November 15, 2016

39 Adakah Rumah Disneyland Ketua AMK Ampang Menggunakan Eletrik Milik @Tenaga_Nasional Secara Haram? cc. @SPRMsia


Kebiasaannya kotak bacaan meter elektrik milik Tenaga Nasional bagi rumah orang kebanyakan terletak di dalam kawasan premis. Namun bagi rumah teres mewah dan rumah banglo seperti milik jutawan muda PKR, Dato' Adam Rosly, 28 tahun, kotak elektrik tersebut kebiasaannya terletak di hadapan rumah sebagai langkah 'privacy'. Persoalannya, ke mana pergi kotak meter elektrik? Bagaimana rumah ala Disneyland ini memperolehi bekalan elektrik?

Beliau juga mendakwa membeli rumah Disneyland berkenaan dengan harga lelong dari Bank sebanyak RM1 juta berdasarkan video di bawah:

video

Hasil carian Google Map bertarikh Julai 2016, mendapati proses pembinaan semula sedang giat dijalankan pada masa itu. Oleh itu, harga RM1 juta yang didakwa oleh Dato Adam Rosly ini pastinya belum termasuk harga pembinaan dan pengubahsuaian rumah berkenaan. SPRM mana?



Apapun adakah betul kenyataan Dato Adam Rosly di bawah? Jadilah seperti Adam.

39 comments:

I'm not a robot said...

yg nak tau ni, bila 'disneyland' ampang tu akan dibuka kpd pengunjung2 awam? korang2nya bagi yg kurang berkemampuan taklah payah ke disneyland luar negara yg belanja nak pergi pun main ribu ribuan ..

tak kisahlah disneyland ni pakai letrik ke lilin ke atau pelita minyak tanah. janji disneyland.

ted manoff said...

Rumahh jamal lahanat@tongkoi bila ko nk tunjuk ryezall...apa jasa mamat nii sampai dpt gelaran datuk...๐Ÿก๐Ÿ ๐Ÿจ๐Ÿฆ๐ŸŒƒ๐Ÿ’ต๐Ÿ’ธ๐Ÿ’ฐ๐Ÿšฌ๐Ÿ—ฟ๐ŸŽŽ๐Ÿšซ๐Ÿ’ฎ

Anonymous said...

laaa, jamal kan ke pejuang keamanan, penyelamat negara.

mamat satu lagi tu, pengkhianat, pembelot.

Anonymous said...

terkentut-kentut ted lahanat nak backup pegawai mak lampir tu...

ted manoff said...

Ketua Wanita PKR berkata beliau hairan Datuk Jamal Md Yunos dapat kemudahan sewenang-wenangnya menggunakan helikopter komersil untuk tujuan yang tidak bermanfaat.
Zuraidah Kamaruddin berkata ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu memperoleh kelulusan menggunakan helikopter dalam tempoh tidak sampai 24 jam.
Katanya, beliau percaya ada pihak atasan yang meluluskan permohonan tersebut.
“Bagaimana kewangan dia (Jamal) untuk dapatkan satu perjalanan menaiki helikopter. Kita boleh persoalkan siapa yang menjadi ‘funder’ helikopter itu.
“Saya juga persoalkan apakah prosedur, tempoh masa dan tujuan menggunakan helikopter untuk tindakan yang tidak bermanfaat itu,” katanya pada sidang media di Dewan Rakyat, hari ini.
Awal hari ini, Jamal menaiki helikopter untuk meninjau “kekayaan” Ketua Pemuda PKR Ampang Datuk Adam Rosly, 28, yang didakwa memiliki banglo dan kereta mewah.
Zuraidah yang juga ahli Parlimen Ampang berkata beliau mengajukan soalan kepada Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai sewaktu sesi perbahasan Dewan Rakyat, namun tidak mendapat jawapan.
“Saya amat kecewa dengan menteri, saya tanya soalan asas apakah prosedur yang perlu untuk mendapatkan helikopter. Soalan asas itu pun tidak dijawab menteri.
Saya tanya bagaimana Jamal boleh dapat permohonan dan diluluskan dengan segera. Malangnya, menteri kata tidak ada maklumat,” katanya.
Malah, Zuraida turut kecewa apabila hasratnya mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu dihalang timbalan speaker Dewan Rakyat.
“Speaker kecewakan saya kerana tidak beri peluang bertanya, speaker halang saya untuk tanya isu asas. Saya hanya tanya prosedur untuk menerbangkan helikopter komersil.
“Tetapi speaker halang dan cuba membantu menteri supaya tidak perlu menjawab. Ini undang-undang yang tidak relevan sebab ia hanya soalan asas, bukan soalan terperinci,” katanya.
Zuraida berkata beliau percaya ada prosedur dan tempoh masa tertentu yang harus dipatuhi serta perlu mempunyai tujuan khusus untuk menerbangkan helikopter.
“Adakah dia melalui prosedur betul yang membenarkan dia mendapat kemudahan itu dalam tempoh 24 jam. Saya percaya pasti ada prosedur tertentu.
“Melainkan ada perkara penting saya faham, tetapi kes ini hanya perjalanan yang tidak ada matlamat dan spesifikasi,” katanya.
Katanya, beliau sendiri pelik apabila Jamal memperoleh sumber kekayaan luar biasa sewaktu menjalankan kempen menolak perhimpunan Bersih.
“Jika dia terima wang dengan cara haram, hanya Allah saja yang tahu. Dia (Jamal) bawa Vellfire yang dicat warna merah, dia mempunyai pengawal peribadi dan hari ini dia membawa helikopter pula,” katanya. - FMT

✈๐Ÿš€๐Ÿณ๐Ÿฌ๐ŸŸ๐Ÿ 

Anonymous said...

Adam seorang yg rajin..
Adam dah menjadi kaya dgn kerajinannya..
Jadilah seperti adam..

Anonymous said...

IGP : Polis akan ambil tindakan jika Jamal buat laporan palsu

Jika siasatan mendapati pemimpin gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunos membuat laporan palsu, maka tindakan akan diambil ke atasnya, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

"Saya telah memberi amaran sebelum ini bahawa polis yang tidak akan bertolak ansur dengan mereka yang memfailkan laporan untuk kepentingan politik dan membebankan kami.

"Polis sedang menyiasat kejadian itu, jika didapati Jamal sengaja menyalahkan orang lain, maka dia boleh dikenakan tindakan," katanya kepada Malaysiakini.

Khalid mengulas kejadian hujung minggu lalu yang menyaksikan hidung Jamal berdarah akibat pergelutan semasa polis menghalang penyokong Baju Merah daripada mengekori aktivis PKR di Kuala Lumpur.

Ketika kejadian, ketua Umno Sungai Besar itu dirakamkan menjerit "polis tumbuk saya” tetapi kemudian memberitahu pemberita ‘budak’ ahli parlimen PKR Zuraida Kamaruddin yang menyerangnya.

Walau bagaimanapun, dalam laporan polisnya, Jamal mendakwa individu memakai t-shirt BERSIH menumbuk muka dan hidungnya.

Sementara itu, ditanya mengenai video kejadian yang menunjukkan sentuhan genggaman seorang anggota polis tersentuh muka Jamal, Khalid berkata perkara itu sedang disiasat.

"Kita perlu memastikan sama ada tindakan itu sengaja atau tidak sengaja memandangkan ini boleh berlaku dalam keadaan huru-hara.

"Kita juga perlu melihat sama ada ia adalah provokasi, atau jika kekerasan munasabah digunakan oleh polis untuk mengawal keadaan.

"Pertama sekali, biar kita siasat untuk menentukan apa sebenarnya berlaku," katanya.

Semalam, Malaysiakini menerbitkan detik kejadian seperti yang dirakamkan dalam video berhubung apa yang berlaku.

Anonymous said...

Rumah jamal di Ampang..Ketua umuno sg Besar...apakah disungai beso dah tak ada samseng yg boleh dilantik sebagai ketua?

Anonymous said...

Hahaa...dedah, jangan tak dedah: “Siasat saya! Siasat saya! 24 jam kerjasama saya kepada SPRM. Saya bukan penyamun macam kalian”
Mahligai RM7 Juta Ketua AMK Ampang Dipersoal (Gambar)
Published on Nov 15, 2016

TIDAK bekerja namun boleh hidup serba kemewahan? Itulah persoalan yang ditimbulkan selepas pendedahan di media sosial baru-baru ini mengenai kehidupan Ketua Angkatan Muda Keadilan Ampang, Adam Rosly Abdullah. 

Pemuda yang berusia 28 tahun ini dipercayai berasal dari kawasan setinggan dan tidak mempunyai ibu bapa atau keluarga kaya, namun berjaya memiliki aset bernilai jutaan ringgit. 

Di media sosial, tersergam indah mahligai milik Adam Rosly yang dipercayai bernilai RM7 juta selain beberapa kereta mewah terdiri daripada BMW, Mercedes dan lain-lain berderetan di dalam laman rumah tersebut. 

Mahligai Bernilai RM7 Juta? Kemewahan Ketua AMK Ampang Dipersoal

Sudah tentu, dengan usianya yang muda itu, timbul pula persoalan bagaimana dia boleh memiliki kemewahan itu. 

Pendedahan mengenai kekayaan anak muda ini sudah diragui sejak tiga tahun lalu namun ianya tiada penjelasan dan bukti yang kukuh untuk menjawab setiap persoalan. 

Mahligai Bernilai RM7 Juta? Kemewahan Ketua AMK Ampang Dipersoal

Difahamkan, rumah yang terletak di Jalan Pinang, Kampung Melayu, Ampang itu ditaksirkan berharga RM7 juta dibeli selepas dilelong oleh pihak bank. 

Bagaimanapun Adam Rosly melalui akaun Facebooknya menjelaskan ‘serangan’ terhadap dirinya dengan mengaitkan harta adalah satu fitnah jahat. 

“Politik kotor, serang peribadi dan rumah. Fitnah jahat, tuduh saya ambil wang rakyat,” tulisnya. 

Dia mencabar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menjalankan siasatan terhadap dakwaan dan akan memberikan kerjasama sepenuhnya.

“Siasat saya! Siasat saya! 24 jam kerjasama saya kepada SPRM.

“Saya bukan penyamun macam kalian,” tulisnya. 

Pendedahan ini juga turut mengaitkan kekayaan Ketua Wanita Keadilan, Zuraida Kamaruddin selepas ‘anak buahnya’ itu tampak mewah pada usia muda. 

Sementara itu, Ketua Kumpulan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunos turut mempersoalkan kekayaan Adam Rosly yang dianggap luar biasa. 

“Ini satu petunjuk, mereka tuduh orang lain dan akhirnya apa yang mereka buat itu untuk menutup kesalahan dengan menuduh kerajaan pusat. 

“Padahal merekalah penamun, penyangak, perasuah di dalam negeri Selangor dan Ampang ini,” katanya.  - sumber

Anonymous said...

Dalam FB adam ada mngatakan bhwa ada sesiapa org glandangan n tiada rumah BOLEH MENUMPANG tinggal n tido drumah beliau,

Betapa baik hatiny beliau pada RAKYAT..

Anonymous said...

Ted tak yah ler spin..tu MO yahudi...hehehe

Anonymous said...

Prrroooottttt

Ted Manoff said...

Sifat buruk penchuri identity terbawa2 melaknat orang. Dia ni orang GILA

Anonymous said...

bila kantoi je kaya dgn rasuah dn menipu.. terus guna slogan rakyat..

mmg BABI lah puak pakatan haram ni!

rakyat dpt apa? debu pn xdpt.. haram jadah lu Adam! perompak besar main kontrak mentang2 Zuraidah betina lampir tu kontrol parlimen kau! kenyang lh kau makan!!

Anonymous said...

struktur rumah yg complex ala disneyland tu pn sudah memakan kos juta2.
Adam oii..ko igt semua rakyat Selangor baghal bongok mcm kebiasaan macai2 Pakatan?kau tggulah PRU14 nnt. silent protesters akn ajar muka kau.. AMK PgayR lahanat!

Anonymous said...

kalo sah le mamak amk ni curi letrik TNB.. siaplah ko Adam..
siaplah betina mp ampang hantu mak lampir tu.. betapa dhsyatnya sifat penyangak penyamun dan penyelewengan, dlm parti lahanat pgayr!

boleh korek hbis2an kekayaan sekor2 puak2 pgayr ni trmasuk asimin tandas!

rakyat selangor akan bangkit dn menghukum pakatan haprak!

Anonymous said...

bgitu galak beria2 puak pktn hrm tuduh org umno yg kaya itu rasuah tp mreka pr lh perompak sbrnr.

tuduh sdp2 org umno kaya dgn rasuah xsudah2. sdngkn mreka kaya dr asl dgn bisnes dn hrta2 yg sedia ada. nah lps ni siap lh. sprm mesti masuk punya.

lapiji dh kantoi menipu satu tahun berkali2 sabit mahkamah! mau percaya lg si penipu mcm ini!??

Anonymous said...

aku sokong 100% kalao Jamal Sg besar kasi penumbuk kt muka Adam sial ni.. sbb dia ni penipu dan penyamun! proksi kpd ibu penyangak zuaridah lampir!

kalo tgk ats bumbung umah Fantasyland si adam sje.. unit alat SOLARHART utk heater air tu sje dh hage dkt RM 10 ribu. mahal punye brg..
1 juta umh mcm ni mmg sah2 menipu.. perabot dn isi rumah lg. tkkn nafsu AMK pkr si adam ni hnya nk duduk ats tikar mengkuang???

bodoh sgt bodoh le rkyt selangor.. nk sgt UBAH krjn BN.. skali kena samun dan dipu kencing idop2 oleh Pakatan Haprak... basic life air mandi pun xketahuan hala mau ckp soal dasar ekonomi dn GST...bla2.. hutang negara bla2.. mcm bijak sgt macai2 PR slangor ni tdbir negeri yg dh sedia kaya oleh UMNO BN pn GAGAL..pi rahh mabukk macai!!!

Anonymous said...


AMK sial adam ni apa mau heran.. idola die kaye2.. bljr dr leader Pgayr laar.. senior2 ats tu..

dia mesti tiru idola die..Asimin aisekerim dlm tandas pn kaye mse muda..
FERRARI MULETTO F450 coupe 2 seaters je pon... tp hage RM 1 juta lebih xmasuk cukai kastam semua tu... apa mau heran.. ini life style pgayr

time rally ape susah.. brlakon lh skit dpn macai laung isu rkyt.. kocek mau masuk skit duit.. upah duit petrol skit.. no hal lah.. setia jd macai lembu anjing suruhan..demi sekeping rm50.. jual maruah... bertempik lh lwn umno..

abes bershit.. balik lh jln kaki.. singgah hotel mna2 mereka melantak mewah2... kah....kah..kah betapa bodoh yg trterucap sifat macai puckatan haramjdh.. mau kalo menteri umno buat mcm tu.. satu donia di canang!

Anonymous said...

HAHAHA......takpe...yg penting MANA ADA KOLAM RENANG...puas belek sana sini...fokus bebeno tengok ngan gambo yg dekat tu.. tak nampak kolam air...jd sesape yg nak beli rumah yg tak boleh dipersoal jgn ada KOLAM AIR.. fengshui burukkkkkkkk....kata org harga bawah pasaran HAH HAH HAH....

Anonymous said...

“Kehadiran Dr. Mahathir ke sini (Parlimen) hanya isu kecil dan tidak penting pun. Ibarat membawa kereta antik ke perlumbaan F1, memang seronok untuk dilihat tetapi tidak sesuai lagi untuk berlumba,” katanya kepada pembe­rita di lobi Parlimen hari ini.

KAH KAH KAHH... TEDKENTODD MESTI BENGANG PUNYEE.. AZALINA CKP ABUYA MAMAKDEY KUTTY SAMA SEPERTI KETA ANTI MASUK F1... tkreti malu lg xtau ler nk ckp... kah kahh kahh

Anonymous said...

Kdngkala perasaan mengadili perbuatan bknnye akal... aku sllu tfikir knpe PAS yg mperjuangkn islam msih ggl mmbuka mata melayu islam. Rasanya bngsa melayu ni mudah mgadili situasi tnpa selidik. Menghukum atas rasa sendiri. Biarlah sbar tnggu pihak sprm buat kerja. Jgn risau sbb peguam ngara xkn lpskn orng pmbngkng yg bersalah..

Anonymous said...

Katanye macai2 dah kaye...sekarang ngaku plak tak mampu..barang mahal koorang tak kisah pun...

Anonymous said...

Blm disiasat pun dah jadi hakim..dah kata rasuah..ini tabiat biasa umuno..yg dah disiasat,dah ada bukti, mati2an dinafikan..otak penipu..

Anonymous said...

Penyokong umuno memang baghal bongok...perompak yg dah disiasat dilindungi..

Anonymous said...

Rakyat selangor nak hukum umuno sekalilagi kerana melindungi perompak wang 1mdb..ko masih tak sadar diri..

Anonymous said...

Macai tak mampu beli?kata barang2 sekarang tak mahal pun..jho lo rompak dah billionaire ko lindungi plak.

Anonymous said...

Hipokrit macai2 bebal...cina jho lo rompak billion2 boleh plak bagi bapak dia ratusan juta ko dan jamal jamban senyap...ko dan jamal takut cina?

Anonymous said...

Jholo perompak bila ko nak tangkap?ko takut cina

Anonymous said...

Anuar muse tu kereta dah kena potong..berapa kali kalah dlm pilihanraya...jadi menteri dulu atas ihsan madey..najib bagi salleh menteri...terhegeh2 nuar bodek najib....anuar cakap besar cina perompak pun dia takut mcm ko...Betul tak?

Anonymous said...

MACAI2 BEBAL DAN JAMAL Pak Tongkol CAKAP BESAR BERAPI2 ,GARANG DAN BERANI Laah KUNUNNYE..TAPI DENGAN CINAA Billion TAKUT...betol tak cai2 bongok

Anonymous said...

Melayu takut cina tak ada telor laa..kikikiki...melayu berani sembang jer kununnye berani sangat..

Anonymous said...

Tak usah sembanglah lebih2 kalo takut dengan cina..he3..cina singapor plak lebih berani siasat cina malaysia perompak..melayu umno terkinja2 tunjuk lagak berani konon2nye.,puuii..

Anonymous said...

Panas budak Adam rosly... dia mengaku kaya raya.. tapi curi api eketrik TNB... dah la kaya raya bil api letrik pun masih nak curi lagi.... mme babi punya AMK PKR...PRU 14 MASA TERBAIK PENDUDUK AMPANG AJAR MAK LAMPIR.. ASSMIN DAN ADAM ROSLY... jamal kaya sebab dua dah lama berniaga. .. ko ado....?

Anonymous said...

Itulah kata paku dulang paku serpih mengata Pm Najib perompak rupanya pembangkang lagi..dia mencuriblagi lebih lebih...dah cakp...klau Sprm malas nak buat kerja...biarlah...kita bukan bergantung sangat pun pada.. Sprm..kita Umno bergantung pada Allah...selama ini Pembangkang menfitnah memaki orang Umno berbagai2 celaan..walau yang tak amanah dan korup tu..dah Allah tunjukkan..siapa..Namun...kita sebagai insan biasa terasa hati dan rasa terhina...oleh itu marilah orang Umno..tak kira walau di mana kita tadah tangan Kehadrat Allah agar Allah jatuhkan..dan hinakan..pemimpin pembangkang..sehina hinanya..kerana..merwka bukan sahaja korup tapi menyusahkan rakyat serta suka menabur fitnah kepada kami..kalau kami tak ikut mereka tuduh kami binatang..kerana hanya binatang sahaja yang makan dedak...sesungguhnya..Allah Yang Maha Adil dan Maha Mengetahui....Ameen

Anonymous said...

awl2 lgi ko dh senget dn mngadili situasi.. bongok ler sdp2 tuduh rosmah balun duit permata 24juta beli cincin itu pengadilan pala hotak puak pmbngkng.. pkai undg2 sprm ngara Uganda ke?

Anonymous said...

Ameen x3

Alhamdulillah ini kerja Allah SWT nk aibkan org2 ini yg sering hina dn fitnah DS Najib mlmpau2.

Najib xpikir pn hal2 mcm ni sbb dia konon dh dikelilingin mcm2 isu. tp Allah Maha Kuasa.. satu persatu icon pojaan macai pakatan sdg tumbang dgn penyelewengn dn penipuan.

Asimin Aiskrim Tandas pn kntoi bila Khalid Ibrahim dedahkan idu SPLASH. bila mreka gsgal buktikn PM brsalah dgn bukti2 rekaan mreka psiko rakyat konon sprm dn Ag mnyebelahi Umno bn.

tp bila org umno kna tngkap mreka puji sprm hebat.. kit sial siap pegi pelok pgarah sprm tu.

tp bla kna pd puak mreka sprm di dn Ag di kutuk pula. isu Adam AMK Pembantu Penyamun Zuraida ini akn membongkar lbh dhsyt lg penyelewengn krjn LGBT pakatan Selangor.

Rakyat akn mnghukum mereka2 ini bgitu sombong mnghina dn mmfitnh org lain tp rupa2nya mreka lah super CORRUPT!

#tumbangknPakatanSelangor
#AnakMudaKaya

Anonymous said...

ini baru perompak harta rakyat sejati..
masa demo sakan maki umno bn pm perompak rasuah bla2.. skrg sifat tu kmbali ats kpala mreks..

selangor darul penyamun

Ketum muda said...

Selepas ini saya mesti pergi ke cawangan PKR berdekatan untuk mendapatkan borang keahlian.Kerana Pemudanya Kaya Raya.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates