November 7, 2016

47 @cmlimguaneng Kejam!!! Aniaya Pelajar-Pelajar SPM

Hari ini adalah hari pertama pelajar-pelajar menduduki Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Hari ini juga pelajar-pelajar ini diuji oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Pelajar-pelajar mangsa banjir di Pulau Pinang ini terpaksa diangkut oleh anggota bomba dan pihak keselamatan untuk dihantar ke sekolah untuk mengambil peperiksaan.

Terkini, banjir kilat berlaku di Jalan P Ramlee, Spice Garden Teluk Bahang, Jalan Taman Thean Teik dan Sungai Dondang yg menyusur melalui Little Sisters of the Poors di Lorong Batu Lanchang.

Lim Guan Eng sibuk berpolitik dan Rakyat yang menjadi mangsa. Dulu Lim Guan Eng salahkan hujan bila banjir. Sekarang beliau salahkan pula Jabatan Pengaliran dan Saliran (JPS). Padan muka. UBAH lagi!!!


47 comments:

Anonymous said...

2 negeri PEMBANGKANG dtimpa musibat..

Slangor dh jadi gurun sahara.
Penang dh jadi dhaka,bngladesh.


Pengikut plak djangkiti VIRUS BIOL tahap kronik.
Kihkihkih

Anonymous said...

PADAN MUKA

Anonymous said...

PADAN MUKA ORG PENANG....UBAH LA LAGI....!!!

Anonymous said...

Pahang khususnye pekan tak pernah banjir besar..tak ada pusat pemindahan..LPT tak pernah ditenggelami banjir..sebab tu Mao Hoo Tang klepek boleh main golf dengan Berak obama..main golf pun tuduh Mao Hoo Tang klepek duit 1mdb..

Anonymous said...

Air kat Bera dan Chini ari tu dah setel ke belum ? Tengku mahkota dah bertitah aritu ....setel air kat Pahang dulu baru tolong Seangor katanya...wallahualam.

Anonymous said...

Balasan Tuhan..dulu hina Kelantan kena banjir...sekarang
setahun berapa kali banjir....kilang2 pun akan berpindah
pelabur pun tak hingin....

Anonymous said...

Negeri BN mana ada problem..ini fitnah..dosa tau..melayu semua kaye2..tak kisah harga barang mahal..semua senang lenang..kereta besar,rumah besar berak pun besar..

Anonymous said...

Matilah orang penang..

Anonymous said...

Mao Hoo Tang mau klepek lagi?klepek lah banyak2..balaci2 akan pertahankan ko kerana balaci2 tidak dikenakan dosa..

Anonymous said...

Semua penjilat dah mula divert isu, woi! dah mabuk ketum ka? post kat atas mengenai banjir kat penang. Apasal lak nak citer tasik la, dana la, projek la...kalu nak komen pasal tu, sila buat post sendiri kat blog sendiri. apasal menyibuk kat sini. Jawab la isu banjir kat penang tu, dah salah apasal tak nak ngaku! Nak menjilat dedak pun agak2 la.

Anonymous said...

Mai dedak dari china kominis secawann..

Anonymous said...

Pencacai mana yg kata Selangor kemarau tu ?????

Anonymous said...

Kenapa ko tak citer detail sikit banjir dipenang ni..sungai kecik ke,alor cetek ke..LGE tak besarkan sungai ke..ato ada orang sakit hati,siang mlm doa mintak banjir kat penang..kalo kat pekan ada yg doa mintak banjir sebab dapat banyak bantuan..duit,dapr gas baru,beras,gula,sardin,biskut...tinggal dipusat pemindahan percuma dan pengangkutan percuma..

Anonymous said...

Jadi gurun pun korang datang Selangor gak carik rezeki...alhamdulillah semoga Allah melipatgandakan lagi rahmat nan nikmat rezeki di Selangor untuk dikongsi bersama2....

Ted Manoff said...

Salah Madey 22 tahun perentah tak nak ubah socio demography taburan penduduk dalam sesuatu kawasan adun. Glc2 Madey tak gunakan untok bina kilang2 di Penang dan import Melayu negeri lain bekerja di bahagian Pulau. Sediakan pinjaman mudah bank ini untok Melayu beli rumah. Buat galakan pekerja kilang bangsa Melayu kahwin awal dan beri sokongan kewangan. Madey memang bah lol cuma ingat poket dia dan poket kroni saja.

Ted Manoff said...

Maaf kan dia kata kemarau. Mungkin IQ dia rendah . Tak da air kira macham di padang pasir lah. Itu saja.

Anonymous said...

harap BN Selangor boleh amik balik Selangor dlm PRU 14.

Anonymous said...

Masa madey berkuasa ko tak bagi cadangan?.masa dollah badawi dan Mao hutang berkuasa pun ko. terus diam..kenapa?

Anonymous said...

Anon 1024..
Memang ko ni da teekena VIRUS BIOL..
KO ingat nk bina landasan atas LAUT ker???

Da tentu ler 9b tu utk pengambilan TANAH...kompeni china x campur hal2 tanah org kg n ladang2 ler..
NGOK ler lu caiii..AKAI ada pikir..

Anonymous said...

Harap2 begitulah kalo rayuan anuar muse kpd mukkriz diterima mukhriz..tapi nampak gaya beraaat..pengundi cina dah lari semula kpd DAP kerana dakwa LGE motif politik..

Anonymous said...

Ko dah tengok kos projek tak masuk land acquisition?biasanye kos projek yg dilaksanakan secara lantikan terus dah masuk semua...kalo secara tender kos projek untuk pembinaan saje..bebal lu cai..

Anonymous said...

Kalau dakwa pemimpin pembangkang mesti dituduh politik. Tapi bila khir toyo kena, tak ada pulak yg tuduh ianya berunsur politik.

Anonymous said...

Ooo gitu, baru aku faham. Patutlah guan eng beli banglo pun dapat harga murah drp harga pasaran sbb rundingan /belian terus bukan tender.

Anonymous said...

Ko paham x lantikan terus tu cmne???
Construction only..

TANAH n HAKMILIK masih under krajaan punye skop...

Ko lantik terus kontraktor buat rumah ko, xknlah sampai katil ,tilam,perabut,tv,spender,sluo,kain kontraktor RUNDINGAN TERUS BELIKAN SEMUA..

BIOL ler lu caiii.
Kihkihkih

Anonymous said...

Anuar Musa dia rayu boboi...biar betul...bukan ke dia perli jer...anuar musa kata kalau nak.jadi Pm kena masuk Pm..tu pun tak faham...tongong...dan..buat pengetahuan..orang rmai berhijrah ke Selangor bukan nak.kerja sbb kat Selangor ni tak banyak kilang dah mereka yang ramai duduk Selangor tapi kerja kat Putrajaya..K.lumpur..Cyberjaya..harap maklum...sekarang Penang banjir...hari tu Selangor..itulah...Pembangkang kan pandai memrintah... Semua Bn buat tak betul...Mereka jer pandai mereka jer yang betul mereka jer yang elok...sekarang...fitnah tu kena balik kat batang...hidung...tu belum.isu Splash...terang2 penipu...so SPRM...lepas azmin pulak..tp shafiee bedal jgn terlupa pulak

Anonymous said...

Sorry bukan masuk Pm tapi masuk UMNO

Anonymous said...

Jgn salahkan cai2 bodoooo bangang BIOL meroyan gila-babbi, dorang kena cucuk bontot dgn artikel SH wartawan yg kempunan nak jadi YB tu. Siap cai tlg copy-paste kan lagi kat sini.

Cai2 suma saraf otak dah tak berhubung akibat jangkitan virus 'kuttydap' melanda, mana boleh fikir apa2.

Dia ingat sykt China tu nak buat landasan keretapi diawang-awangan, tak payah masukkan kos gantirugi pengambilan tanah dan sbgnya. Org yg berilmu dan tau mesti mengerti mengapa disebelah Malaysia kosnya jadi tinggi banding dgn kos kiraan sykt China tu. Org mengong mmg gitulah, nyalak tak habis2, tapi tak tau bijik butir apa yg dia salakkan ... kesian cai2 jing lgbt dapigs, bodoooo bodooooo ..

Anonymous said...

Anon 101.terbaik.

BAHAYA Sebenarny VIRUS BIOL ni..
Ketua SOROS suruh mntedarah racun pon dorg akan mkan racun...
Kihkihkih

Nsib baik ak x trgolong dlm virus niii..
Hehehe
Kkdg jd HERAN...OTOK dorg letak kt mane??? Xbole nk pkir kerr??

Anonymous said...

Bila otak yg diberi Allah tidak digunakan dgn baik....disimpan pula kutty celah kangkang dia dlm kain sarong itule kesan dia....isu la ni dlm konvensyen dap 2016 semalam ada perwakilan menggelar kutty tuh seperti bapa ayam dan ular....nampaknye dap menolak penyertaan pati bunga dlm ph...

Anonymous said...

musibah berterusan di Penang petanda balasan pd pengundi2 bebal Islam yg memilihkafir laknatullah penentang ini jd pemerintah.
Bab hujan dan ribut ini sgt2 jelas byk berkaitan dengan alam sekitar. dan jelas perbuatan tokong Sial Lim sgt tk peduli asalkan wang masuk utk kroni2nya yg akan supportnya dr belakang.

Di Selangor hujan tak henti tapi air paip tk boleh jalan.. bila dh terlalu jahat xboleh nk tepis, mereka tuduh UMNO bubuh racun dlm sungai.. woaa manyak hebat maa ini teori konspirasi.. sungai besar mana nak pakai berapa tan arsenik mcm Pak Nuar Ketom ckp dulu..

Manusia yg menyokong pakatan manusia2 yg muflis otak.. kasihan lah mereka ruang pemikiran otak mreka sgt sempit dan sakit!

Hidup DS NAJIB!
Hidup UMNO BN!

Teruskan Agenda Negara!

ted manoff said...

Hahaha...bongok ko ryezall patut pun tun m ckp yg bingaii2 saja yg skg umno sekarang..kl pun selalu banjir pun salah guan eng kerr..? Duit masuk dlm akaun mohd najib salah guan eng kerr..? Pelir ko naiik salah guan eng kerr...bukan nk skg guan eng tapi pikirlah logik akal sikit wahaii ryezall..😬😈💰💰

Anonymous said...

Harga murah ko pun tak mampu beli

Anonymous said...

Dah terdesak ko belit kata perli plak..dia bukan rayu mukhriz sorang jer..

Anonymous said...

Orang umnolah sendiri tuduh..khir toyo dituduh ugut penjual tanah tu..penjual jadi saksi pendakwa...penjual banglo kpd LGE tidak jadi saksi pendakwa..tukar syarat tanah yg dikaitkan dengan beli banglo plak tak pernah diluluskan...susah Apandir nak menang kesni

Anonymous said...

Kebiasaannya selepas final commercial negotiation maka pihak yang dilantik akan bersetuju dengan tawaran akhir dengan terma terma tertentu. Ini biasa dilakukan oleh mana mana agensi kerajaan dan swasta baik di Malaysia maupun di luar negara
Begitulah yang dilakukan oleh pihak kerajaan Malaysia dengan Negara Cina. Dan dengan final cost yang dipersetujui lebih rendah dengan quotation yang dikemukakan oleh Negara Cina maka hasil yang diperolehi itulah yang akan dilaksanakan.

Masaalah kemana perginya baki jumlah maka sudah tentu ia akan masuk kembali dalam Budget berpusat dan akan digunakan untuk perkara perkara CAPEX yang lain.

Wallahualam

Anonymous said...

Pengidap virus kuttydap tahap kertikal sukar dipulihkan tunggu mass....maksod ko yg bijak tu mcm yiddin.....baboi yg otak take center atau si dunggu akj .......

Anonymous said...

Cai bebal..sekarang bila lantik terus tanpa tender..semua kerja2 menentukan jajaran laluan,ujian tanah,rekabentuk dan pembinaan dibuat oleh kontraktor..anggaran kos dah termasuk semua kerja2tu..pengambilan balik tanah blm boleh dibuat sehingga jajaran dan rekabentuk diluluskan..olehitu kerajaan kena sediakan peruntukan untuk bayar pampasan..jadi kos pampasan dimasukkan dalam kos projek untuk mendapatkan dana melalui pinjaman bank china untuk melaksanakan projek...proses pengambilan tanah dilaksanakan kerajaan..bayaran pampasan dibuat oleh kontraktor..kerajaan akan membayar semula kpd kontraktor secara berperingkat..

Anonymous said...

Uih bagus betul la video tmj tu... by the way.... mintak tolong jgn guna papan lapis 1mm... guna kayu besbol lain kali...

Anonymous said...

Hehehe..adoi sakit nye ati..hehehe
Padan muka

Anonymous said...

Penang blh supply air ke selangor...hehehe

Anonymous said...

Ini kominih mana tau balasan tuhan...
Ini masalah suma BN punya salah...hehehe

Anonymous said...

Hehehe..tak sangka anon1127 hearsay anggok2 bongok..

Anonymous said...

Nasib baik selangor ni BN dah majukan dulu...klw harap pembanggang...dgn ko sekali merempat kat negeri lain...hehehe
Pembanggang mkn hasil jer la tu pun belagak pandai...

Cucu Tok Selampit said...

Ted Manoff,

Kalau nak promosi blog ProTun di sini. Minta maaf. Saya padam komen. Terima kasih.

Anonymous said...

CTS..jgn takut dgn ted manop atau manap palsu..biarkan CAI virus biol ni..kitaorg masih bole mmkir lgi..

xkan TERKKENA VIRUS BIOL soros ni..
kihkihkih

Anonymous said...

UBAH la sangat...

Anonymous said...

tapi tolong jangan lalu negeri aku kat perak tu. Upah bomoh vvip kasi lalu alam ghaib tempat simpan mh370

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates