh heh heh..

Anonymous said...

"Sajak" taik ko ni bole dbungkus cam NASI LEMAK FREE zmin makan tempoh hari...

Kihkihkih

Anonymous said...

Asimin xlyn nasi lemak kalo ygjual tu bkn awek cantik bergetah
dia layan askerim dlm tandas jer..
mb slangor.. dirty. tp rkyt slngor sokong.. bala bencana la jwbnye!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates