November 24, 2016

28 Berpangkat EXCO Tapi Tindakan Macam Lembu



Inilah antara barisan ADUN / EXCO suruhan Tokong Lim Guan Eng mengikut sahaja apa suruhan Ketua Menteri berkenaan untuk kelangsungan politik walaupun tindakan mereka nampak bodoh seperti lembu. Ceritanya begini ...

Suratkhabar The Star pada 21/11/2016, telah menyiarkan gambar muka depan bertajuk "Under Water". Ketua Menteri Pulau Pinang mempunyai hati senipis kulit bawang terasa hati dengan mengatakan bahawa akhbar The Star memberikan laporan yang salah tentang keadaan banjir di Pulau Pinang.


Beliau merasa tidak puas hati terus membuat sidang akhbar dan mengarahkan tentera RBA untuk membuat propaganda bahawa Kerajaan Pulau Pinang telah diserang.



Akhbar The Star telahpun membuat penjelasan seperti berikut:


Tidak cukup dengan itu, balaci-balaci ADUN / EXCO Pulau Pinang terus dikerahkan untuk membuat Sidang Media menghentam The Star dengan isu kecil yang sepatutnya boleh diselesaikan dengan mudah. Persoalannya,

1. Yang Joseph Lim Guan Eng marah sangat dengan tajuk umum akhbar berkenaan ini kenapa? Pulau Pinang tidak pernah kena banjirkah tahun ini?

2. Akhbar The Star tidakpun menamakan Pulau Pinang sebagai tajuk berita utamanya. Kenapa beliau terasa sangat dengan tajuk "Under Water"? Adakah beliau terasa perkataan "Under Water" itu ditujukan untuk terowong bawah laut yang Kajian Kebolehlaksanaan (EIA) projek itu sahaja bernilai RM305 juta yang dibayar kepada Consortium Zenith BUCG (CZBUCG)?

28 comments:

Anonymous said...

tokong lim sial ini tahu kedudukannya skrg sgt rapuh. dia menyamun dan menyimpan betina sbg rasuah projek2.. dia tuduh pula UMNO punya kerja.

skrg dia cari pasal dengan media.. meloyakini merepek fitnah siang mlm dia tak kisah pulak?
tokong LGE di ambang kejatuhan. sekali jatuh dia takkan dpt naiklagi!

Anonymous said...

haiya apek tokong aaa... tajuk suratkhabar pun boleh jadi isu ka??? Isu nak selesaikan masalah banjir lu apa bikin apek??? Noswimmingpool kat rumah lu, rumah olang lain lu mau kasi swimming swimming flood ka???

Bolo punye apek tokong....!!!!!

Anonymous said...

Berpolitik 24/7/365.....tu je yg tahu mentadbir negeri mcm taik....penang selangor same je...yg pintar menjarahkan kantung negeri...percayalah jika bn dapat tawan semula....itu duit abis licin licau dikerjakan puak nih..he3

Anonymous said...

Meloyakini fitnah utk lawannya, dia gumbira..bro..mana boleh tegur dah ditabal setaraf pemimpin islam sahabat nabi saw.. tu yg idungnya menadah ke langit..

Hebat pembangkang bangang ni.. peliwat dah jd tokoh islam..si kafir selevel khalifah islam..

Anonymous said...

Yg sebenornya khalifah pujaan mat sapu ni nak cakap MANA ADA TIPU...PP TARAK BANJIR..ITU AYER UJAN..haiyaaaà...ted percaya tauuuuuu...si bilah pun percaya... minah pun terangguk angguk mcm ayam patuk dedak..

Anonymous said...

Gelak beso beso..besoooo nganga beso beso..percayalah sebelum pakatan..bn memerintah... bykkkkkkkkk duit bn di waris ke pakatan...begitu juga pembangunan...termasuk tanah tanah yg tak boleh dikacau...ala mcm wet tuuuuuu.....kok aneh.. yg pp makin merundum..asikkk mintak pusat..kata pakar sepakarnya..banjir pun pakar.. yg selangor kata rezab duit bertimbun timbun...ni timbun dr waris bn ke.. suruh tunjuk bukti timbunan terbaru penuh alasan.. usahkan duit, gayanya tanahpun dah start kaut..tu baru abis licin licau dikerjakan...he3

Kalau duit dah bertimbun tak kan air tak leh selesai..ni dah timbul pulak splashhhhhh... apa kata khalid...he3

Anonymous said...

PAKAR FENGSHUI...KAH KAH KAH..

Kena pi jumpa nasi lemak anak dara baru naik fengshui..he3

Tak leh jumpa makcik makcik mengamuk air takdok...bad fengshui he3...

Anonymous said...

Berlagak ngan duit warisan BN...HAH HAH HAH...

ted manoff said...

DITIPU UMNO LAGI] Haji Hadi HANYA Bentang Usul RUU355 TAPI BUKAN BACAAN KALI PERTAMA RUU PUN, jauh lagi untuk DIBAHAS


Ahli Parlimen PAS-Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini membentangkan usul pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU 355, yang bertujuan untuk memperkasakan Mahkamah Syariah.

Malah Yang di-Pertua dewan menyatakan bahawa pembentangan Haji Hadi cuma usul dan bukannya bacaan kali pertama Rang Undang-Undang.

Presiden PAS seterusnya memohon supaya huraian dibuat pada sesi yang akan datang.

Pindaan rang undang-undang itu bertujuan untuk meningkatkan hukuman maksimum kepada 30 tahun penjara, denda sehingga RM100,000 dan 100 kali sebatan.

Hukuman semasa Mahkamah Syariah ketika itu adalah maksimum penjara tiga tahun, denda RM5,000 dan enam kali sebatan.


celahgelegar at 1:07 PM

ted manoff said...

Penangguhan huraian berkaitan usul meminda Akta Mahkamah Syariah memberi petanda pilihan raya umum akan diadakan sebelum sidang parlimen Mac depan, kata Datuk Husam Musa.
Pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) itu mendakwa, Umno berjaya menggantung isu 'perlaksanaan hudud' dan mewujudkan suasana sama menang (win-win) dengan PAS.
“Ia bagus untuk PAS tidak dilihat gagal dalam pendekatannya. Juga sebagai penyedap rasa untuk berterusan dalam senggama politik antara PAS dan Umno, khususnya untuk PRU terdekat.
“Umno pula dilihat jujur dalam memartabatkan hukum Islam. Parti komponen BN pula tidak dilihat dipermainkan,” kata Husam.
Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang) hari ini membentangkan usul meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 2016 (akta 355), untuk menambah bidang kuasa Mahkamah Syariah.
Bagaimanapun presiden PAS itu memohon huraian usulnya itu dibuat pada sesi akan datang.
Usul itu bertujuan meningkatkan hukuman maksimum mahkamah syariah kepada 30 tahun penjara, denda sehingga RM100,000 dan 100 kali sebatan.
Dalam kenyataannya hari ini, Husam menjangkakan pilihan raya umum akan diadakan sebelum Ramadan depan, sama ada Mac atau April.

Ini, katanya lagi, bagi mengelakkan usul meminda akta itu dibahaskan sehingga mengganggu 'keseimbangan' yang terwujud.
“PAS adalah rakan Umno- BN dalam permainan 'segi tiga' atau triangle equation sampai PRU.

“Bagi mereka yang masih mengharapkan PAS bersama dengan pakatan pembangkang, akhirnya akan menggigit jari,” kata bekas naib presiden PAS itu.

Husam juga berkata Umno mempunyai matlamat mendapatkan kembali majoriti dua pertiga dalam parlimen dengan pertolongan PAS.
“Apa akan jadi dengan RUU 355 selepas PRU adalah ditentukan selepas PRU,” katanya lagi.
Beliau juga menjangkakan sebahagian pengundi beragama Islam akan terperangkap antara sentimen akta 355 dan “isu sebenar” seperti himpitan kos hidup, rasuah, hutang negara dan ancaman krisis kewangan. - MK
celahgelegar at 4:45 PM

Anonymous said...

tu dia persatuan tok nujum telah keluarkan ramalan dari lubang bontot mereka.... yang tukang copy paste atas ni pulak meramalkan tentang 1 jota... diulangi 1 jota lembu masuk ke padang ragut dataran merdeka. Tapi 984,500 ekor tersesat jalan pada sabtu lepas.....

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Adalah amat memalukan apabila seorang Ahli Parlimen Muslim daripada sebuah parti yang diadakan untuk memberikan kosher halal kepada DAP, terus-menerus menyalak untuk bukan Islam walaupun telah berkali-kali diperjelaskan bahawa Pindaan Akta 355 untuk memperkasakan Mahkamah Syariah di Malaysia tidak ada kena-mengena dengan pihak bukan Islam di negara ini.

Adalah lebih memalukan ialah apabila susuk tersebut, yang baru-baru ini melalak memanggil seorang menteri “sial”, berkali-kali, merupakan seorang Pengarah Komunikasi sebuah parti yang kononnya mewakili sebuah parti Islam progresif lagi moderat, berpandangan bahawa taklimat khas semua Ahli Parlimen beragama Islam yang dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, merangkap ketua whip Barisan Nasional, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kononnya seolah-olah “Melayu berkomplot terhadap bukan Islam”.



Walaupun sudah diperjelaskan oleh Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bahawa orang bukan Islam perlu hormat hak umat Islam di negara ini dan jangan membantah Pindaan Akta 355 tanpa faham hujung pangkal. Hal yang sama telah berkali-kali diperjelaskan bahawa pihak bukan Islam tiada kena-mengena langsung dengan Pindaan Akta 355, baik oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak, sendiri, atau oleh Dato' Seri Jamil Khir Baharom sehinggalah juga oleh Ahli Parlimen Marang, Tuan Guru Haji Hadi Awang sendiri.

Beliau patut malu dan belajar daripada Dr D Jeyakumar, Ahli Parlimen Sungai Siput yang berpandangan bahawa orang bukan Islam sepatutnya menghormati hak orang Islam ingin mengamalkan ajaran agama mereka. Dan jika Pindaan Akta 355 adalah keperluan untuk itu, pihak bukan Islam seharusnya tidak menjadi batu penghalang.

Apakah mungkin Ahli Parlimen “Sial! Sial! Sial!” itu akhirnya akan faham?

Anonymous said...

Gone end keluar negara bukannye menarik pelaburan asing...malah membawa pelabur beramai-ramai keluor dri penang..he3 Ts khalid yg dikatakan tokoh kooperat hanya mampu menjual aset utk tambah dana negeri....ni ape assmin penjual aiskrim dlm jamban..he3....ted kentut vyah cakap ribu ngan jota pun xtau beza..he3

Anonymous said...

Hahaha lombu kuning ternakan dedak yahudi...hahaha kokkokkok

Anonymous said...

Dia org ni mana ada rasa malu.. hj hadi sendiri yg bawak usul bentang dan bercakap dlm parlimen..umno yg difitnah menipu..fitnah tak rasa malu pulak..pasal hudud ni sejak pan dlm pas lagi jd bahan tarik undi pang pung pang pung tuduh umno tentang hudud... bila pan keluar pas, Allah bukak pekong dia org ni...rupanya pan tentang hudud bersama dap..ada yg mengaku hudud tu hanya modal utk tarik undi... SUBHANALLAH.....

Dia org tak kan pernah rasa malu nak mengangkat peliwat jd PM.. tak pernah rasa malu bersubahat ngan org mendukung LGBT...

Setakat bentang dan tangguh tu biasa la...semua negara mcm tu..kecuali la negara komunis.. negara pujaan paman sam ko org tu pun usul dan tangguh perkara biasa.. ko baru keluar dr gua ke..

Jgn la tunjuk bangap sgt..ko tak malu ke???

Ted Manoff said...

Guan Eng meroyan sebab api telah mula membakar Negara Israel. Banyak tempat pula tu. Dia risau takut Dana Israel tak masok lah

Anonymous said...

Tu diaaaaa.....husam kata husam kata umno nak 2/3 dgn pertolongan pas.. woiiii ted kentut..dulu dap guna pas nak tawan putrajaya..dah pas talak 3..guna pan + pkr + bunga nak tawan parlimen...

Umno dan pas sesama islam..masalah bagi ko..islam bersatu masalah bagi ko..

PENGUNDI ISLAM terperangkap??? Pengundi islam pakatan tu berkuasa ke..bukan ke dap ketua..apo dah jd ngan org pas sejak bergabung dgn dap pkr..TERPERANGKAP ke tu sampai pas talak 3??????

KAH KAH KAH

Betul betul tak tau malu.....

ted manoff said...

Caii..pm najib guna bank yahudi boleh plk..🔥🔥🔥🔥🔥💥

Anonymous said...

Bangang punya jawab..nabi pun berniaga ngan yahudi..tapi bukan berpakat belakang nak hancur umat Islam atau memporakperanda negara Islam. Bodoh tak sudah...patut jd pak turut..

Anonymous said...

hahaha..tak ku sangka kebongokan ted kentot sampai ke tahap ini..kahkahkah..kokkokkok..

ted manoff said...

Kihkih..ada bukti dap terima dana yahudi..? Kenapa tk lapor..? Bukan kerr polis dh siasat dulu tapi takde kes..bingaii🐵🙈🙉🙊🐒

Anonymous said...

Ni lagi nak tunjuk bingai...ko jgn buat buat bodoh..satu malaya dah tau citer..dah puas kira 1 juta jd bengap ko ya....ko dah parah sgt sampai lupa org kanan guan eng saudara razali...saudara razali dah tour satu malaya bagi ceramah kerana merasa bersalah dan insaf.. bukan mcm ko..kanan tdk kiri pun tdk...macai ya...persoalan ngapa guan eng dap tak saman tapi kata fitnah.. itu yg lo bangga sgt bersatu ngan dap pakatan...

Memang takde kes sebab masuk bank singapore bingaiiiiiii...tapi yg terbaru sebelum bersih kan dia org dah ngaku dpt duit tu...apsal la ko ni bingai sgt...APA KATA MAJLIS PEGUAM???????? Ko cari sendiri la bingai....

Anonymous said...

MALU LA WEEIIIIII
MALU LA WEEIIIIII
MALU LA WEEIIIIII

KWSP UNTUNG BESARRRRRRR......
lo pulak ted teramat untung juga dpt longgok untung fitnah...

KAH KAH KAH
KEH KEH KEH
KIH KIH KIH.......

Nanti ada pulak org pembangkang kang kang ni kata jd jutawan jual cendol....kah kah kah....

Anonymous said...

Ted kentot tak dapat isap kok malam ni...tu yang meroyan mengalahkan hanjing giler..

Anonymous said...

Semoga perut ted kentut tak seboroi dan tak sebuncit perut mat sabu'rit sebab terlebih makan taik dapig. ...Ha ha ha..

Anonymous said...

Nampaknya ted propa prooottt dah tak boleh cari makan kat sini. Elaun banyak dah kena potong dengan tokong kerana ted propa prooottt hanya mampu beri komen tahap bapok dan bodoh je kat sini....

Kesiannnnnn......

Anonymous said...

malam tadi dia puasa isap kok sebab bernazar untuk pasang lilin virgil 30 malam berturut-turut... lepas tu baru beraya isap kok balik...

Anonymous said...

Si kentut busuk...jumaat yang mulia ni.pun awak.mabuk arak ke..dah cakp jgn masuk rumah orang yang tak.suka kamu...kamu.masuk.jugak.sbb apa sbb kamu.nak tuan rumah dan tetamu.rumah tu maki hamun.kamu so senang kamu dpt pahala free....so...kepada pembaca yang budiman jgn layan si kentut ni..dia saje jer..nak buat kita marah...bila kita marah bahasa kita pun..merapu rapukan fari kita nak dapt pahala langsung dapat dosa...so..jaga adab ketoka beri hujah ok..ingat malaikat kiri kanan..mencatit

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates