October 31, 2016

24 @RafiziRamli Disahkan Mahkamah Seorang Pemfitnah Hari Ini

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebentar tadi memerintahkan Naib Presiden PKR, Mohd Rafizi Ramli membayar ganti rugi RM200,000 kepada National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp) dan Pengerusi Eksekutifnya, DS Dr Mohamad Salleh Ismail, kerana memfitnah. Ia adalah berhubung kenyataan Rafizi Ramli berkaitan pinjaman pembelian hartanah KL Eco City, Bangsar.

Pesuruhjaya Kehakiman Azizul Azmi Adnan membuat perintah itu selepas membenarkan tuntutan saman NFCorp dan Mohamad Salleh selaku plaintif selepas mendapati kenyataan dikeluarkan Mohd Rafizi, adalah memfitnah. Pesuruhjaya Kehakiman dalam penghakiman beliau berkata, perkataan 'diselewengkan' dikeluarkan Rafizi Ramli adalah serius dan ia membayangkan perlakuan jenayah.

Rafizi Ramli diarahkan membayar ganti rugi kepada syarikat berkenaan berjumlah RM200,000 serta RM100,000 untuk kos. Persoalannya, adakah adil bagi mahkamah mengenakan denda ganti rugi sebanyak RM200,000 sedang satu perniagaan orang Melayu telah lingkup akibat daripada fitnah tersebut dan berbaloikah ganti rugi berkenaan jika dibandingkan dengan fitnah yang dilakukan sehinggakan kini apabila orang menyebut UMNO, penyokong pembangkang akan sahut "lembu kondo".

24 comments:

Anonymous said...

Hari ini Mahkamah sudah bermula bertindak kaatas Bekas pegawai BSI yang terlibat menyeleweng duit 1MDB!!

Malaysia Bila nak bertndak??

Tunggu Najib bertandok???!!

Kahkahkah....

Anonymous said...

Mahkamah di Singapura...

Anonymous said...

Memang tak setimpal...tp tunggulah kat padang masyhar baru dia tahu fitnah tu mcm mana. Masanya tu dah tak ada sapa nak nolong kau rafixi...pahala kau senang beri kat orang yang kau fitnah...jadilah kau orang yang muflis...tu blum lg fia fitnah Tabung Haji..sampai orang yang termakn fitnahnya tak jadi pg haji...oshh....takut bila fikirkan..orang sekarang.tak takut buat fitnah..mudah buat fitnah...serta senang sebar fitnah...

ted manoff said...

Sudahlah ryezall..mmg ada unsur penyelewengan dlm urusan nfc tuu..keluarga sharizat mmg terkait dlm isu tuu...sampai sharizat sendiri beritahu mahkamah dia xtau pekerjaan ank dia..!!! Padahal ank dia tuu salah sorang pengarah di nfc...prOoTt


Original by

ted manoff💀💀

anonymous said...

memang tak adil.
RM200k celah gigi jer.
Dalam akaun tabung haji yang dia fitnah pun masih byk lagi

ted manoff said...

SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Azmin Ali mengumumkan bahawa penjawat awam di seluruh negeri akan menerima bantuan khas kewangan dua bulan gaji.

Beliau berkata demikian sebagai menghargai sumbangan dan kejayaan penjawat awam yang menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi negeri.

“Kerajaan Negeri bersetuju untuk memberikan bantuan khas kewangan sebanyak dua bulan gaji di mana pembayaran pertama telah pun dibuat pada 1 Julai 2016 lalu dengan peruntukan kewangan sebanyak RM57.25 juta.

“Baki lagi setengah bulan lagi akan dibayar pada hujung Disember kelak untuk memudahkan penjawat awam menyediakan persediaan persekolahan anak-anak,” katanya ketika membentangkan Belanjawan Selangor 2017 di Dewan Negeri Selangor (DNS) hari ini.

Pada 2016, satu bulan setengah gaji dengan peruntukan kewangan sebanyak RM44.1 juta dikeluarkan bagi tujuan pembayaran bantuan kewangan. -SH

celahgelegar at 5:22 PM
Share

Anonymous said...

Mahkamah Singapura hari sahkan penyelewengan Beaar2an berlaku katas 1MDB!!!

Hahaha...

Anonymous said...

Banyak lagi belen dlm akaun...boleh fitnah lgi...kena panggil dia sotong
lembu......

Anonymous said...

Dapat gaji buat fitnah ;-)

Anonymous said...

Tabayuun...selidik dulu sblm nak percaya apa pon...

Anonymous said...

Alo fidlot... lembunye mana? Duitnye mana? Itu je nak tanya..

Anonymous said...

Ha ah... kalau belah tu kena selidik... belah sini tak payah selidik...

Anonymous said...

Ko asik padang masyar je... lembunye mana?

Anonymous said...

Aii..baru je dapat lembu montel tanye lagi....bonos sotong pula .....untung...untung pkr...

Anonymous said...

baru tuduhan, belum ada keputusan sah dari mahkamah singapura lagi. Kesian ted kentut, tercirit-cirit nak konar cerita ke lain. Rapussy punye kes yang sah memang kuat kelentong langsung tak berani dia nak sentuh...

Anonymous said...

kah kah kah kah... kene putar dengan assmin je rupenya. Bayar untuk bonus hujung tahun pun sebenarnya setengah bulan gaji.

Mana dia tokong punye bonus... ade bangkai mana ntah cakap ngan aku tempohari, tokong bayar bonus sebulan gaji wooo...

kepala bapak dia tokong bayar sebulan gaji kot....

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

bangkai 6:07... ko nak jawapan bagi soalan ko tu ke???

meh aku jawabkan... tunggu sepina dari perancis sampai dulu baru la boleh bertindak... dah lama aku tunggu gak tu, naik berjanggut putih dah ni...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

PERTAMA sekali penulis ucapkan tahniah ke atas pimpinan, pemain dan penyokong Bolasepak Kedah atas kejayaan menjulang Piala Malaysia, kali kedua mencuba selepas gagal tahun lepas. Menang penalti ke tidak, itu lantaklah, yang penting menang dan tebus balik kekecewaan tahun lepas di tangan pasukan yang sama – Selangor.

Kedua, pada firasat penulis, kejayaan ini besar dan manis nilainya kepada Menteri Besar yang juga Presiden KFA, Datuk Seri Ahmad Bashah. Kita faham ini kerja berpasukan tapi dari satu sudut, ini adalah kejayaan Ahmad Bashah dan dibawah ini hujahnya.

Masih segar di ingatan penulis dan kita semua bagaimana ketika mula mengambil alih kepimpinan persatuan dari bekas Presiden yang lama dulu, macam-macam yang ditohmahkan kepada beliau termasuk simulasi ejek oleh penyokong Presiden lama dalam satu perlawanan yang disebar secara meluas di media sosial untuk memalukan beliau.

Penarikan diri bakal penaja ketika itu yang dikaitkan dengan perubahan pucuk pimpinan persatuan juga, hanya memburukkan keadaan, sekali lagi Ahmad Bashah dipersalahkan walaupun semua orang tahu ia adalah keputusan perniagaan yang biasa dalam mana-mana perbincangan.

Senang cakap, tidak ramai yang menjangkakan bolasepak Kedah akan mencapai kejayaan dibawah pimpinan Ahmad Bashah – sehinggalah malam ini.

Malam ini dan malam-malam selepasnya, tidak ada siapa lagi yang boleh mempertikaikan kemampuan Ahmad Bashah menerajui bolasepak Kedah atau menerajui apa sekalipun. Cercaan dan makian yang beliau dapat dulu, langsung tak menjejaskan pertimbangannya, yang penting kerja jalan dan kejayaan akhirnya dicapai.

Nak cakap pasal kelulusan pun malam ini penulis ingat, tidak ada siapa yang peduli.

Anonymous said...

rafizi sudah layak digelar raja politik sondol.
dia akan menyondol apa saja demi memuaskan nafsu sondolnya.

resam babi hutan, akan menyondol apa juga objek di depannya demi mencari makan.
rafizi dan babi hutan sudah diasimilasikan dalam karya politik baru.

rafizi ramli bukan datang dari pengistilahan SHIT shahnon ahmad.

rafizi ramli adalah pengamal resam babi hutan.
rafizi ramli bukan babi...bukan.. dia mengamalkan cara hidup babi hutan.
babi hutan menyondol, rafizi pun kaki sondol.

Anonymous said...

wooiiii, whistleblower kena saman wooii, tukar jadi babiblower je la, baru sesuai...

Anonymous said...

ustad rapiji pernah kata tolak berita yang dibawa oleh si fasik... kini rapiji sendiri memang sah tergolong dalan golongan si fasik. Maka, lepas ni layak la apa jua cerita / berita dari rapiji kita tolak mentah-mentah jugak...

Anonymous said...

kesian mazlan aliman, tak seperti si sotong pkr sekor ni. Dalam akaun mazlan hanya tinggal ntah berapa ratus ringgit je, kena bayar saman dengan felda, terpaksa minta belas kasihan dari orang ramai untuk bantu dia bayar duit saman, jika tidak bakal diisytiharkan muflis.

Berlainan pulak dengan sotong raspussy... kene saman rm200,000 pun dia buat muka toya je... dalam akaun asb pun dah ade beratus ribu, duit tabung haji pun beratus ribu. Nak bayar saman nanti minta rakyat yang tolong bayarkan... sebelum tu bagi dedak fitnah dulu...

muahahahahahaha

Anonymous said...

3,954 tutup akaun Tabung Haji – Asyraf
20 April 2016 1:29 AM

KUALA LUMPUR 19 April - Seramai 3,954 pendeposit Lembaga Tabung Haji (Ta­bung Haji) telah menutup akaun simpanan mereka dari 1 Februari hingga 31 Mac la­lu, akibat terpengaruh dengan mak­lu­mat yang disebarkan parti pem­bangkang terhadap institusi tersebut.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, dalam tempoh tersebut juga, seramai 3,105 pendeposit Tabung Haji membatalkan pendaftaran haji mereka kerana terpedaya dengan fitnah pembangkang.

Beliau berkata, walaupun telah dinasihati Tabung Haji, mereka tetap berkeras membuat pengeluaran kerana termakan dengan fitnah yang mengatakan institusi tersebut rugi serta tidak mempunyai dana untuk membayar wang mereka.

“Bagi yang ingin membatalkan giliran (haji), mereka perlu ke kaunter Tabung Haji untuk mengisi borang khas mengisytiharkan persetujuan bagi mengeluarkan wang deposit sebanyak RM1,300 sekali gus membatalkan giliran haji.

“Daripada jumlah ini, 45 orang telah kembali untuk mendaftar semula setelah menyedari me­reka tertipu, namun bagi yang mendaftar semula, giliran terkini tempoh menunggu untuk menunaikan haji adalah 83 tahun,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan Senator Datuk Noriah Mahat mengenai status kewangan Tabung Haji dalam sidang Dewan Negara hari ini.

Mengulas lanjut, Asyraf Wajdi berharap umat Islam di negara ini berpegang dengan prinsip tabayyun serta tidak mudah terpengaruh dengan maklumat tidak tepat yang disebarkan di media sosial.

“Perkara ini akhirnya hanya akan menjejaskan umat Islam serta boleh meruntuhkan institusi Tabung Haji yang banyak berjasa kepada kita,” jelasnya.

Unknown said...

Khairul dah dapat dedak??? He he he.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates