October 13, 2016

35 Tukang Masak Nak Ditukarpun Membebel Di Media? Cari Yang Lainlah Tun


Kita boleh terima apabila seorang yang berumur 90an membebel dan berceloteh. Namun biarlah sampai jangan sehingga menjatuhkan fitnah. Apabila Tun Dr Mahathir Mohamed berkata seperti di bawah, ianya agak keterlaluan. Tun berkata,
"Tujuan Najib ialah supaya Proton bankrap dan boleh dijual dengan murah. Nama saya tidak boleh dikait dengan Proton. Proton hendaklah dijual kepada orang asing 100 peratus supaya industri kereta nasional dihapuskan. Hanya kereta import sahaja yang boleh dijual di Malaysia. Jangan ada apa-apa yang dimula oleh saya. Biar hancur industri tempatan asalkan Najib puas hati." - Sumber - Malaysiakini.
Benarkah Perdana Menteri, DS Najib ingin Protun bangkrap? Betulkah Proton ingin dijual 100% kepada orang asing supaya industri Kereta Nasional dihapuskan? Saya petik berita The Star Business News, di sini, yang menyatakan,
Just a week after giving an ultimatum in terms of what Proton must do to receive more Government funding, the Cabinet yesterday approved a soft loan of RM1.5bil in which a bulk of that money will be used to pay its vendors.
The Government also says a number of conditions will be imposed on Proton to rehabilitate the company. The statement by Minister of International Trade and Industry Datuk Seri Mustapa Mohamed says Proton needs to convince the Government its new business model is progressive and competitive.
Among the fresh conditions imposed on Proton is the need to draw up a turnaround plan, a way to expand its market domestically and internationally, and a tie-up with a well-known strategic partner that will help in research and development to help the national carmaker to become competitive in international markets.
Kalau betul DS Najib Razak ingin Protun bangkrap, mengapakan beliau memberi peluang Protun menerima dana pinjaman mudah (soft loan) berjumlah RM1.5 billion? Kenapa DS Najib bersusah payah memikir untuk menyelamatkan vendor-vendor ProTun dan mengenakan beberapa syarat supaya Protun boleh diselamatkan dan dipulihkan kembali sekiranya syarikat berkenaan ingin dihapuskan?

Macai-macai ProTun dan minions pembangkang yang kurang fasih berbahasa Inggeris diharap dapat merujuk pihak yang lebih pakar agar mereka tidak komen menggunakan kepala lutut. Buat Negarawan Malaysia, Tun Dr Mahathir, sudah-sudahlah membuat fitnah. 

35 comments:

Unknown said...

Dah dapat dedak ke belum? Kena fikir dedak tu haram ke atau halal.

Fikirlah apa akan jadi hidup selepas mati.

Anonymous said...

Madey takkan mau mengaku kesalahan/kesilapan/kebodohan diri sendiri. Dia mesti mau cari org lain jadi kambing hitam dia. Tabiat org ego tu ..

Bagi org yg tau cerita dalaman, Madey tu cakap tentang apa yg dia telah lakukan kpd MV Agusta. Yg tak tau tu tetap merewang ajelah komen ...

Madey buat persepsi tu supaya tak ade org kaitkan dia dgn Proton pasal jual MV Agusta 1 euro sedangkan beli hampir RM370 juta. Org yg beli 1 euro tu pulak jual pada Harley Davidson +- RM450 juta. Tak pasal2 Proton lesap RM370 juta sedangkan boleh pun buat untung RM80 juta.

Siapa pengerusi Proton masa urusan kongkalikong ni berlaku? MAHATHIR (Madey).

Anonymous said...

Dah beratus bilion duit UMNO/kerajaan/rakyat disonglap sampaikan boleh beli 'syurga' sendiri kaya-rayanya, tukang masak pun masih tuntut kerajaan bayarkan !!

Berapa punya kedekut keturunan ni daaaaa ...

Yidin dah kena 'baling kelaut' ('thrown under the bus' kata mat saleh). Dah takde nilai politik, liabiliti, bermasalah. Tapi Yidin boleh tak tau malu dan tebalkan muka aje .. kesian .. Boboi? boboi gian hisap cerut kat BSC aje !!!

Anonymous said...

Manusia yg perasan negarawan dan
KONONNYE mempunyai pemikiran 10
tahun kehadapan sebenarnye mitos
cerita dongeng...kasihan pembeli
model juara,savvy dan tiara angkara punahsihat...berniaga roti bolele.....

Anonymous said...

Yg aku tahu undang2 mlysia n sbhgian dari undng2 negara lain 49% memihak plabur,51% memihak ekuiti negara masing2..

Cerita 100% plabur luar bole mmbeli ekuiti negara hanya PENIPUAN SMATA2..

Anonymous said...

Tun M nak tukar PM dengan PM yg baru tukar lah kalau dah benci sangat dengan Najib tapi pakatan kena menang la dulu PRU 14 nanti ye... jangan lah guna pintu belakang. Tapi sebelum PRU 14 tolong bagi jawapan keatas soalan2 berikut terlebih dahulu supaya kami sebagai pengundi dapat membuat penilaian sebelum kami pangkah siapa2 pun.
1. Apakah bentuk ideologi pemerintahan yang akan dibawa oleh kerajaan persekutuan pembangkang samada sekular, Islam, Nationalist, Socialist atau apa.
2. Namakan bakal PM dan dari parti mana.
3. Namakan bakal TPM dan dari parti mana.
4. Akan dilantik juga TPM dari kaum Cina atau dari lain2 kaum.
5. Namakan bakal MB bagi negeri negeri yg mungkin akan dimenangi oleh pakatan.
6. Akan dibuat pindaan perlembagaan persekutuan atau tidak bagi hal2 berkaitan dg institusi Raja Raja, hak istimewa orang Melayu dan Bumiputra serta Malay Reserved Land. Sila nyatakan secara detail pindaan2 tersebut.
7. Adakah pemberian pembayaran BRIM akan dihentikan.
8. Adakah pemberian bouncer buku kepada pelajar akan dihentikan.
9. Adakah klinik 1 Malaysia akan ditutup.
10. Adakah sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil akan ditutup dan diganti dengan sekolah wawasan sahaja.
11. Adakah pelajar pelajar bukan Bumiputra akan dibenarkan melanjutkan pelajaran ke UITM.
12. Boleh kah di beri jaminan harga minyak petrol dan diesel di stesen minyak sentiasa kekal diparas tidak melebihi RM 2.20 seliter walaupun harga minyak mentah dunia naik melepasi USD 70.00 satu tong.
13. Boleh kah royalti minyak kepada negeri negeri yang ada perjanjian dg PETRONAS dan kerajaan persekutuan dinaikkan ke 20%.
14. Boleh kah dihapuskan tol disemua lebuhraya.
15. Boleh kah dibatalkan perjanjian PPA dengan semua IPP bagi menurunkan tariff letrik kpd pengguna.
16. Boleh kah diberi jaminan TIADA 100% amalan2 rasuah dikalangan penjawat awam dibawah kerajaan persekutuan pakatan.

Sila beri jawapan yang jelas, lengkap dan menyakinkan kami sebagai pengundi. Jangan sekadar cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Madey ni apsal ko tak ckp sejak dia pm camtuh la dia buat? Apsal? Malu nak ngaku dia pm korang 22 tahun?

Skang baru nak bising itu ini. Kroni la bailout la.. masa dulu semua senyap.... makan taik betul la korang nih...

Pembangkang bising masa mv agusta tu... tapi apa korang macai buat masa tu? Mana tvsukugila ngan utusex? Mana ketua kg umno? Mana blog2 macam nih? Tarak... semua senyap makan taik main taik...

Anonymous said...

Makanye... ko sokong je la umno bn sampai mampus... titik.

Anonymous said...

ada aku kisah...selama ni pun elok jer...tak bangkrap pun.
aku dok selangor...tak kaya pun aku. sama jer. yang kaya orang politik. baik bn atau pakatan. sama jer. tapi bail bn la sikit. sakit hati pun rumah ppr pun masih buat.
ini tidak....apa yang ade hilang satu satu. menyerongin jer la yeop.....

Anonymous said...

Segala cukai bayaran gst hasil itu ini mak nenek semua dpt ke bn umno... so tak payah la sembang umno bn baik sikit dgn cliche rumah pprt brim bagai..

Tanggungjawab ngan pemberian free pun tak tau beza...

Anonymous said...

tajuknya.. madey membebel pasak tukang masak..tapi buat modal juga utk si penulis ni. Cermah BERSATU di perak baru2 ni ramai gila orang datang..tak nak cerita ke dgn gambar-gambar sekali?

Anonymous said...

Memang...kalau bolih sampai mampos aku tak sokong pun pakatan. Tak ade yang elok pun. Politik memanjang. Air untuk rakyat teramai terabai berbanding nasi lemak anak dara. Rumah untuk golongan miskin pun tak nampak sebagaimana bn memerintah selangor dulu. Kejap naik rumah mampu tengok jer. Keliling taman aku duduk ni...lebih 20 tahun aku duduk....tak nampak lagi kerajaan kebajikan membuat kebajikan untuk rakyat. Yang nampak cari kebajikan untuk tembolok sendiri adalah.
Apa pun lebih baik bn la sikit.

Anonymous said...

datang nak dengor gelembong jer yeop....nak dengor ape yang mad dey meroyan. semua dia cakap dulu dah terbalik. apa maknanya tu. hodoh rupanya orang tua meroyan ni yer....

Anonymous said...

UMNO tetap sebagai UMNO. Malaun2 seperti Madey dan juga malaun2 yang menganggotai parti2 lain pun melingkupkan parti masing2. Termasuklah malaun dalam PAS, DAP, PKR, PAN, PRIBUMI dan malaun2 sebaris dan sederap dengan Kit Siang, Mat Sabu, Madey, Midin, Ah Beng, Azmin, Mahpus yang nganga seluas Jerung tak makan 10 hari.

Dalam parti mereka pun ada unsur2 kroni dan anak pinak yang diutamakan. DAP dengan dinasti Lim, Karpal dengan Singh is King tak hairanlah Mahathir dengan Suku Sakatnya, Anwar pun sama, satu keluarga satu parti.

Yang bodoh piang kini dan selamanya ialah puak yang sentiasa nganga mulut tadah dedak yang ditabur.

Sedap menunding jari kepada orang lain namun hakikatnya merekalah kepala segala Jerung di lautan macam Anom 1102.

Anonymous said...

Biarlah proton bebas berniaga...
Dah lama dah politik mader mencengkam proton..hasilnya proton hampir bankrup mcm perwaja terus bankrup...

Anonymous said...

cer tunjuk tanggungkawab kerajaan negeri selsngor untuk rakyat selangor. negeri lain tak payah citer. aku dok selangor. voucher rm100 dapatlah. itu pun kena pilih orang. nak kata tanggongjawab...jalan raya sesetengah tempat pun bolih buat kolam ikan. tempat lain tak tau la.....
tanggong jawab kerajaan selangor naik cukai tu buat apa? simpanan banyak2 buat apa? kumpul banyak2 konon akulah kerajaa yang pandai. phuiiiii......

Anonymous said...

Makdatok...patutle nak boboi jdi
piem...supply sekali ngan tukang
masak...pm 22 tahun dh pencen 14
tahun...36 tahun...gaji tukang
masak tu turun dri langit kot....

Anonymous said...

WHATEVER IT IS!!!

LANUN BUGIS DEFINITELY MUST GO!!!

A DISGRACE TO THE COUNTRY!!

Anonymous said...

Negeri lawan negeri bro... ko jgn banding federal...jalan raya tu tengok balik bawah federal ke apa... sembang pandai la...

Apa bende cukai yg ko bayar naik tu? Ko bandingla dgn berapa byk gst ko byr... sembang...

Anonymous said...

Air tu kisah dia ko tak jumpa kat tvsukugila3...

Cara ckp mcm taktau mana 1 tggjwb negeri n federal... berterabur... orang mcm ko ni mmg tak nampak apa dah... nak buat mcm mana...

Anonymous said...

Nyanyuk dah org tua ni. Ko punye pasal proton jatuh. Khazanah pun dah tak larat tanggung rugi. Jual ke drb. Brape kali kjaan nak baik out? Sales jgn cerita la dr no 1 jatuh no 4. Lpas baru terhegeh hegeh keluar iris.

Anonymous said...

Bagus la tuh. Nak tipu org kampong sanggup bersekongkol dgn komunis lepas tu buat cerita welfare. As usual la org kampong jadi macam kes dia dulu ketika dia jadi pm. Dgn menyebar surat layang merata malaysia sbb ketika itu tiada internet seperti sekarang. Munafiq...

Anonymous said...

11.02. Dan kau sokong la limkomunis sampai mati limsial sayang bapok mcm kau...fullstop...

Anonymous said...

Xpe jugak. Proton reti buat kereta.

Najis reti buat apa dgn 1mdb selain hutang dan jual aset negara?

Anonymous said...

masa prk kuala kangsar dan sg besar, ramai juga rakyat datang tengok ceramah madey kerala dan gerombolannya... tapi tetap kalah teruk juga.. kalau itu yang jadi rujukan menyatakan parti bersatu kuat, buat malu atok madey je la, dapat penyokong otaknya duduk celah kangkang...

Anonymous said...

bini dia tak reti masak daa... kena la ada tukang masak... bini sibuk berdandan dah tua pun masih hitam... boboi dia botak ikut sape ntah...

muahahahahah

Anonymous said...

Klu x tau ujung pgkal, lebih baik ko senyap dr brcakap...bukan ape, nampak sgt kebodohan, kejahilan & kebebalan dr otak smpi la ke ati perut ko yg busuk tu...maaf ckp la, free2 jer ko dpt "saham" akibat dr kebodohan ko tu...

Lain kali, satu2 benda/berita tu jgn main hadam & telan jer...rujuk la dr suma tempat, jgn ikut rasa & hati yg bengkak tu...sbb akhir nti, kebodohan ko akan trserlah...kesian...

Anonymous said...

kalau pandai buat kereta dah lama proton dieksport seluruh dunia la mangkuk... ni setakat masuk iraq je. Kat US ada jumpa kereta proton tak... kalau ade jumpa tu pun 1 dalam 10 juta. Pandai la sangat...

Anonymous said...

sembang kencang...agak2 banyak mana hutangnya tu...

Anonymous said...

1150...
Oh dah lama madey cengkam..apsal umno bn senyap kalau dah tau lama? Baru kurang bodo semalam?

Anonymous said...

254...

Bukan cara aku nak sokong macam macai kat atas tu sampai mampus... takde... pahami demokrasi...

Anonymous said...

Nih janji nak turun harga keta 20 30 persen nih camne? Munapik jugak? Ke dekat2 nak pru14 baru nak buat?

...janji turun harga tol tu dah lesap dah... munapik bak kata macai...

Anonymous said...

apa2 pun baik bn la....sembang lebat. nak bagi voucher 100 pun pilih orang. berapa sangatlah nak bagi 100 sorang dalam selangor ni. simpan bebanyak. dah banyak nanti faraid sikit sorang.

Anonymous said...

eh, ada pulak bangkai kentut tengik yang nak mempertikaikan pasal manifesto bn. Bukan pkr sendiri kata manifesto bukan janji ke??? yang tu ko tak bising lak... hipokrit..!!!

Anonymous said...

madey cengkam proton bila najib nak perbaiki balik, ko juga yang bising wahai ted kentut... tak payah nak hipokrit sangat la...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates