November 20, 2016

37 Damailah Engkau Di Sana, Abang Din Turtle


Pada yang mengenali blogger Shaifuddin Mahmud atau nama penanya Din Turtle, Allahyarham baru sahaja menghembuskan nafasnya terakhirnya petang tadi dan kembali ke Rahmatullah.

Walaupun kami berbeza pandangan politik sejak akhir-akhir ini, kami tidak pernah bermusuhan sehingga ke akhir hayat beliau. Damailah engkau di sana sahabatku.

Al-Fatihah.

37 comments:

I'm not a robot said...

AL-FATIHAH.

Kutuk2 jugak, tapi hal ini bukan utk main2.

Tapi apa punca kematian dia?
Sakit tua? Dan berapa umur dia?

Anonymous said...

Innalillah wa inna ilaihi rajiuun

Qar Max said...

Innalillah wa inna ilaihi rajiun..alfatehah utk arwah

MOHD SAID BIN HALIMI said...

Alfatihah.walaupun berlainan pandangan tapi kita adalah umat islam.saling maaf memaafkan.

Anonymous said...

ni semua salah najib

Anonymous said...

Innalillah wa inna ilaihi rajiun..alfatehah utk arwah

Anonymous said...

Kau betul la bodoh dan bahalul. Ajal org pun kaitkan dgn PM.
Buka kah ajal maut ditangan ALLAH

Anonymous said...

Bro, kapir memang mcm tu, segalanya akan dipolitikkan....

Anonymous said...

Akhirnya mati didepan laptop... Selamat menjawap dan lulus soalan Dari malaikat mungkar Dan nakir... Marabbuka?????...

Anonymous said...

masih ramai lagi yg cinta dunia..
lupa akhirat...cer tanya tun m...haha

Anonymous said...

Mati juga kau din penyu... Ingatkan mati di tikar sejadah, tapi maut mu di jemput di depan laptop yg kau guna untuk mengadu domba Dan fitnah ... Hadios...

Anonymous said...

Innalillah wainnalillahi rajiun... Alfatihah buat arwah din turtle. Perbezaan kita hanyalah dr sudut politik apapun kita ttp saudara seagama. Damailah kau disana.

RK

Ted Manoff said...

Pilihan dia sokong mana2 pihak. Madey India Tua tu dah sihirkan Bro Din.

Ted Manoff said...

Apabila yang memuja mati maka tak lama selepas itu yang di puja pula mati. Siap ngko India Tua.

Anonymous said...

Al fatihah..aaminn ...semoga roh dcucuri rahmat..

Arwah terperanjat krn bersih 5 hnya 15k org je kot..

Anonymous said...

Harapnya sempat dia ni minta maaf pd. YAB PM Bumiputera islam/Melayu terCINTA kita - yg. asyik diFITNAHnya! Kalau TAK sempat, semoga ALLAH SWT mengampuni dosa2nya!

Ikhlas,

Nek Tempoyak.

Rockybru said...

Innalillah. Salam takziah buat keluarga Allahyarham Din Turtle.

Anonymous said...

SEMPAT TAK DIA MINTA AMPUN NGAN NAJIB????


INNALILLAH....

Cik Minah said...

Teruk betol orang umngok ni.
Ajal maut pun jadi bahan politik.
Apa, korang ingat, korang tak mati ke........????
Nak mati, tak kira usia.
Bila sampai ajal,kun-fayakun!
Yang diingati hanya perjuangan.
Kalau menipu dan mencuri wang rakyat,
INILAH yang akan diingati orang.
Harimau mati,meninggalkan belang,
gajah mati, meninggalkan tulang.
Manusia mati meninggalkan kenangan.
Inalilah........semoga rohmu ditempatkan
dikalangan orang-orang beriman, En Din.
Alfatihah buat Din turtle.

Lepas ni, susahlah aku sebab bloglist dinturtle
jadi pintu masuk Aku ke blog-blog.

Anonymous said...

baguslah cik minah kerana saling ingat -mengingati...pun begitu ..apa hal nya dengan orang yang masih hidup yang telah dihasut,diadu domba dan difitnah?
yelah...yang mati takkan hidup semula untuk membetulkan keadaan manakala yang hidup terpingga-pingga ,tertanya-tanya kerana dikelirukan.
jadi berhati-hatilah dalam membuat sesuatu kerana seperti kata orang terlajak perahu bolih diundurkan manakala terlajak kata dan perbuatan buruk padahnya

Cik Minah said...

SIAPA YANG KELIRU - KAMU ke..????
Ya, wang memang selalu membuat otak jadi keliru
Syaitan sedang berpesta,
Kuasawang, zalim menipu berdusta,
Agamawan mengangguk bermuka muka,
Demi kuasa, harta dan wanita.

Syaitan sedang berpesta,
SiJahil menipu dgn bersahajaa,
SiAlim tersengeh dgn selamba,
Rakyat tertipu semakin derita...
5:18 PM

Anonymous said...

Tang mana che minah menderita....khabar kan...
Biar bang awang menyembuhkan derita itu...

Anonymous said...

Eeeiiii minah...ko masih idup.. ni semua utk kita yg masih idup.. ko ingat dlm internet tu semua org umno..bersepah org tipu identiti org lain.. menyamar jd org lain..jd batu api bersepah...

Ko pulak tak ingat mati..ko ingat tulisan ko tu betul.. ramai ahli umno yg mendoakan beliau...

Ko lupa ke bila ada ahli/pemimpin umno yg meninggal, lagi biadap kata katanya... ADA KO TEGAH..ADA KO NASIHAT.. mungkin ko punnnnn tumpang semangkuk...

Anonymous said...

iblis berpesta tengok peliwat disokong oleh mahafiraun... dulu benci, kini puji-puji lagi....

Anonymous said...

jangan bang awang, susah nak jumpa cik minah ngok ngek tu... nak cari dia kena pergi ke bintulu, sabah sane...

Dah cari dalam peta malaysia tak jumpa-jumpa... peta uganda je belum tengok lagi. Mungkin ada la jumpa bintulu, sabah tu...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Disekeliling bersih tu takde syaitan ke.. pandai ko sentuh bab wang..pemimpin pujaan ko tu tak dikeliling ngan wang ke sampai org lain dikata zalim...

ZALIM TAK DPT BUAT WANG LAGI???????

Syaitan ni bukan je suka duduk tempat sunyi tapi teramat suka berada ditengah manusia menjerit jerit mcm org gila..lagi syookkk menghasut mcm bersih yg merosak harta dulu...abis pecah kereta.. dgn bangga syaitan berdekah dekah HAHAHA aku berjaya...

Selepas ditipu..si jahil masih memuja si pengaku telus amanah zuhud..dulu si alim guna hudud kini si alim tentang hudud.. tersongeh pak setan.. pak TAN berpesta siang mlm..mudah sgt buat anak cucu cicit adam semakin jahil..

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... cik minah ngok ngek...

Waktu Harun Din meninggal dunia tempoh hari, arwah dikutuk oleh penyokong pembangang, ko ada beri nasihat pada mereka tak??? Jangan la jadi HIPOKRIT sangat cik minah ngok ngek weiii....

Anonymous said...

pak setan duduk tengah2 peserta BERSHIT sambil bertafakur la bro... doakan keselamatan lembu-lembu kuning tu... jangan ada yang mati boleh hidup semula macam dalam BERSHIT 2 dulu....

Muahahahahahahaha...

Anonymous said...

Pemimpin pakatan ni pandai buat lawak...sibuk cari MO1..padahal dah di depan mata

MO1...MINAH OINNMKKKK no1...bising bangang dlm semua blog..meroyan

Anonymous said...

Mencari MO1...Minah Otak Udang no1

Anonymous said...

tulaa...minah...kau cari pasal.....dapatlah sebijik...hohoho

Anonymous said...

Arwah din turtle..ni klau menulis..Kerajaan Bn ni langsung tak ada baiknya..lebih2 lagi bila Bn ni dipimpin oleh Pm Najib...dah cakap..kita kalau nak tulis.. Tulis dgn fakta bukan menfitnah...sbb..dah ckp..malaikat kiri kanan ada...so....semoga..Pm najib.dan isteri..sanggup memaafkan..arwah

Anonymous said...

Harmau mati meningalkan belang, gajah mati meningalkan tulang, tapi Cik Minah mati jeng jeng jennnggg....meningalkan taik busuknya.

Anonymous said...

nasib la taik busuk dia tu kat bintulu, sabah... aku rasa dalam negara uganda kot.... kalau kat malaysia mesti bau tengik semacam bau prooot ted kentut....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Marabbuka?
La MO 1

Anonymous said...

xtaulah arwah ini akan damai atau tak di sana.. amalan didunia jika baik maka damailah..jika akhir hayatnya banyak kumpul dosa, memfitnah, memaki hamun pemimpin siang dn malam.. Allahu Akbar. taktahu lah apa nasibnya... Apapun Allah SWT Maha Pengampun.

Al-Fatihah.

Anonymous said...

dlm kubur jwblah elok2..wahai si mati... mgkin malaikat akan tanya kamu psl IMDB, dema 2.6 billion, SRC, Lanun Bugis, jhlow.. etc?

Semoga Allah jauhi kita dr jd sepertinya. Amin!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates