October 25, 2016

104 Sudah Seminggu Terlewat, Namun Parti Cap Bunga Raya Masih Belum Mengumumkan Keahlian

Pada 04/10/2016, Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Cap Bunga Raya, Syed Saddiq Palladium Syed Abdul Rahman berkata, pihaknya bercadang untuk mendedahkan jumlah sebenar ahli parti tersebut dalam masa dua minggu lagi.

Hari ini 25/10/2016, masih tidak kedengaran jumlah sebenar ahli parti tersebut didedahkan walaupun tarikh tersebut telah terlewat seminggu dari tarikh yang dijanjikan.


Tidak ada gunanya mengadakan gimik lakonan di atas pentas dengan menyerahkan berkotak-kotak borang keahlian kepada Pengerusi Parti Cap Bunga Raya kalau jumlah keahlian tidak dapat didedahkan.

Idea penyerahan kotak-kotak ini pasti tidak lain dan tidak bukan merupakan idea Mantan Senator Kotak, Ezam Mohd Noor. Kita faham sekiranya Ahli Majlis Tertinggi Parti Cap Bunga Raya terlalu sibuk hendak mengadakan majlis sidang akhbar. Cukuplah sekadar mengemaskinikan di dalam laman sosial Facebook Syed Saddiq Palladium. Ada berani?

104 comments:

Anonymous said...

Wah...berat benor kotak tu...banyak borang ahli gamaknya...cubalah nikuk sikit...kome nak nengok...borang ke..botol mineral..

Anonymous said...

kecian cicit selampit ni.. asik ngira borang org je.. mcm takut jer.. ehh.. ket nye umno ada 3 juta ahli.. takkan takut wehh..

KZSO said...

Tak perlulah BERSATU umumkan keahlian. Yang pasti, bila pru14 nanti dan satu lawan satu, yang pasti najib and the gang tidak boleh tido malam dan siang..

KZSO said...

Tak perlulah BERSATU umumkan keahlian. Yang pasti, bila pru14 nanti dan satu lawan satu, yang pasti najib and the gang tidak boleh tido malam dan siang..

Anonymous said...

Pijor teman asyik using kotak kehulu hilior...cari
lagi senator kotak....

Anonymous said...

15 tahun ezam da BERLAKON cerite kotak niii..

Ni cerite kotak lagi dri BUNGA RAYA plak..
Kihkihkih

Anonymous said...

OPIS bunga rayer kt mane yer..aku nk beri 6 kotak kosong jenama pmpers size XL....

Anonymous said...

apa la korang ni... tu kotak2 dokumen deklarasi rakyat yang diorang angkut dari istana negara la. Agong kata ambik balik kotak2 atok mamak kerala bagi dulu, buat menyemak istana je...

Anonymous said...

jangan lagi dua minggu kata jumlah borang keahlian parti bunga masih tak dapat dikira kerana masalah excel lak. Berjangkit badfengshui tokong jawabnya gitu....

Anonymous said...

banyak la tu, satu hari mesin kira mamak madey hanya boleh kira sampai seribu je, lebih dari tu mesin mamak kerala tu jadi semput, kene tunggu esoknya kira lagi...

Anonymous said...

agaknya kat rumah nika kot...

Anonymous said...

Skrip dari nuar peliwat untuk kencing penganut pkr terutamanya ted kentut. Dah lama dah...

Anonymous said...

Tiba2 last minute pas pis pus u turn... huish merangkak la jap umno bn mtk tolong parti spr...

Anonymous said...

Meriah betul parti politik kat malaysia ni, parti bunga nampaknya boleh lupakan sabah la ru14 nanti. Shafie bedal pulak kempunan nak dapat ahli parlimen macam lajim katak. Pkr tak payah cakap la, hidup segan mampus tak mahu...

ROS luluskan permohonan Parti Harapan Rakyat Sabah


PUTRAJAYA 25 Okt. - Bekas Pengerusi PKR Sabah, Datuk Seri Lajim Ukin berkata, pendaftaran Parti Harapan Rakyat Sabah (Harapan Rakyat) telah diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Beliau berkata, penubuhan parti yang berobjektifkan untuk memperjuangkan rakyat Sabah itu menyasarkan 2,600 keahlian untuk bulan pertama ini. 



“Saya bakal menerajui parti ini, bagaimanapun jawatankuasa tertinggi akan diumumkan tidak lama lagi.

“Harapan Rakyat sedia bekerjasama dengan mana-mana parti demi perjuangan rakyat Sabah terutama dalam aspek pembangunan pelbagai sektor dan kesaksamaan dalam kalangan rakyat,” katanya selepas mengambil sijil kelulusan pendaftaran parti itu di sini hari ini.

Anonymous said...

kat kuala kangsar dan sungai besar pas tak bersama umno pun, umno boleh menang besar kat sana.. pembangkang tu bangang, kat mana pun jangan nak menang sangat la..

Anonymous said...

Opis cap keris telanjang madey yg buat..harapkan najib dia pandai merompak jee

Anonymous said...

Nuar liwat jubok ko

Anonymous said...

Polemik mengenai RUU 355 setakat ini belum reda apabila usul mengenainya belum dapat dibentangkan oleh ahli parlimen Marang, Haji Abdul Hadi Awang.

Malah beliau juga telah dilaporkan tidak hadir ke sessi pembentangan belanjawan 2017 kerana tidak menyenangi sikap kerajaan yang tidak serius di dalam menyokong RUU 355.

Sebelum ini, pelbagai pihak telah memberi pandangan terhadap Usul Persendirian Presiden PAS itu yang rata-rata menyatakan bahawa ia hanyalah perangkap UMNO BN untuk menghancurkan pembangkang. Namun Haji Hadi berkeras dan tetap mahu usul itu dibentangkan.

Beberapa pemimpin dan ahli-ahli PAS juga didapati menggunakan RUU 355 sebagai modal baharu untuk menghidupkan budaya takfiri dengan mengkafirkan orang yang tidak bersetuju dengannya.

Seorang penceramah PAS yang juga merupakan Yang Dipertua PAS Padang Serai telah menganggap seseorang yang tidak menyokong RUU 355 sebagai "jatuh iman" disamping memberi contoh yang keterlaluan menggunakan nama seorang pemimpin tertinggi Keadilan iaitu Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Shaharuddin bagaimanapun telah menarik kenyataan tersebut dan membuat permohonan maaf secara terbuka.

Kini usul tersebut seperti ditiup angin lalu, tenggelam dengan sessi perbahasan belanjawan 2017.

BN dilaporkan telah mencapai konsensus di kalangan parti komponennya yang sekalipun tidak diumumkan namun dipercayai tidak akan membenarkan usul tersebut dibentangkan sekalipun ia wujud sebagai agenda keempat di dalam Kertas Perintah sidang Parlimen sessi ini, tetapi merudum ke agenda tujuh sehari selepasnya dan peluang untuk dibentangkan semakin tipis malah bermungkinan terus akan disenyapkan.

Anonymous said...

Kenapa dok sibok hal parti orang?bimbang keer?..yg menentang kemungkaran cap keris telanjang makin bertambah kerana presidenye kepala perampok..

Anonymous said...

ted kentut meroyan...

kah kah kah kah

Anonymous said...

Baik ko kira berapa ramai yg masih sokong cap keris telanjang..

Anonymous said...

Ko jahil politik..kalo pas tak tanding undi orang pas pegi amanah..bila pas tanding selamat umno

Anonymous said...

Asal Bukan Umno ok

Anonymous said...

ramai tak ramai la... buat prk kuala kangsar dan sungai besar tu umno boleh menang bergaya lagi.. parti kuali yang kononnya ramai rakyat sokong ditambah sokongan dari mamak kerala pun bungkus teruk la...

Anonymous said...

yang jahil politik tu tak faham erti demokrasi. Siapa nak bertanding lantak diorang la... parti kuali bertanding pun belum tentu dapat sokongan orang pas. Silap2 orang pas pulaukan je prk kuala kangsar dan sungai besar. Parti kuali tetap kalah teruk dan malu jugak...

Anonymous said...

ramai tak ramai la... buat prk kuala kangsar dan sungai besar tu umno boleh menang bergaya lagi.. parti kuali yang kononnya ramai rakyat sokong ditambah sokongan dari mamak kerala pun bungkus teruk la...

Anonymous said...

Baru parlimen bersidang 3 4 ari ko da pong pang pong pang psal RUU..

tnggu shngga habis bersdang..kalu xd gak dorg bentang RUU bru kite hntam..
Ko ni mngalahkan press KELDAIAN daily plak..
Kihkihkih

Sabar sabar..

Anonymous said...

ko pulak menyibuk pasal parti umno kenapa?? Ada duit mak bapak tiri ko kena rompak ke??? Pergi buat repot polis la... yang menyalak hari-hari kat sini tu kenapa ha ted kentut bahalol...

Anonymous said...

ted kentut bukan faham pasal perjalanan parlimen pun... janji boleh menyalak macam anjing kelaparan, hari-hari pun dia sanggup...

Anonymous said...

Mimpi laa ko pru 14 nanti

Anonymous said...

Rompak duit 1mdb tu halal?..ugama ape ko ni..boohdoo hari2..

Anonymous said...

Ade hilang wang deposit?isu masa tu tak sama lagi dengan sekarang..tinggal mimpi laa nanti

Anonymous said...

Kalau tengok kotak besoo tiap2 satu kotak... nak tanya sikit haahh... macam tu punya kotak bape banyak cawangan dan bahagian dan ujud nih... elekkk.... nnpk.ssgt nipu nyer yeeoppppp oiiii....

kikikiki..

Anonymous said...

Asal Bukan Umno oklaa

Anonymous said...

duit 1mdb kena rompak ke?? berapa nilai kene rompak tu?? Bila pulak tarikh rompakan berlaku??? Kalau ko ada bukti, tolong serahkan pada pihak polis...

setahu aku, pihak sprm, polis, bank negara, pac buat siasatan selama ini melaporkan tiada duit 1mdb kena yang kena rompak oleh sesiapa pun...

ko pulak agama apa?? Suka buat fitnah tanpa usul periksa?? Hari-hari fitnah tak kenal dosa pahala ke???

Anonymous said...

selamat bermimpi puak pembangkang di malaysia. Pru-14 kalau kalah juga nanti, baik gali kubur pergi mampus...

Anonymous said...

Seminggu sebelum PRU13 Tun Daim Zainuddin telah telefon Ali Rustam dan menasihati 'blue eyed boy' nya bahawa dia akan kalah di Bukit Katil. (Kalau tidak percaya boleh tanya Tun Daim Zainuddin atau tanya Ali Rustam sendiri). Maksudnya Tun Daim telah mendapat maklumat bahawa pimpinan UMNO akan bergerak untuk sabotaj Ali Rustam daripada menang Parlimen Bukit Katil. Dan Daim ketahui maklumat ini seminggu sebelum tarikh pengundian.

Ali tidak mahu mempercayai maklumat yang disampaikan oleh Tun Daim dan telah menyanggah hujah Daim.  Tetapi sepertimana dimaklumkan oleh Daim, Ali telah kalah Parlimen Bukit Katil. Maka kenyataan Ali Rustam yang berikutnya yang kononnya memarahi pengundi Cina di Melaka hanyalah wayang semata dan juga penzaliman terhadap orang Cina.  

Sekarang pula Ali menyokong pendekatan perkauman yang dinaungi oleh MO1. Beliau mengetuai kumpulan silat yang disokong penuh oleh MO1 dan digelar sebagai "third defense force" atau benteng pertahanan ketiga. 'Defense force' untuk melawan siapa? Jepun sudah kalah Perang Dunia. Komunis pun sudah tewas.

Seperti ramai pemimpin UMNO yang lain Ali Rustam kini menyokong puak baju merah. Apabila ahli parti seperti saya bertanya Ali tentang 1MDB, MO1 dan duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi MO1, Ali memberi jawapan bodoh seperti "Peguam Negara (AG) mendapati tidak ada kes, jadi kita kena terima sajalah." Padahal Pembangkang yang sedang berusaha sungguh untuk mengingati rakyat bahawa duit itu datang dari 1MDB. 

Jho Low dan MO1 bersubahat dalam penipuan 1MDB. Laporan DOJ (Peguam Negara Amerika) sahkan bahawa duit RM2.6 bilion itu memang berasal dari 1MDB.  Pihak Pembangkang pun jelaskan dengan bukti bahawa MO1 telah menipu kita semua. Kemudian Menteri Rahman Dahlan sendiri telah mengesahkan kepada media antarabangsa BBC bahawa  MO1 itu adalah tidak lain tidak bukan Najib Tun Razak.  

Maka sebab itu juga MO1 telah berhentikan Peguam Negara Ghani Patail atas alasan sakit dan berusia dan diganti dengan Apandi yang lagi tua dan lebih sakit dari Ghani Patail.  Sejak menjadi Peguam Negara, Apandi telah keluar masuk wad hospital sebanyak dua kali.  Tetapi itu tidak penting. Yang penting ialah Apandi telah menutup kes 1MDB. MO1 pun terlepas - buat ketika ini.

Pembangkang mengulangi mesej kepada rakyat bahawa Najib dan Peguam Negara membohong. Kes 1MDB ini sangat serius dan UMNO tidak boleh berselindung belakang kenyataan Peguam Negara bahawa kes ini sudah ditutup.  Rakyat tidak mempercayainya dan rakyat memerlukan jawapan yang benar dan jelas. Kami ahli UMNO di peringkat akar umbi juga memerlukan jawapan yang sebenar dan yang jelas.  Akar umbi masih tidak boleh menjawab kemusykilan masyarakat dan tuduhan Pembangkang.

Begitu juga apabila rakyat merungut dan menyoal kos sara hidup yang tinggi dan kejatuhan matawang Ringgit, ahli akar umbi tidak tahu bagaimana untuk menjawab soalan-soalan mereka. Rakyat tidak mampu membeli rumah sebab harga rumah terlalu mahal. Anak-anak mereka yang telah menghabiskan pengajian di peringkat universiti menjadi penganggur sebaik sahaja lepas universiti sebab tidak ada peluang pekerjaan. Pembangkang kerap mengungkit fakta yang benar bahawa jenayah makin meningkat sebab ramai yang menganggur atau pendapatan orang biasa tidak dapat menampong keperluan hidup. Pembangkang juga menuduh bahawa UMNO menyokong baju merah dan gengster.  Ahli UMNO diseluruh negara menghadapi cabaran dan persoalan yang serupa tetapi kami tidak tahu bagaimana hendak menjawab tuduhan ini. 

Rakyat juga ketawakan kenyataan Ketua Menteri Melaka bahawa tindakan Peguam Negara Amerika (DOJ) mendakwa kes 1MDB merupakan perancangan Amerika untuk menghancurkan orang Melayu.  Amat sukar bagi kami ahli parti untuk menyokong kenyataan bodoh seperti itu. 

Ahli Umno Melaka

Anonymous said...

kalah tak semestinya hilang deposit. Tapi kalau kalah tu buat cara kalah, tak payah nak menyalak bagai nak rak...

Anonymous said...

betul tu.. asal bukan umno yang putih mata tengok sabah tu ok laa.. parti lain nak mampus lagi 5 tahun akan datang pun peduli apa aku...

Anonymous said...

hahahaha... tok nujum daim tak hello hello tokong cakap pakatan rakyat bakal berkubur tanpa batu nisan lepas pru-13 dulu ke??

Mesti ramalan tu tak masuk mimpi dia..

Anonymous said...

kah kah kah kah... teman tolong sambungkan ye yeop..

Anonymous said...

Adoii...910 sakit tu kena ketok kepala...

Anonymous said...

pening juga ni, lajim ukin bakal berkerjasama dengan parti mana ni?? Yang pasti takkan ada kerjasama parti Haprakkan Rakyat dengan PKR lagi.... bergabung dengan parti warisan + parti cap bunga mungkin juga, parti pas confirm takkan bergabung dengan parti bunga kerana pengerusi parti bunga yang lantang menolak hudud pas selama ini.

Akhirnya ada tiga parti pembangkang utama di Sabah tu. Apapun aku ucapkan tahniah atas kekalahan parti pembangkang sabah pada pru-14 nanti. Awal-awal dah berkecamuk...

Anonymous said...

kalau dah kepala babi, kene ketok macam mana pun bebal dia tetap macam tu jugak..

Anonymous said...

Anon 924..
Ko xpayah nk SEMBANG n REKA CERITE..
Ak org mlka..ak tau crite ali..
7k - 8k pngundi BARU cina smueny mnyokong pkr..ali memamg telah di KENCING oleh pngundi cina d DUN beliau sndri..ali telah d KHIANATI mreke smase pru 13 tsunami cina..mereke beralih ke pmbngkang..ali mmg FRUST wktu kklhan tu..ali menatang org cinnaa sepeeti anak emas d mlka tpi bliau tlah d khianati oleh golongan muda cinna..

Anonymous said...

Apa yg nak dihairankan...itu janji budak berhingus Syed Saddiq... budak ni kalau kerja dg private sector terkencing le dia. Setakat dapat jawatan executive cabuk boleh le. Kalau kerja setakat makan gaji buta tapi masa habis dg politik bunga raya, syarikat mana nak employ budak ni...stupid idiot.


.

Anonymous said...

Ini aku citer benar ni, baru balik dari opis tlg kira keahlian PPBM.

Taklah seramai ahli UMNO, yg telah didaftarkan kedlm komputer adalah setakat 250 org aje .. yg belum masuk komputer setakat tadi ada lah seramai +- 30 org.

Kotak dlm gambar tu isi sbnrnya borang Deklarasi Rakyat, yg disalin dari daftar pemilih SPR, dorang bawak utk dapatkan butir2 peribadi utk masukkan kedlm sistem keahlian. Itu aje ..

Anonymous said...

Hek ele semprit...semprit... x pyh la menyebok jaga tepi kain orang... perkukuhkan ler umno awak tu dulu.... hahahaha...

Anonymous said...

Parti Parasit BersatuHOMO/PORNO-MENYAMUN rakyat ni patut di MAMPOSkan dan diTERAJANG aja!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

GERAMnya aku; TAK habis2 puak KAFIR HARBI PENJAJAH PARASIT ZioNAZI HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni nak mengHINA/mengGERTAK/menSABOTAJ ISLAM/umatnya!

Tengoklah sekrg. si PENJAJAH JUBOQ BABI ni mengHINA sekali lagi nama TOKOH Artis GEMILANG kita Allahyarham TS P. RAMLEE kita dan juga menSABOTAJ perniagaan JUTAWAN Bumiputera Islam/Melayu kita, RAMLY BURGER! Mana JAKIM oi; hang TIDOQkah?!!!! JANGAN sekali TUNDUK pd. GERTAKAN/pengHINAAN/SABOTAJ memanjang puak PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI ni ke atas ISLAM/umatnya serta industri HALAL/ISLAM-Melayu kita yg. berBILLION! GERAMnya aku!

Lihat di - https://utaranews.wordpress.com/2016/10/25/restoran-makanan-segera-kaut-untung-jual-burger-babi-nama-p-ramly/
Restoran Makanan Segera Kaut Untung Jual Burger Babi Nama ‘P Ramly’

10/25/2016 by administor91

Alahaii.. Sengaja bikin panas betul lah! Banyak-banyak nama yang boleh digunakan, nama yang boleh buat pengguna keliru jugak yang nak digunakan.. Dah lah benda yang dijual tu haram buat umat Islam.. Bengong betoi!

Itu lah nama yang digunakan oleh sebuah rangkaian restoran makanan segera, yang beroperasi di sebuah pusat membeli belah di Damansara.. Restoran makanan segera tersebut dikesan menjual burger babi yang dinamakan ‘P Ramly’.. Menu burger babi ni dikatakan ditawarkan sejak 31 Ogos lalu, dengan harga RM9.90..

Kalau korang nak tahu, perkataan ‘P’ depan nama Ramly tu sebenarnya membawa maksud ‘PORK’! Korang pun tahu kan ‘pork’ bermaksud ‘BABI’.. Umat Islam haram makan daging ni, betul tak?? Kalau yang tak tahu makna disebalik perkataan ‘P’ tu, mesti akan tertipu dan membelinya..

Tapi pengusaha restoran ni macam sengaja nak bagi pengguna Islam membeli makanan yang dorang jual! Panasnya hati Miss ni, bila ditanya kenapa guna nama Ramly.. Pekerja restoran makanan segera tu boleh pulak jawab, ‘Ramly’ tu cuma hanya nama biasa yang digunakan di dalam negara ini…..(teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Lihat juga bagaimana anatara institusi ulung ISLAM, JAKIM terCINTA kita asyik diGERTAK/diHINA/diSABOTAJ serta mahu diHAPUSkan oleh puak PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN ZioNAZI KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI ni - psl. isu "Pretzel Dog" HARAM JADAH tu!

Lihat artikel BERNAS ini di - http://www.bangkit.info/2016/10/isu-pretzel-dog-malu-bertanya-sesat.html:

Isu Pretzel Dog-Malu Bertanya, Sesat Jalan!

Ben Yaacob

"Ingatlah kembali amaran Thomas Stamford Raffles dalam memoirnya ketika menjajah Singapura supaya Barat memastikan Alam Melayu terus lemah. Beliau menggariskan dua strategi bagi melakukan ini. Pertama, dengan memasukkan pendatang asing sewenang-wenangnya supaya kawasan ini menjadi majmuk dan bukan lagi beridentitikan Melayu. Kedua, beliau memastikan raja-raja Melayu di Semenanjung, Sumatera dan Jawa tidak mengambil para ulama Islam menjadi penasihat mereka.”

Petikan daripada artikel pakar kaji Alam Melayu Allahyarham Prof Emeritus Dato’ Dr. Nik Anuar Nik Mahmud dari Institut Alam dan Tamadun Melayu (ATMA), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang mengingatkan kita akan perancangan jahat dan licik penjajah ke atas bangsa Melayu...... (teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

AIR MANA..AIR MANA....

BANGUN SUBOH. AIR PUN TAKDE LAGI. TAK MAU LINGKOP CEPAT DIORANG NI. SEMBANG DERAS. NAK BUAT LEBIH BAIK DARI BN. PHUIIIII....

SIALAN. MELINGKOP LA HENDAKNYA....

Anonymous said...

T.s muhyiddin pernah berkata nauzubillah min zalik minta di jauhkan....jangan sampai pembangkang perintah MALAYSIA.....

SEKARANG APA SUDAH JADI....???????????

BALIK PAGOH.....POTONG BUAH SAWIT LAGI BAGUS T.S......

Anonymous said...

Apa la ko nih... orang sabah yg takde air pun tak bising cam ko vundek

Anonymous said...

Hello ejen yahudi...Mc Donald di AS pun ada babi milik yahudi..

Anonymous said...

Urusan tuhan diperlambatkan..dah lebih setahun

Anonymous said...

Melayu umnongok yg tipu melayu sebab nak kaye

Anonymous said...

Menang tak mesti menang selamanye..cash pun dah tak ada..bank di AS dah kena sita..bank di singapor dah tutup..

Anonymous said...

Ko lagi stupid idiot..perompak memang membela kepala perompak..

Anonymous said...

Sape suruh ko buang mat sembab ni..dipagoh dah ramai lari dari umnongok

Anonymous said...

Bukan seminggu dan lebih 50 kali selasa belum jugak saman..peguam mana yg bodoooh sangat nasihatkan kepala perompak..kalo tak adaduitnak lantik peguam di ameeika dan London aku boleh tolong dermakan demi nama baik mesia yg dah busukdiserata dunia...perompak umno tak berkemaluan..

Anonymous said...

Tidak perlu layan Tengku Razaleigh - Hishammuddin
Astro Awani |  Oktober 25, 2016 23:34 MYT

Hishammuddin berkata UMNO dan Barisan Nasional akan terus memberi tumpuan dalam membantu rakyat di negara ini. - Gambar fail
KUALA LUMPUR: UMNO tidak perlu melayan Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh yang menyifatkan parti itu telah menghampakan rakyat.

Sebaliknya menurut Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, UMNO dan Barisan Nasional akan terus memberi tumpuan dalam membantu rakyat di negara ini.

Beliau yang juga Menteri Pertahanan berkata bukti sokongan rakyat dapat diterjemahkan daripada keputusan Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-11 dan dua pilihan raya kecil di Sungai Besar serta Kuala Kangsar yang memihak kepada UMNO dan Barisan Nasional.

“Pastikan mereka dapat buktikan hujah mereka dengan sokongan daripada majoriti rakyat di luar sana. Yang penting sekarang ialah rakyat. Kalau kita nak melayani hujah  individu-individu tertentu ini maka tidak jadi kerja kita.

“Bagi saya kita dah banyak  berjasa, kita telah banyak memastikan bagi kesatuan kita ini tidaklah sampai menjurus ke negara kita ini untuk huru-hara, peperangan, anak-anak tidak ke sekolah, rakyat jadi pelarian. Itu sahaja merupakan kekuatan  yang ada kepada kita. 

Pada Isnin Tengku Razaleigh menegaskan UMNO dan BN perlu melakukan perubahan bagi memastikan strategi politiknya mewakili suara rakyat.
Beliau menyifatkan ada pihak berpendapat UMNO telah menghampakan rakyat dan tidak lagi bertindak untuk kepentingan negara.

Anonymous said...

Umnongok dah mulabercakarn sesama sendiri..Husni dah hentam kepala perompak dlm parlimen..cai2 jadi bengong..ha3...Ali gostan kena tipu dengan umnongok tapi tak ngaku..demi sesuap dedak

Anonymous said...

Orang sabah tak berair..duit untuk buat air pun kena sapu...bala datang silih berganti

Anonymous said...

Cap keris telanjang dah tak ada kualiti lagi untuk membela melayu...dipenuhi perompak2 untuk membela kepala perompak..

Anonymous said...

Cai perompak ni duduk bawah tempuring...tak tahu pasal rompakan..tapi kutuk Husni bila husni tanya 1mdb..sah keturunan perompak bebal...ha3

Anonymous said...

Cai2 anjing2 LGBT DAPigs dan Mat Berbunga-Bunga kat sini drp terusan menyalak tak tentu arah tujuan menunjukkan kebengongan sendiri,

eloklah pergi tlg sejukkan hati Bapak Dinosaur DAPigs tu, nanti keluar api pulak dari mulutnya dan nahas cai2 disekelilingnya,

yg baru lepas mengamuk kena tanya dek wartawan2, 'siapa yg arahkan MP2 pembangang yg keluar dewan tu masa Bajet 2017',

sampai semua rakyat boleh nampak kat TV kebodohan, kebangangan, kekeldaian, kebudak-budakan, ketololan, ketidak-matangan dll, dan paling sedih dan merugikan negara mrk lah pemakan gaji buta wang rakyat RM16,000 + RM5000 elaun sebulan.

Anonymous said...

Asal bukan United melayu No Otak. Ok laa..

Anonymous said...

Husni nak kluar UMNO kerana kehendak nya tak dipenuhi
macam Madey....elok la masuk parti cap bunga untuk kumpul
pemimpin kecewa dan tamak....

Anonymous said...

Gaji ngan elaun 21k pun masih nak tunjuk kebengongan cuma nak dapatkan elaun hadir dewan 200 henggit ape punya sengkek daa....

Anonymous said...

Cai bebal ni ingat sprm dan polis siasat pelaboran 1mdb diluar negara...memang tinggal bawah tempurung dlm gua tempurung..laporan PAC yg nyatakan 28 billion hilang pun tak tahu...IPIC saman 1mdb 26 billion yg disebut oleh husni lagi laah tak tau..

Anonymous said...

HIDUP NAJIB...SOKONG NAJIB...SOKONG UMNO...

PI MAMPUS PAKATAN HARAPAN....

MAMPUS DAP..PKR...BERSATU...

HIDUP MELAYU...

Anonymous said...

Sabah dah ubah..johor dan kedah umnongok dah retak..umnongok akan mampus...mimpi lah ko...masih khayal ..undi cina pegi DAP kerana kes Lim guan End.. ..

Anonymous said...

Lepas DoJ tak layan...kau bawa kes masuk mahkamah Israel
pula...dok reka cerita luar negara pula...sapina tak kluar
lagi Najib dok tunggu sampai beruban kapla dia.....

Anonymous said...

cai 9:02 am yg duduk bawah tempurong dan krn tidak nampak langsung dunia luar menganggap org lain pun juga sama mcm dia terperosok dibawah lindungan tempurung -

'ini aku bagi klu sikit mengapa Husni jadi gila-babi menyerang PM' dan utk tau lebih banyak lagi, baca sendiri, jgn mengeram telor bawah tempurung aje ..

Husni tu samalah mcm Maddey, mengamuk menyerang PM Najib semata-mata krn bersungguh-sungguh nak jaga tembolok dan perut anak, tak lain tak bukan, proksi dia dlm IJM.

Husni ingat Najib pun sama mcm Maddey, setiap projek bagi kat kroni. Husni tu terlupa amalan tu hanya masa diktator Maddey memerintah aje. Zaman Najib dah takde kroni2 ni ...

Dia selama bertahun-tahun menggunakan kedudukannya sbg Menteri Kewangan II melobi utk IJM, dimana dia ada kepentingan melalui anaknya, mendapatkan kontrak NPE Highway Extension bernilai RM2 bil. Bila projek itu dibatalkan, itu yg dia jadi terlalu frust dan tak dapat mengawal diri, mengamuk dan terus merajuk tak mau berada dlm kabinet lagi.

Masa projek tu belum dibatalkan lagi pun dia dah bagi warning kat Najib, kalau dia (IJM) tak dapat projek tu dia akan balas dendam dgn burukkan kerajaan dan PM. Sbb tu terus kena tendang ...

Mungkin jugak lepas ni dia akan jadi Katak Lompat mcm Ezam Kotak.

Anonymous said...

Kalo tak bimbang umnongok akan kalah kenapa anuar musa seru ahli2 umnongok yg tinggalkan umno balik semula kpd umnongok?tg denan yg kata umnongok masih kuat...khayal laah ko dialam mimpi sedangkan pemimpin2 umnongok keresahan..kaahkaahkaah3

Anonymous said...

Kasian macai pakatan haram jadah...dok mimpi lagi..
Pilihanraya kampus 20 - 0....
Cawangan2 UMNO tak terjejas...
BERSHIT tak dapat sambutan....

Tempat aku Parti Bunga edar borang ahli berkotak2....
ahli UMNO buat dek aja.....

MIMPI LA KAU MACAI.....

Anonymous said...

938 - aku rasa kau yg sbnrnya ngok ni ..

cuba kau pikir sejenak; Anuar Musa tu cakap betul2 ke, perli ke? atau hanya sbg gimik politik aje?

kalau setiap patah perkataan kau nak pegang sbg kebenaran, aku rasa kau membuang masa aje mengikuti perjalanan politik ni .. krn kau tak berupaya membezakan makna tersurat (yg dituturkan) dgn yg tersirat ..

itu ucapan politik lah .. bukan syarahan agama ... penuh dgn tipu helahnya ..

Anonymous said...

932 am - kau mimpi siang hari ke?

kalau dgn undi cina boleh tumbangkan bn, ianya dah berlaku pada pru13 yg lepas.

sbb itu dapigs rekrut bagi dedak gred 'aaa' pada Melayu2 bebal dan buta sejarah tanhair utk jadi barua dorang. ko tak termasuk pasal kau mmg cai lgbt dapigs kan?

dapigs mmg nak jadikan Malaysia spt Singapork spt yg maria chin pengerusi Beershit ucapkan dlm bahasa cinapek kat Sekinchan baru2 ni, lihat blog Jawa Bernam kalau nak tau.

Anonymous said...

Macai pakatan haprak dok dalam kelambu lagi mimpi
dok liwat LBGT sambil baca blog Din Penyu nagn Celah gelegar
patut la otak tak bersambung....

Teruskan la mimpi sambil isap aiskrim.....

Anonymous said...

GERAMnya aku; TAK habis2 puak KAFIR HARBI PENJAJAH PARASIT ZioNAZI HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni nak mengHINA/mengGERTAK/menSABOTAJ ISLAM/umatnya!

Tengoklah sekrg. si PENJAJAH JUBOQ BABI ni mengHINA sekali lagi nama TOKOH Artis GEMILANG kita Allahyarham TS P. RAMLEE kita dan juga menSABOTAJ perniagaan JUTAWAN Bumiputera Islam/Melayu kita, RAMLY BURGER! Mana JAKIM oi; hang TIDOQkah?!!!! JANGAN sekali TUNDUK pd. GERTAKAN/pengHINAAN/SABOTAJ memanjang puak PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI ni ke atas ISLAM/umatnya serta industri HALAL/ISLAM-Melayu kita yg. berBILLION! GERAMnya aku!

Lihat di - https://utaranews.wordpress.com/2016/10/25/restoran-makanan-segera-kaut-untung-jual-burger-babi-nama-p-ramly/:

Restoran Makanan Segera Kaut Untung Jual Burger Babi Nama ‘P Ramly’

10/25/2016 by administor91

Alahaii.. Sengaja bikin panas betul lah! Banyak-banyak nama yang boleh digunakan, nama yang boleh buat pengguna keliru jugak yang nak digunakan.. Dah lah benda yang dijual tu haram buat umat Islam.. Bengong betoi!

Itu lah nama yang digunakan oleh sebuah rangkaian restoran makanan segera, yang beroperasi di sebuah pusat membeli belah di Damansara.. Restoran makanan segera tersebut dikesan menjual burger babi yang dinamakan ‘P Ramly’.. Menu burger babi ni dikatakan ditawarkan sejak 31 Ogos lalu, dengan harga RM9.90..

Kalau korang nak tahu, perkataan ‘P’ depan nama Ramly tu sebenarnya membawa maksud ‘PORK’! Korang pun tahu kan ‘pork’ bermaksud ‘BABI’.. Umat Islam haram makan daging ni, betul tak?? Kalau yang tak tahu makna disebalik perkataan ‘P’ tu, mesti akan tertipu dan membelinya..

Tapi pengusaha restoran ni macam sengaja nak bagi pengguna Islam membeli makanan yang dorang jual! Panasnya hati Miss ni, bila ditanya kenapa guna nama Ramly.. Pekerja restoran makanan segera tu boleh pulak jawab, ‘Ramly’ tu cuma hanya nama biasa yang digunakan di dalam negara ini…..(teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Lihat juga bagaimana antara institusi ulung ISLAM, JAKIM terCINTA kita asyik diGERTAK/diHINA/diSABOTAJ serta mahu diHAPUSkan oleh puak PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN ZioNAZI KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI ni - psl. isu "Pretzel Dog" HARAM JADAH tu!

Lihat artikel BERNAS ini di - http://www.bangkit.info/2016/10/isu-pretzel-dog-malu-bertanya-sesat.html:

Isu Pretzel Dog-Malu Bertanya, Sesat Jalan!

Ben Yaacob

"Ingatlah kembali amaran Thomas Stamford Raffles dalam memoirnya ketika menjajah Singapura supaya Barat memastikan Alam Melayu terus lemah. Beliau menggariskan dua strategi bagi melakukan ini. Pertama, dengan memasukkan pendatang asing sewenang-wenangnya supaya kawasan ini menjadi majmuk dan bukan lagi beridentitikan Melayu. Kedua, beliau memastikan raja-raja Melayu di Semenanjung, Sumatera dan Jawa tidak mengambil para ulama Islam menjadi penasihat mereka.”

Petikan daripada artikel pakar kaji Alam Melayu Allahyarham Prof Emeritus Dato’ Dr. Nik Anuar Nik Mahmud dari Institut Alam dan Tamadun Melayu (ATMA), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang mengingatkan kita akan perancangan jahat dan licik penjajah ke atas bangsa Melayu...... (teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

ada terkukur rupanya kat atas ni. orang petik jari jer dia angguk2 sambil berbunyi ku kurrr ku kurrr....
pada aku kalau umno ni takade pun...tak akan aku pangkah bersatu, dap dan pkr ni. baik aku pangkah pas lagi baik.

Anonymous said...

busuk tu sebab mamak mad dey dan dedak belaanya jelajah seluroh dunia berak merata.
nak bersihkan isu najib. ada permintaan mamak mad dey supaya melantik boboi jadi menteri kewangan. dah ngigau agaknya mad dey ni...

Anonymous said...

patutnya dari dulu...jangan diangkat kepersekutuan si sembab ni. jadi mb pun nak hancur tanah2 johor. orang yang REDHO ni jangan dilayan. mesti dia redho sentiasa.

Anonymous said...

Rilek la tempoyok... duit kbs air sabah ngan lombu 250 jota tu lagi babi tau.

Dah nama p ramly pun kalau takde sijil halal tak payah la usik. Yg dah bodoh lembab tu ngape?

... nih sama la ngan macai tanah atok nenek aku jgn dijajah tu... padahal skang orang ulur duit je abih kena jual tanah sekangkang kere kau... temasuk la contoh aset tenaga tu..tak tau la yg lain sbb tak masuk paper...

Anonymous said...

vundek dan cunik jer bolih keluor air. apa lagi jika main dalam jamban.

Anonymous said...

Susah mau kiro. Tt ado. Namo pulak x do camno tu? Ratu Nago punyo cerito. Sudah kantoi lari ke PKR pulo, kato mau cuci dosa lamo.

Anonymous said...

INSYAALLAH... kita orang Umno setiap masa berdoa agar Allah lindungi rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dari pemimpin yang korup....tidak ikhlas dan tidak amanah...satu persatu Allah buktikan mula2 Anwar...kendian..Atok Terlajak tua...kendian...Guan Dah End...kendian...si sembab...kendian si boboi...kendian Shafie...yng jatuh titi...kendian...ahmad husni...mereka ni semua.. Bukan calang calang orang..ada bekas Pm ada TPM..ada KM..ada menteri... Tapi kenapa...akhirnya kehidupan mereka begini...itulah qada dan qadar Allah...kalau Allah nak aib dan cabut pangkat seseorang itu amat mudah....tapi kalau Allah tak izinkan..kau buatlah apa pun kau ceritalah apapun..kau maki lah kau hinalah...akhirnya kau yang dapat dosa orang yang kau benci sangat tu tak menjadi apa apa pun...kasihan...begitu juga Umno dan Bn kau hina lah kau kutuklah akhirnya kepincangan negeri macm Kelantan.. Penang dan Selangor yang makin terserlah.....so...ada kami kisah..kerana sebagai seorang Islam....Allah..segala galanya...

Anonymous said...

OI si TERORIS HOMO PENJILAT JUBOQ BABI 1124 GILA BABI si KEPALA BUTOH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu dan Mak PELACUR SUNDAL KANGKANG BABI lu yg. diROGOL BERGILIR oleh si SAMSENG DAPJUBOQ BABI lu!

Oi si TERORIS SETAN HOMO PENYAMAQ JUBOQ BABI - si puak SETAN KAFIR HARBI ZioNAZI PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO boleh "COPY PASTE" MENCARUT/MAKI HAMUN dgn. amat LUCAH ke atas YAB PM serta KELUARGA beliau termasuk Ayahanda/bonda TERCINTA beliau, dan seluruh bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu; TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aahh?!! Lihat komen2 amat KEJI oleh puak PENJAJAH KAFIR HARBI ni di - http://politikputramerdeka.blogspot.com/2016/09/muhyiddin-perdana-menteri.html!

CILAKA lu si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Apahal si TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik "COPY-PASTE" MENCARUT/MAKI HAMUN dgn. amat LUCAH/BUAS nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

KURANG AJAQ betul si PENJAJAH PARASIT ZioNAZI omputih Australia JUBOQ BABI ni– dahlah haritu mengHINA YAB PM danMELUCAHkan BENDERA KEBANGSAAN kita sbg. SELUAQ DALAM puak HOMO Australia di FI Sepang (sbb. Itu FI-LOSER ni yg. hanya mengHABISkan duit RAKYAT, perlu diTUTUP segera); sekrg. sekoq prof.‘antropologi/Sociologi‘ –BANGANG-mcm. JUBOQ BABI Australia ni nak mengHINA/mengGERTAK pula UMNO kita; CELAKA betul di media PENIPU/PENYAMAQ MMZionis DAPJUBOQ BAB!! Lihat artikel HARAM JADAH ni di - http://www.themalaymailonline.com/what-you-think/article/umnos-two-souls-clive-kessler , Umno’s two souls — Clive Kessler, October 25, 2016!

PI MAMPOS lu si PENJAJAH/PEMBUNUH/PEROMPAK /PEROGOL Barat/ZIONIS KEPARAT OI – dahlah Sejarah RAHSIA GENOSID omputih Australia/Barat-ZIONIS lu yg. TAK KESUDAHAN dr. dulu ke atas BANGSA BUMIPUTERA yg. PELBAGAI termasuk ke atas berJUTA Aboriginal Australians yg. diBUNUH/diROGOL/diROMPAK/diPOTONG KEMALUAN (“castrated) – TAK pula lu nak TERLOLONG mcm. PUAKA aahhh?!!

Lihat di - http://treatyrepublic.net/content/rascist-australia-genocidal-atrocities-overview:

Rascist Australia - Genocidal Atrocities Overview

An edited version of Australia's Secret Genicide History - By: Dr Gideon Polya

... The reality is that Australia has always been a deeply racist country and continues to be involved in genocidal atrocities. However in recent decades the racism has been covered over publicly by a thin veneer of political correctness. Australia has been involved in all post 1950 US Asian wars that have been associated with Indigenous Asian excess deaths totalling 25 million – yet in politically correct racist Australia, racial vilification and genocide is scarcely even considered.

In 2008 the Rudd Labor Government said "Sorry" to Indigenous Australians for the Stolen Generations (up to 0.1 million Aboriginal children forcible removed from their mothers) – but the Aboriginal genocide continues (9,000 Indigenous Australians die avoidably each year) and the Labor Government continues to apply race-based laws to Northern Territory Aborigines who are forbidden to see, buy, sell, read, consume or transport things that all other Australians can. They have also been removed in a race-specific way from the protection of the anti-racism 1975 Racial Discrimination Act; and can be kicked out of their homes and Homelands without any legal recourse.

... Further, in assessing deaths from particular policies of invasion, occupation and dispossession one notes that deaths can be violent from bombs and bullets, or non-violent, from deprivation and deprivation-exacerbated disease. All of which are avoidable deaths.
Australian Genicide History

The below catalogue of Australian involvement in Genocide as defined by the UN Genocide Convention – and notably in British and American-imposed genocides - is given in roughly chronological order from 1788, the year of European Invasion and First Settlement, to 2008.
1. 18th -19th century Aboriginal Genocide (the Indigenous Aboriginal population dropped from about 1 million to 0.1 million in the first century after invasion in 1788).

2. Tasmanian Aboriginal Genocide (the "full-blood" Indigenous population dropped from 6,000 to zero from 1776 to 1803.

……(teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Doi dah sita harta perompak di US..bodoo

Anonymous said...

Dia jual tanah ko bisu..sekarang baru nak bukak mulut$.ape bodoo ko ni

Anonymous said...

Pandainye ko reka citer...bila DOJ umum najib songlap duit 1mdb 1 dunia tahu..busuknye umnongok..klepek duit negara..

Anonymous said...

Tukang petik jari rupanye geng perompak tak berteloq kawan baik cina jho lo..ha3

Anonymous said...

Masa husni tanya pasal 1mdb...siapa yg arahkan mp2 BNkluor dewan?..tak makan gaji buta ni?soalan husni tak menteri berani jawab..bodoo2

Anonymous said...

Kewhendak ape?..Bertambah lah penentang kepala perompak..

Anonymous said...

2 kali pru pakatan tak MAMPUS pun di selangor dan penang..umnongok yg jadi pembangngang..pru 14 umnongok mampooos..ha3

Anonymous said...

Dalam umnongok bukan husni sorang jer perompak...ramai lagi...jamil khir menteri ulamak tu bukan perompak?..itu sebab umnongok mesti dihapuskan...berlindung disebalik membela melayu..

Anonymous said...

Beriye benau puak ni sembang. Takde org nyokong ckp ajelah takde... Tunjok kotak dah sembang nak tawan malaysia. Walhal nak menang 1 kerusi pun payah.

Anonymous said...

Aminnnn......

Anonymous said...

yang makan burger babi tu...macai kat atas ni. segala apa benda mak nenek dap buat semua dia sokong.

Anonymous said...

Nama timang timangan Parti Kotak Bersatu Cap Bunga Raya Minyak Masak terbuang guna semula .

Anonymous said...

Berita semalam... Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad tidak dimaklumkan oleh orang kuatnya, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan yang mengumumkan keluar parti itu berkuat kuasa serta merta malam tadi.
Bercakap kepada pemberita Dr Mahathir berkata, beliau akan mendapatkan pengesahan daripada Khairuddin.
"Saya tak tahulah, saya tak dengar lagi, saya kena mengesahkannya dengan Khairuddin," katanya.
Ditanya sama ada terkejut dengan tindakan Khairuddin itu, beliau berkata: "tak tahulah betul ke tidak, saya kena cakap sendiri dengan Khairuddin". Logik akal, kenapa seorang ‘budak suruhan’ bertindak keluar serta merta dari parti pemimpin kesayangannya melainkan pasti ada yang tidak kena dengan parti dan pemimpin berkenaan. Kata takde masalah dalaman bagai...Malah dikatakan ramai lagi mengikut jejak Khairruddin. Apa ni...belum PRU14 dah berterabur. Cakap bukan main kencang lagi nak ganti UMNO bagai. Belum setahun jagung dah ramai nak kluar..ahahahahah.

HANTU GIGI JONGGANG

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates