November 20, 2016

87 Adam Rosly Tidak Mengaku Kroni Azmin Ali, Katanya Beliau Kaya Sebab Jual Nasi Lemak Dari Dulu

Kita tinggalkan sekejap cerita Perhimpunan BERSIH 5 semalam. CTS tertarik dengan Sidang Akhbar yang dibuat oleh jutawan muda 28 tahun yang juga Ketua AMK Ampang, Dato Adam Rosly yang memiliki 3 buah rumah bernilai melebihi RM3 juta dan beberapa kereta mewah. Menurutnya, hasil kekayaan beliau adalah disebabkan beliau berniaga nasi lemak dari dulu dan bukan disebabkan beliau merupakan kroni dan proxy Menteri Besar Selangor, DS Azmin Ali.

Terharu CTS mendengar penjelasan Adam Rosly. Buat rugi rasanya belajar penat-penat, belanja berjumlah puluhan ribu sampai penuh sijil dalam fail, kerja berpuluh tahun kalau hidup biasa-biasa saja.Kalau tahu, sudah lama CTS jual nasi lemak sebelum ini. Dapat merasa rumah ala 'Disneyland' dan memandu kereta mewah.

Katakan harga jualan setiap bungkus nasi lemak secara purata adalah RM3.00, tolak modal RM1.00, dapat untung RM2.00. Untuk mendapat untung bersih RM1.0 juta, kena jual 500,000 bungkus nasi lemak.Kena jual 1,370 paket nasi lemak setiap hari untuk setahun barulah boleh menjadi jutawan seperti Adam Rosly. itupun segala keuntungan tidak boleh dibelanjakan dan perlu disimpan.

Pandai sungguh Dato Adam Rosly berniaga nasi lemak. Mesti nasi lemaknya lebih sedap dari Nasi Lemak Anak Dara yang menjadi kebanggaan Menteri Besar Selangor.

87 comments:

Anonymous said...

ooo... bersangka baik la CTS, dia jual nasi lemak kat KLCC tak pun kat Pavillion je... Satu pinggan nasi lemak untung RM20... sehari jual kurang-kurang 100 pinggan darab sebulan dah RM 60,000, darab 3 tahun dapat la beli rumah lelong 1 juta + kereta mewah + perabot mewah.

Cuma tak cukup duit nak bayar elektrik, tu sebab terpaksa curi letrik buat sementara waktu ni.

Dia kerja dengan kerajaan negeri selangor pun ikhlas, tak ambik satu sen gaji pun...

Mulia betul adam rosly sampai dapat Dato dari Pahang atas penat lelah dia selama ini....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Pendemo MERAH hari ini betul-betul macam anak ayam yang kehilangan ibu selepas Jamal dan dua orang kanannya ditahan polis. Jamal ditahan berikutan kesnya di Ampang Point hari tu. Dia kini ditahan reman selama 4 hari. 

Selepas berkumpul di sana sikit, sini sikit, situ sikit akhirnya kumpulan #Merah yang berpecah dan berterabur ini pulang ke rumah masing-masing. 

Ini mereka ketika berkumpul di Padang Merbok.

Melepak. Tidur. Baring. Main telefon. Buang sampah. Taktau nak buat apa.

Selain di Padang Merbok kelibat Merah juga ada di beberapa lokasi lain antaranya di Jalan TAR, Masjid Negara dan sekitar Puduraya. 

Mereka masing-masing berpecah dan tidak mempunyai halatuju yang jelas. Ini berlaku kerana mereka tidak pasti apakah yang patut mereka buat ketika berhimpun. 

Kelibat Merah juga didapati membawa kayu dan batang buluh. Namun sampai sekarang tak dapat dipastikan untuk apa ia digunakan. 

Anonymous said...

November 16, 2016
Rayuan Tun Dr Mahathir Minta Rakyat Sertai BERSIH 5 Disambut Dingin Oleh Netizen

survey ribu2 tolak BERSIH tapi puluh2 ribu plak yg hadir...macai umunu ketakutan bayang2 maut

Melayu plak tolak tentera MERAH kerana tak mau bela perompak

Anonymous said...

Jho lo KACIWA...cina kuning turun demo ramai2 nak tangkap perompak...Ramai Melayu merah tak mahu turun demo...Tak mau pertahankan perompak....pru14 perompak2 akan ditentukan nasib..tinggallah macaai2 bebal dalam alam fantasi rekaan sendiri...

Anonymous said...

Apa kata dunia?

Malaysia protesters demand PM Najib Razak step down.
Thousands of yellow-shirted protesters have gathered in Malaysia's capital, Kuala Lumpur, to demand the resignation of Prime Minister Najib Razak.
The demonstrators want Mr Najib to face charges over allegations that billions were looted from his brainchild investment fund, 1MDB.
They were undeterred by a police ban and the arrest of a number of activists ahead of the planned action.
Mr Najib has denied any wrongdoing and says he will not be cowed by protests.
In a statement on his blog, Mr Najib called Bersih - the electoral reformist group which organised the protest - "deceitful". He said the group had become a tool for opposition parties to unseat a democratically elected government.
1MDB: The case that has riveted Malaysia
PM Najib named as 'Malaysia Official 1'
But his accusations were dismissed by Bersih deputy chair Shahrul Aman Shaari, who told the crowds gathered at the National Mosque: "We are not here to bring down the country. We love this country. We are not here to tear down the government, we're here to strengthen it."

Anonymous said...

Melayu dn bangsa lain yg berotak bersih tolak tentera Kuning Taik kerana tak mau bela taik. Anon 3:17:00, fyi taik adalah benda busuk yg keluar dari lubang jubo dan benda tu adalah sebahagian dari kau, ada faham? Taik mcm kau susah nak faham almaklum taik le katakan.....sekarang taik2 semakun kepanasan dan mengelupur tak tentu hala kerana cita2 mereka nak manjatuh kan kerjaan tak tercapai..padan muka..muka taik!...heh heh heh..

Anonymous said...

Ape nak dipelikkan, kak semah tu menabung dari kecik bleh kaya raya...xkanla jual nasi lemak xleh kot?

Anonymous said...

Sunday, November 20, 2016 3:45:00 PM...

Taik = Najib....opss salah Najis...kan?

Anonymous said...

Bijak madey permainkan umunu dan merah...terpekik2 terlolong2 macai2 kata madey tipU kuning setelah seru orang ramai sertai demo bersih madey cabut ke sweden...tiba2 madey muncul...terkedu macai2 mcm orang tak boleh kentut...YeEhaaa..

Anonymous said...

Tentera merah ramai tak dapat hadir ke padang merbok termasuk pemimpin2 tentera merah..diberitakan tentera merah dan pemimpin2 terkena cirit birit dan terkincit2 selepas makan nasi lemak Adam...disyakki kertas pembungkus terkena tahik lipas...mAcai2 umunu memang suka makan tahik pemimpin2 umuno..

Anonymous said...

Otak biol ko ni..kuat makan tahik pemimpin2 umono..he3

Anonymous said...

Siapa lagi yg jual nasi lemak di Malaysia ni sampai boleh jadi millionaire, tolong dedahkan.

Anonymous said...

Cerita perhimpunan dah habis. Niat baju merah nak longgokkan baju kuning dari Dataran Merdeka berjaya. Mereka dihalau ke kawasan KLCC macam kambing dihalau masuk kandang. Dah tercapai barulah baju merah berhimpun diPasang Merbok dan bersurai lepas tu.

Baju kuning tak puas hati tapi apa nak buat dah dikandangkan terpaksalah berhimpun dengan kata2 semangat dari pencacai Soros.

Lepas tu mereka dihalau oleh hujan. Takut basah bulu2, mereka pun bersurai dengan kononnya mereka berjaya. Blog2 propembangkang memanipulasi cerita untuk menyedapkan lagi cerita2 basi.

Apa kesidahannya, Najib masih lagi PM dan macai Tun balik dengan ekor mereka berkepit macam anjing kurap pemeliharaan Soros

Anonymous said...

Tujuan berhimpun: Baju Merah bagi jawapan merapu dan lucu


BILA ditanya oleh wartawan, apa tujuan penyokong Baju Merah berhimpun di Kuala Lumpur semalam, pelbagai jawapan merapu dan lucu diberikan.

Nampak sangat mereka tidak tahu pun apa sebab diajak berhimpun melainkan sekadar mengharap dedak seorang RM50 dan nasi bungkus.

Di bawah ini video rakaman temubual yang dibuat oleh wartawan Channel News Asia terhadap salah seorang peserta Himpunan Baju Merah. — Sila scroll untuk menonton video.



Bila ditanya oleh wartawan kenapa mereka berhimpun, penyokong Baju Merah menjawab:

"Untuk membuktikan rakyat tidak bersalah, eh sorry, a.... (membuktikan) yang Merah tak bersalah, terhadap fitnah itu fitnah ini..."

Bila wartawan tanya fitnah apa, dia mula bingung tak tahu nak jawab apa,

"Finah apa ha..." Dia pula persoalkan kenyataan yang dia sendiri buat.

Kemudian dia mula toleh kiri dan kanan harapkan rakan-rakan baju merah di sekeliling boleh berikan jawapan.

"Cakap je apa-apa," kata kawan-kawan di sekeliling membuatkan dia semakin bingung.

"Macam-macam fitnah daripada pihak Bersih," jawabnya spontan selepas tak tahu apa nak jawab.

Wartawan tanya lagi apa fitnah yang dibuat oleh Bersih.

"Apa yang Bersih kata pasal Baju Merah?" tanya wartawan membuatkan dia kelu lidah tak tahu nak jawab apa. Wartawan yang kasihan melihat gelagat penyokong Baju Merah tukar kepada soalan lain.

"So (datang) sini nak 'counter' (lawan) Bersih ke?" tanya wartawan lagi. 

Kali ini dia terpinga-pinga lagi, aku syak dia tak faham perkataan 'counter' yang digunakan oleh wartawan sebab itu dia semakin bingung tak tahu nak jawab apa.

Dia pun jawab "ya, ya, ya," sambil kepalanya mengangguk-angguk tapi nampak masih bingung. Sila klik video berikut untuk menonton sendiri kebodohan penyokong Baju Merah ini.


Anonymous said...

Yang ramai Cina. Melayu yang datang semua kaki tak cebok puki. Banyak Melayu dah sedar termasuk PAS dan Perkasa. Dianggarkan lebih ramai baju merah dari baju kuning. Itu sebab baju kuning lari keKLCC.

Anonymous said...

Kalo ko ke kuantan...ko tanye orang kuantan nasi lemak zaman..katenye bukan sahajamelayu cina pun suka..nak beli nasi lemak kena beratur panjang..tapi nasi lemak ni kena bayar GST..

Anonymous said...

Apa2 pun cai2 kuning tetap anjing2 belaan soros lahanat...hahaha

Anonymous said...

Hehehe..pujuk ke hati yg kuciwa ok tu cai 317...hehehe.
.ape korang blh buat
Najib tetap PM...hahaha

Anonymous said...

Cai 438 tak sedar otak biol makan tahik soros penyangak yahudi..hahaha

Anonymous said...

Hanya yg dungu je yg masih berkecuali & mempertahankan Najib

Istiqamah hingga mencapai kemenangan....Tapi Hj Hadi dan
sekutunya Kadir Sheikh Fadzir gugur dalam perjuangan...
Haji Hadi arahkan supaya boikot BERSIH 5. Dia cuba menyamakan himpunan BERSIH 5 dengan 'Arab Spring'. Dia kata haram menjatuhkan kerajaan Islam.... Tapi ironisnya, sebelum ini, Hj Hadi elok saja ikut bersama Mat Sabu dalam himpunan Bersih...

"Di Malaysia tiada musim bernama ‘spring’, yang ada hanya musim hujan dan kemarau, kata Hj Hadi.

Kelakar sunggoh Hj Hadi. Ramai yang sudah meluat dengan temberangnya. Beberapa pimpinan Pas telah tidak mempedulikan larangannya dan terus istiqamah dengan perjuangan almarhum TGNA. 

Antaranya yang dilihat bersama BERSIH 5 semalam ialah YB Mahfuz Omar, MP Pokok Sena, Kedah, YB Ahmad Baihaqi, ADUN Kubang Kerian, Kelantan, YB Dr. Nik Mazian, MP Pasir Puteh, Kelantan, YDP Pasir Puteh, YB Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, Adun Batu Burok, Terengganu, YB Mohd Nasir Mustafa, ADUN Kubang Rotan, Kedah....

Ketua Polis Negara  cuba menghalangnya...Dia kata BERSIH 5 adalah Haram di sisi undang-undang.

Menjelang perhimpunan BERSIH 5, ramai yang kena tangkap. Antaranya Maria Chin, Mandeep Singh, Anthony Loke (DAP), Ronny Liu, S. Arutchelvan, Jimmy Wong (DAP), Lee Khai Ming (DAP), Anis Syafiqah (pelajar)...

 Tapi Hakim Mahkamah Tinggi pula kata BERSIH 5 Tidak Haram....

Walau bagaimana pun, Sabtu semalam BERSIH 5 membuktikan perhimpunan mereka adalah Aman tanpa sebarang kekacaun mungkin kerana tidak ada provokasi dari pihak polis seperti mana perhimpunan Bersih yang sebelumnya.

Walaupun tercetus beberapa insiden provokasi dari kumpulan Merah, namun para peserta BERSIH 5 tidak ambil peduli dan tidak melayan karenah orang-orang bodoh dari kumpulan Merah.

Walaupun tanpa kehadiran Hj Hadi dan orang-orangnya, walaupun tanpa restu KPN, himpunan BERSIH 5 telah berjaya untuk menyampaikan mesejnya kepada dunia mengenai tuntutannya kahukan pilihanraya yang bersih!
Syabas diatas kesabaran para peserta BERSIH yang begitu sabar mengharungi segala macam cabaran dan mehnah dari kumpulan Merah sejak dari mula pelancaran konvoi BERSIH 5 sebulan yang lalu.

Berikut antara komentar netizen di media fesbuk:
Faeez Azahar: Kehadiran yang memberangsangkan daripada pelbagai kaum dalam Bersih 5 kali ini bukti gerakan ini bukan milik atau bergantung kekuatan terhadap mana-mana pihak. Bersih kuat apabila rakyat memberikan sokongan dan dokongan. Terima kasih rakyat Malaysia!
Khairudin Damhoeri: BERSIH 5: BERKECAI MITOS HANYA PAS YANG PANDAI MOBILIZASI PENDEMOSTRAN MELAYU. Nampak gayanya, tanpa gerak kerja Pemuda Pas & Unit Amal Pas, lautan manusia Melayu boleh dimobilizasi untuk tempikkan statmen politik yang didengari di seluruh dunia. Malah tanpa penglibatan Pas, lautan manusia yang keluar hampir sama bilangan jemaah haji yang nak masuk buat TAWAF di Masjidil Haram 2-3 sebelum hari WUKUF. 

Azi Nang:Tahniah bersih kerana dapat menghimpunkan puluhan ribu org menyertai tunjuk perasaan aman, walau pun di pulau oleh bekas rakan di dlm pakatan rakyat iaitu pas.

Semoga ianya boleh menjadikan pengajaran kpd ahli - ahli pas di seluruh negara, bahawa kita perlu bersatu di dlm usaha menjatuhkan PM Najib di dlm PRU14 nanti.

Mazhar Yusof II : Tahniah penganjur BERSIH 5..! Kebanjiran rakyat jelata tanpa mengira bangsa dan ugama. Tanpa parti sejarah, sedikit pun tidak terjejas malah sudah nampak impak penolakan Rakyat terhadap BN-UMNO. Maknanya parti sejarah sudah tiada dalam ingatan rakyat dan sudah hilang pengaruh...
Che Ibrahim Mohamed: Demo BERSIH ni umpama kahwin bagi seorang lelaki, kalau dia seorang yg gagah, mampu, ada tuntutan yg kuat, maka WAJIB.
 Tapi jika ianya lemah, tak berdaya, tidak berhajat, sekadar nak tengok shj, maka h

Anonymous said...

Kira mengira kita minta pakar ted kentot buat....1 jota bershit konon...sampai madey pun kena kencing...cepat2 balik kl terkezut madey 40k je...sama banyak ngan bangla yg nuar kelentong...dengar citer si mamak ngan boboi gumbira sakan..sambil nyanyi lagi....siap ko ted madey taram ko.....

Anonymous said...

Dia lupa selepas Anwar dipecat, ahli PAS dan penulis Shanon Ahmad telah menulis buku berjodol SHIT. Jadi Tun sekarang bersama2 Bershit.

Anonymous said...

ESOK NAK BERHENTI KERJALAH. NAK MULA JUAL NASI LEMAK. NASI LEMAK ABANG SADO. BOLIH BELI BANGLOW TANPA LETRIK. LA..LA..LA......

Anonymous said...

Saya ni baru saja pulang dari Sudan nak cari tempat suaka politik, tak tau apa2 yg berlaku kat KL wlaupun tau ada perhimpunan haram oleh pro-pembangkang pada 19 hb. Sabtu.

Baca kat atas ni ramai kata pasukan baju kuning pro-pembangkang berjaya tumbangkan kerajaan secara demokrasi.

Pendek cerita nak tanya dgn ikhlas ni, tlg bagitau secara jujur ye ..

Siapa PM baru yg angkat sumpah pagi ni ganti Najib?
Mideen, Mukheris, Mahader, atau ted manoff?

Anonymous said...

anus 4:47, tolong bagitau kat mana aku boleh jumpa nasi lemak adam rosly ni jual??

Kalau tak reti jawab tolong diam sampai ko mampus ye...

Anonymous said...

Hujah yang tidak boleh dipakai. Tanya pada pencacai Bersih memang jawapannya sudah boleh diagak. Membazir je baca.

Anonymous said...

ted kentut tak layak jadi PM, dia layak jadi Menteri Propaganda... terbukti dah kat sini, hari-hari menyalak bagai anjing gila. Kepandaian dia copy paste artikel dari blog pembangang dan pakaTUN...

Anonymous said...

hehe... 1 jota... 1 jota...

muahahahahahaha.. 1 jota kepala bana ted kentut...

Anonymous said...

Bapak kau babi mak kau sundal jual jubor kat bangla kau tak nak cerita ke..?? Hehehe

Anonymous said...

Komen syok sendri... Najib tetap pm.. Ade yang berubah ke cai..?? Yeehaaaa... Langsung tarak kesan.. Si bahalul menunjukkn sifat kebabiannye dengan bangga nye...

Anonymous said...

Pegi jual nasi lemak la cai.. Kesian ko ni papa kedana..bodoh pulak tu

Anonymous said...

Syok sndri ke cai..? Alahai..tpaksa taip panjang2 smata2 nak sedapkan ati yg keciwa..yeehaaaa...

Anonymous said...

Macai kuning tengah merawat hati yang keciwa..tu yang taip panjang buat karangan darjah 6...yeeehaaaa..

Anonymous said...

Apa kata dunia??

Jumlah penunjuk perasaan protes terhadap Gabenor Jakarta di ibu kota Indonesia - 200,000 orang

Jumlah rakyat Korea Selatan berkumpul di bandaraya Seoul mendeaak Presiden Korea letak jawatan - 100,000

Jumlah peserta BERSHIT 5 di Kuala Lumpur - 15,500 sahaja..????

Dunia kata MEMALUKAN SUNGGUH...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Yaa... Tun SHIT patut la suka BERSHIT ..

Anonymous said...

kat mana aku boleh jumpa nasi lemak adam rosly ni??

Anonymous said...

banglow disneyland lagik... lo..lo..lo..

Anonymous said...

tak taip pun....copy paste je.. luahan perasaan kuciwa tak dapat 1 jota.... 1 jota...

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Si adam rosly ni...dia nak menipu..agak agaklah...kalau orang mcm ted kentut tu..sure percaya cakap adam ni....100% tapi kami generasi y...tak mungkin percaya..sbb..apa...hari tu kat insta mengaku selain rumah Disneyland ada 2 buah rumah lagi..then..bila buat sidang media.. Dah tak mengaku pulak then..tanya bisness apa dia buat...ckp peribadi..mcm jual dadah...jer..alahai baca jerlah kat blog Captain M..siap..tunjuk kereta yang Adam banggakan tu milik dia tp nama atas nama tokey..tokey..tu beli nasi lemak..dia..tiap2 hari puluh ribu kena bayar.. Wossh..tokey tu jual kat mana yer...sorrylah Adam..orang mcm ted kentut kau boleh klentong..kami generasi. Y..dengar cerita kau pun..dah tahu..banyak tipunya..

Anonymous said...

Anon 544

Oooo ko xtau ke..
Muyiden sembab PM blur
LKS Mntri NIAGA
BOBOI Mntri kpdnk
Rpiji Mntri tepon
Lge Mntri rumah
Zmin Mntri Air
Mat sabu Mntri agama
Madey Mntri speaker parlimen

Anonymous said...

terbaikkkkkk la Dato Adam... lepas ni kalau ada anjing menyalak macam ted kentut tu kata rakyat miskin, papa kedana, duit tak cukup-cukup.... aku boleh suruh mereka ikut macam Dato Adam buat... jual nasi lemak je boleh kaya raya juta-juta apa....

Anonymous said...

Dan lagi satu...perhimpunan merah walau tak ramai tp telah menakutkan...cina dap..sbb tu petstusvyang turun baju kuning berkurang..dan mereka cina dap ni tak berani dah..nak pijak gambar Pm kita dan isteri apalagi nak bawa penyapu....tu maknanya walau tak ramai baju merah tp berjaya menakutkan..cina dap termasuk...ketua mereka..ada nampak kit siang...ada guan end...ada nenek jijah. Ada nurul izzah..ada rafizi ada azmin...tak de kan...sbb mereka ni pengecut...so...baju merah..kamu telah berjaya...memalukan...pemimpin pembangkang keseluruhannya...tahniah..dan syukur Alhamdulillah

Cencaluk said...

Malu woooiiii.... Kehadiran baju merah yang seramai 15,000 berjaya disekat oleh kehadiran 2,500 orang baju merah dari memasuki DATARAN MERDEKAH.

NAmpak sangat video semalam apabila macam pondan baju unggu apabila di serbu oleh baju merah.

Macam ni kalau baju merah mencapai jumlah 5,000 kehadiran mau terckrit birit baju unggu dan kuning.

Memalukan betul baju unggu...... Dah dapat duit tapi kerja tak jalan sanggup beri jalan pada baju merah.... Shame on you.

Cencaluk said...

Malu woooiiii.... Kehadiran baju merah yang seramai 15,000 berjaya disekat oleh kehadiran 2,500 orang baju merah dari memasuki DATARAN MERDEKAH.

NAmpak sangat video semalam apabila macam pondan baju unggu apabila di serbu oleh baju merah.

Macam ni kalau baju merah mencapai jumlah 5,000 kehadiran mau terckrit birit baju unggu dan kuning.

Memalukan betul baju unggu...... Dah dapat duit tapi kerja tak jalan sanggup beri jalan pada baju merah.... Shame on you.

Anonymous said...

Najib dan macai2 belaan yahudi APCO dan goldman sachs..bagus tu..

Anonymous said...

Sape tu yg pandai sangat buat anggaran..sekolah mana?citer nak sedapkan hati sendiri..

Anonymous said...

Ppoorah..kira keluasan kawasan kat klcc..40,000 hingga 50000 orang berhimpun..15000 kiraanp ooiis..biasalah nak rendahkan angka...kira plak merah berapa kerat..

Anonymous said...

Merah berjaya? Kuatk lentong...merah nakmasuk dataran merdeka pun polis tak kasi...kaki klentong..he3.

Anonymous said...

Ko ni bengong dari kecik lagi..ko tanyelah cTS..dia yg tahu sebab tu dia boleh citer kisah nasi lemak..he3...kalo bengong baik senyap...bodoo bin bebal..

Anonymous said...

Pru14 ko tahulah nasib ko..he:e

Anonymous said...

Tak tahu nak nafi?

Anonymous said...

Eeei akut nye...

Anonymous said...

Ketua umno ampang dah lapor sprm..adam berani cakap dia sedia bri kerjasama siasatan Sprm..ape masalahnye.?.selepas siasatan aprm selesai dia akan saman ketua umno ampang dan jamal...nampak berani dari najib..jadi tunggulah ape hasilnye..melalak pun ko dapat aper?

Anonymous said...

macai2 taik bershit semakin sentap kerana pm tak juga letak jawatan. ..akibat kecewa yg teramat sangat di harap jngn buat kerja bodoh bunuh diri ye.

Anonymous said...

Puak2 PAKATAN PEMBANGKANG ni kalu TERKANTOI mesti hal RUMAH BANGLO...

Nafsu DUNIA terlalu besar buat mreka..kalu boleh perintah mlysia xtau ler RUMAH BANGLO dorg besar mane??

Anonymous said...

wei bahalol 7:33, cts tak buat cerita sendiri. ko pergi tengok video dari kinitv ni... kalau tak betul sila saman ye bahalol 7:33...

http://m.kinitv.com/video/41533O8

Anonymous said...

poraahhh la bahalol 7:27, yang cakap 15,500 tu dari astrowani... kalau ko rasa astrowani tu bodoh atau bebal, sila saman mereka esok pagi ye....

kah kah kah kah... tk habis2 pembangang ni dengan bahalol mereka...

Anonymous said...

Media kerajaan biasalah putarbelit angka...cuba ko tengok gambar2 kawasan kuning berkumpul..angaarlah sendiri keluasan kawasan dan berapa orang satu meter persegi

Anonymous said...

Terkantoi ape? Ko yg nak sibuk2 tunjuk bebal per hal?

Anonymous said...

Jamal kata 300,000 melayu akan turun demo..kat mana 300,000 orang?..pwtc?padang merbok?

Anonymous said...

Ko tak nak kaye?

Anonymous said...

Bahlol tak ngaku plak..sape cakap dia buat citer..bengong tak reti baca..tunjul pandai plak..kalo kinitv citer ko pegi tanye kinitv kat mana ko boleh melantak nasi lemak..melalak tak tentu hala jer ko ni..

Anonymous said...

MARI2...RAMAI2 KITA BERHENTI KERJA. JUAL NASI LEMAK LAGI ONTONG WEI...NANTI RAMAI2 BOLIH BELI BANGLOW. LETRIK FREE.

Anonymous said...

Ko pandai ke jual nasilemak?..melalak jer ko pandai sebab dapat upah..he3

Anonymous said...

ORG MELAYU YG PERGI BERSIH, PENYOKONG PH, TERUTAMA TED KENTOT, AKAN DIBERI KEUTAMAAN UTK MENGIKUTI KELAS KHAS MEMBUAT NASI LEMAK YG BOLEH MENDATANGKAN KEKAYAAN BERBILION RGT.

DAFTARKANLAH NAMA SECARA SUKARELA TANPA PAKSAAN, UTK MENJADI BILIONAR.
JGN LEPASKAN PELUANG SEKALI SEUMUR HIDUP INI.
MUDAH2AN TIDAK SAJA MEMEKAK MELOLONG DLM BLOG,
KEMUDIAN SALAHKAN MANUSIA LAIN KRN TK BERDUIT NAK BELI PETROL, MINYAK MASAK DSBNYA.
TED KENTOT DISYORKAN IKUT SERTA.

Anonymous said...

Diberitakan 300,000 malayu berbaju melayu telah memasuki kuala lumpur pada tengahari 19 nov.untuk menyertai demo sokong perompak negara....tapi yg muncul hanye 5000 orang sahaja..polis telah klasifikasikan 295,000 baju merah ni sebagai orang hilang...polis mohon sesiapa yg terjumpa lelaki yg pakai baju T merah tolong hantar ke balai polis berdekatan...dipercayai ramai dikalangan orang hilang ni datang dari kampong seluruh negara...seorang orang hilang dibawa ke balai polis akan diberikan saguhati 50 ringgit..,

Anonymous said...

Anon 17.00.. Kau yang panas kenape..? Sakit hati ke bila tembelang pakatan dah pecah..?? Keciwa ke..? Hehehe

Anonymous said...

Kuning berjaya ke..? Lagi kuat kelentong... Pm tak letak jawatan pun.. Hehehehe...

Anonymous said...

Cai 7.37..masih keciwa ke cai..?? Kahkahkah

Anonymous said...

Yeke kan je la cakap macai 8.14.. Cai tengah keciwa tu... Hehehehe.. Besok jangan lupa cai tengok kiniTv..ade live angkat sumpah pm baru..kehkehkeh

Anonymous said...

Cai 8.19..sabar cai..sabar.. Kitaorg tau kau tengah keciwa tu...kahkahkahkah.. 1 jota.. 1 jota...

Anonymous said...

Ape pn najib masih lg pm malaysia.. Kau keciwa ke cai 7.20..? Kahkahkah

Anonymous said...

Alahai.. Kesian btul kt cai 8.44 ni... Keciwa sgt2 tu.. Meroyan dari smalam tak abis lagi.. Bhahahahaha... KiniTv bila nak live acara angkat sumpah pm baru..? Kami tak sabar nak tengok..

Anonymous said...

Fuhhhhh ramai lgi BANGLA 40k mmangkah PRU, dri bersih TERPEKIK TERLOLONG x tentu arah djalan raya....

Kihkihkih

Anonymous said...

astrowani tu media kerajaan ke??

sungguh la bodoh dan bahlol betul siapa yang bilang begitu...

Anonymous said...

ted kentut kata 1 jota lembu kuning yang keluar berkeliaran kat kl tu.... kat mana 1 jota dia dapat??? Celah jubur dan pala bana ted kentut tu ke???

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Wakakakakakakakaka.... tak hari ni... esok, tak esok ...lusa, tak lusa... minggu depan, tak minggu depan ...bulan depan, tak bulan depan tahun 3030 baru la nuar berahim jadi PM. Tak lama lagi tuh....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Aku nak kaya ade sampai rumah banglow cam disneyland gak... tapi takde la sampai nak curi letrik segala bagai... tu kaya mencurik namanya...

Anonymous said...

lagi lagi kuat kelentong macam tong kosong... 1 jota lembu kuning ade kat perhimpunan BERSHIT 5 oooo...

nak gelak ke atau nak menangis bila mendengar tong tu berbunyik???

Anonymous said...

jual nasi lemak aku tak pandai... tapi jual air lombong aku pandai... satu negeri selangor dah minum air lombong aku bekalkan....

muahahahahahahahaha

Anonymous said...

kah kah kah kah.... 40,000 bangla kasi abg najib jadi PM.

1 jota lembu kuning hanya mampu sorak syok sendiri sama sendiri....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

ntah, 733 tu memang bahlol

Anonymous said...

Puak PKR yg banggang dan bahalul ahe percaya citet Adam Rosly kaya daripada menjual nadi lemak..

Anonymous said...

Tanpa Nama20 November 2016 10:49 PTG Tanpa Nama20 November 2016 1:27 PTG mana x hambar .. tengoklah gambar ko sendiri besar mana agaknya kawasan bercabang 3? 20..30 ribu dari 30 juta rakyat malaysia?? katalah kalau satu juta pun (jauh panggang dari api) nak banding dengan 13 juta pengundi ..terasa hebat sangat?? akhirnya umno tetap menang dan berkuasa kerana sikap pembangkang yang tidak ada kepimpinan yang punya halatuju yang jelas, sesama sendiri punya ajenda sendiri, parti yang punya matlamat berbeza dan bercanggah antara satu sama lain...pembangkang yang menjadi boneka DAP untuk menjadikan malaysia sebuah lagi negara cina seperti singapore!! Waktu itu barulah melayu nak buka mata tapi dah terlambat..tgk sendirilah singapore...berapa menteri melayu?? jangan jadi bodoh..bersekongkol dengan cina ...kalau handal sangat tunjukkan kamu melayu yg lebih baik dari melayu umno!! kalau sekadar menjadi barua dan dalang..apakah kau ingat rakyat mejoriti melayu itu akan mengundi pembangkang??? Balas Tanpa Nama20 November 2016 3:01 PTG Wahai 1:27 ptg... Matematik politik pun failed... Dap bertanding kerusi parlimen 50 drpd 222 parlimen.....klau menang semua boleh ke perintah....bolo punya olang.. Org melayu mcm ko aje yg belum buka mata..... Org melayu teramai yg dah berfikiran terbuka dah tahu melayu umno lah yg melingkupkn negara...gadai tanah rezab melayu, rasuah, songlap duit 1mdb berskala besar, jual aset strategik negara kpd China, krjaan boros, buat projek mega berkali ganda dari hrg pasaran...d.l.l... Krjaan hutang hmpir rm800 bilon, tak ckup lg buat hutang berbilion, tak ckup duit lg naik tarif api air, buat gst, tarik subsidi brg asas gula, tepung, bahan petrol dan terbaru minyak masak.. Semua itu nak jaga kepentingn elit umnobn...rakyat didahulukn kena bayar.. Dulu umnobn kata dap kominis..nah skrg pemimpin tertinggi umnobn sendiri yg berbaik dgn China komunis, pure komunis pulak tu.... Dahlah aset strategik negara dijual kpd China komunis...sykt tenaga elektrik Edra energy, tanah diBandar Malaysia menguasai 60%, projek Prima diTerengganu, Watergate diMelaka, pelabuhan Kuantan, projek keretapi ECRL hrg yg tak masuk akal....dll... Projek tersebut kebnykn memihak kpd China, semuanya import..tenaga buruh, bahan utama pembinaan, dll.. Dahlah projek dan aset strategik negara diberi kpd China, lepas tu kerajaan umnobn nenambah hutang lg rm55 bilion.. Berfikir guna otak jgn guna lutut dan emosi... Balas Balasan

Anonymous said...

Tanpa Nama20 November 2016 10:51 PTG Balas Balasan Tanpa Nama20 November 2016 4:56 PTG >>Dap bertanding kerusi parlimen 50 drpd 222 parlimen.....klau menang semua boleh ke perintah....bolo punya olang.. Yahudi tak perlu menguasai kerusi di amerika, tetapi dia amat berkuasa di dunia..semua orang tahu kecuali melayu mcm ko..yahudi tidak perlu berada di malaysia, tetapi ramai melayu mcm ko mengikut jalan jalan yahudi dan nasrani..apa sangatlah malaysia ini untuk dikuasai kuffar melalui proksi DAP mereka..awat bahalol sangat?? >>>Org melayu teramai yg dah berfikiran terbuka dah tahu melayu umno lah yg melingkupkn negara...gadai tanah rezab melayu, rasuah, songlap duit 1mdb berskala besar, jual aset strategik negara kpd China, krjaan boros, buat projek mega berkali ganda dari hrg pasaran...d.l.l... >> itulah hasil pemerintahan orang melayu yang ada sedikit sedikit iman, cuba ko bayangkan malaysia ditadbir oleh cina, keling yang kafir dan melayu yang tandus ??? Negara mana tak berhutang, atau manusia mana tak berhutang, ko ingat semua orang bangang macam menterinya jugak kah?? mngkin menterinya banggang tapi setakad ini sistem yg ujud masih kokoh...mcm mana boleh berhutang kalau nak bangalau dah nampak nk bengkrap?? masih boleh meminjam dan berhutang bermakna malaysia belum nak bengkrap..simple mathematics. Macam orang bodoh jer ko menulis..negara mana tak kutip cukai?? keluarlah sekali sekali ke negara orang..buka mata dan buka minda...mengapakah kamu tak tahu nak bersyukur?? "nikmat tuhanmu yang manakah yg hendak kamu dustakan????" sibuk tentang tarik subsidi...subsidi ini hak kau ker atau hak pemerintah??? ape bodoh sangat ni... Dari zaman tun razak dok baik dengan Cina..apa masalah?? smart phone ko pun dari Cina, kan sini pun ramai Cina, ada masalah ker?? kecuali cina pendatang yang tak sedar diri, diberi betis nakkan peha dengan bantuan melayu yang tak sedar dirinya dulu jakun dan sakai!! Apa dia asset strategik yg dh bagi kat cina?? TNB??KLIA?? ATM atau PDRM??..syarikat IPP tu strategik sangat ker?? jgn tunjuk bahalol !! Bandar Malaysia tu besar mana?? besar Kepong atau Sungai Buloh?? atau hanya sekangkang tikus di celah bandaraya!! Mcm mana kerajaan tambah hutang?? pinjam?? siapa nak bagi pinjam kalau dah nak bengkrap?? tentunya peminjam tak sebodoh kau !! Pergi keluar..jgn duduk mengadap komputer jer...manusia/rakyat di luar sana bersiar sakan, berbelanja pakai troli di pasaraya, jalan raya sesak dengan kereta sedangkan minyak kau kata mahal...kedai makan sampai tak cukup pekerja terpaksa ambik indon , bangla dan sebagainya sebagai pembantu untuk melayan orang malaysia menjamu selera sepanjang hari siang dan malam tanpa had sekatan !! malaslah nak layan orang yg dah terliwat pemikirannya oleh al juburit dan kuncu kuncunya !!! Balas

Anonymous said...

Ko ni sebenorny da terkene VIRUS BIOL..

SOROS x perlu jadi PM mlysia..
Soros hanya perlu MENABUR DEDAK utk menternak AYAM2ny dmlysia..

Kihkihkih

Anonymous said...

Anon 11. 23 pm...Terbaeeeklah... Cuma tu adam rosly yang ada rumah Disneyland. Air ngn letrik pun Curi...so tak hairan klau dia ni..geng ngn nenek lampir..dpt fui kopt tokey rumah urut.. Judi..n kilang haram...dari situ dah nampak...Sprm dsn lhdn..buta lagi ke...teraba raba..mnak siasat...kesian

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates