October 27, 2016

76 Minyak Masak Naik 10 Sen Untuk 1 Kg, Macai Ada Masalah Ka?

Heboh di media-media sosial bahawa Rakyat tertekan dengan kenaikan minyak masak bermula 1 November. Untuk pengetahuan semua, untuk harga sebotol minyak masak yang beratnya 1 kg, kenaikan adalah sebayak 10 sen. Bagi botol minyak masak yang beratnya 2 kg, kenaikannya adalah sebanyak 20 sen.

Berapa banyak satu-satu rumah menggunakan minyak masak? Adakah 2 kg minyak masak tidak cukup untuk sebulan? Kalau betulpun sesebuah rumah menggunakan minyak masak seperti minum air mineral atau kegunaan untuk berniaga, mereka masih mempunyai alternatif untuk menggunakan minyak masak yang dibungkus paket plastik. Harga minyak masak yang dibungkus dalam paket plastik masih kekal tidak berubah.

Apa masalahnya?

76 comments:

Anonymous said...

Dah kaya rupanya tok selampit ni yer...makan dedak agak nya

Anonymous said...

Selama ini saya beli minyak masak 5 kg pada harga RM 13.35, sekarang dah jadi RM 18.50, kenaikan kos sebanyak RM 5.15.

Maklumat yang diberikan oleh Berita Harian bahawa harga minyak masak 5 kg dengan harga RM 14.70 adalah satu penipuan, kerana harga sebenar sekarang ini adalah RM 13.35 sekarang ini.

Kepada blogger Khairu Ryezal Cucu Tok Selampit, ini bukannya kenaikan sebanyak 10 sen semata-mata untuk 1 kg minyak masak, orang beli minyak masak 5 kg, kalau naik 10 sen sahaja, maka tentu jadi harga RM 13.85 iaitu kenaikan 50 sen, tetapi pasal apa daripada RM 13.35 naik jadi RM 18.50, kenaikan RM 5.15 apa cerita ni?

Pihak kerajaan sedang menipu masyarakat dengan maklumat-maklumat palsu tanpa ada rasa tanggungjawab pun.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli PERKASA Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

bukan masalah kaya or miskin... tak payah sindir2 lah bahalol
sikap berkira nak mampos semata-mata nak kondem kerajaan tu yg macam celaka...

Anonymous said...

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli PERKASA Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

kau dah lapor pada KPDNKK ke? jangan jadi keyboard warrior ja... berjawatan konon... tindakan jgn macam macai sampah ja...

Anonymous said...

Bodoh betul Mohamad Faiz ahli parti pribumi.

Anonymous said...

18:00
kena lapur akta pencatutan sepatutunya 14.70 - 5kg

Anonymous said...

Harga dinaikkan oleh penjual sewenang2nya.

Anonymous said...

Ini chain reaction.

Peniaga restoran/kedai makan terpaksalah naikkan harga makanan. Kilang2 yg ada offer elaun makanan kpd staff, terpaksa kurangkan kos, menjadikan barangan semakin kurang kualiti.

korang ada faham ekonomi ?

Anonymous said...

Kerajaan tak kata mansuh subsidi.
Kerajaan tak kata harga minyak masak naik.
Kerajaan kata ada ketirisan subsidi minyak masak 40,000 mt yg perlu dicari.

Guan Eng dlm face book kata kerajaan mansuh subsidi. Ini mengakibatkan ada peniaga sorok2, dan harga naik.

Lihat....Justeru punca sebenar adalah Guan Eng.

Anonymous said...

Inilah jadinya jika tak faham bahasa dan tak faham isu, saya bukannya kata saya beli di kedai harga RM 14.70, tapi saya beli di kedai harga RM 13.35, tapi dalam laporan oleh Berita Harian yang dikutip oleh Khairul Ryezal Cucu Tok Selampit ni tulis harga minyak masak bersubsidi 5 kg RM 14.70.

Tak ada isu pencatutan pun, isunya adalah maklumat pembohong yang dilaporkan oleh Berita Harian, dan Berita Harian tentunya dapatkan maklumat ni dari KPDNKK, maka maklumat dari KPDNKK adalah maklumat pembohong, tak ada isu pencatutan, yang ada isunya adalah isu maklumat pembohong, selama ini kita beli minyak masak 5 kg RM 13.35, tapi Berita Harian kata selama ni harga minyak masak 5 kg RM 14.70, ini adalah satu pembohongan.

Saya tinggal di Jitra, saya selalu beli minyak masak Saji di C-Mart, di Tesco, harga minyak masak samada Saji, Alif, Avenna, dan macam-macam lagi adalah RM 13.35, bukannya RM 14.70 seperti laporan oleh Berita Harian itu.

Susah kalau jenis tak faham bahasa seperti cybertropper UMNO ni, kita cakap pasal maklumat palsu, mereka kata isu pencatutan pula.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli PERKASA Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

ted manoff said...

Pungkoq hang ryezall...benda nii berangkai mula2 minyak masak diikuti brg lain plk...tambah bingaii bila menteri pun keliru kjp ckp mcm nii..kjp mcm tuu nii semua wayang tamil saja...malaysia pengeluar mnyak sawit terbesar tapi rakyat byr lebih utk mnyk masak...seperti biasa kenaikan xdpt dielakkn kerana penyedupan bla bla bla..akhirnya rakyat yg tanggung..bijak sungguh mohd najib bermain kata..prOoTt πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨

ted manoff said...

Dapat rasa denyut nadi rakyat katanya...seposen jerr bkn banyak sgt KATA macaii...seposen akn jadi 20sen dn seterusnya..kantung kerajaan semakin kempis mcm mana nk byr htg mdb...πŸ˜žπŸ˜’πŸ˜£

ted manoff said...

Kerajaan Sempit Wang ~ Pemimpin Terus Di Julang...Rakyat Terus Terbuang..!



Sudah djangka..! Bukan main lagi berbelit belit..! dengan mengatakan itu dan ini..



Hakikatnya...

Harga minyak masak berkuat kuasa 1 November ini akan mengikut harga pasaran.
Bagaimanapun bagi memastikan golongan sasar yang memerlukan dapat menikmati subsidi kerajaan, kerajaan mengekalkan harga minyak masak yang dijual dalam paket 1 kilogram pada harga sekarang iaitu RM2.50 setiap satu.
"Bagi menentukan rakyat sentiasa menikmati kehidupan yang selesa, kerajaan sentiasa berusaha mengekalkan subsidi bekalan minyak masak untuk dinikmati oleh golongan sasaran.
"Saya nak umumkan harga minyak masak (1kg) dikekalkan sebanyak RM2.50 sekilogram," kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Hamzah Zainuddin di Putrajaya pagi ini.
Antara kategori minyak masak yang terjejas itu termasuk 2kg, 3kg dan 5kg produk minyak campuran serta produk minyak sawit tulen yang dijual dalam botol lebih besar.
Katanya, susulan penstrukturan semula Skim Penstabilan Harga Minyak Masak, harga akan mengikut harga pasaran bagi mengelak kerajaan menanggung kos subsidi hampir RM100 juta sebulan susulan kenaikan harga minyak olien (minyak sawit diproses).
"Pada Januari tahun lalu, harga olien adalah RM2,341 setiap tan, namun pada September lalu ia mencecah RM3,000, peningkatan RM600 bagi setiap tan.
"Langkah ini juga bertujuan mengurangkan pengeluaran minyak masak di sempadan susulan pembelian minyak masak bersubsidi oleh warga negara jiran," katanya.
sumber
Betul ke kerajaan merasa denyut nadi rakyat? 
Rakyat disuruh beli minyak masak ke beli botol?
Kalau beli 1kg berapa kali nak kena GST?
Mengurangkan pengeluaran minyak di sempadan yang dibeli warga asing..! itu kerja rakyat jelata ke? Sudah tidak ada lagi akal fikiran ke? mana pergi penguatkuasa?
Apa yang pihak kerajaan buat? kenapa tidak ada sekatan dan sukatan macam pembelian minyak kereta bagi kenderaan Singapura?
Harga minyak masak naik tentu berantai kepada harga makanan..! Kerajaan cuma reti goyang telur ajer ke?
Yang terus meraja ialah kerajaan..! yang terus binasa dan merana ialah rakyat jelata..!
Tunggu apa lagi?
Lu Fikir La Sendiri!!!

PUTRA MERDEKA at 1:09 PTG

Anonymous said...

Kerajaan perlu berterus terang mengenai gred minyak masak paket 1 kg yang dikekalkan harga RM 2.50 apakah ia bergred yang sama dengan minyak masak dalam botol atau grednya lebih rendah hingga membolehkannya dijual dengan murah?

Pihak kerajaan banyak berdrama tak tentu hala dalam isu bajet 2017 ini, saya melihat bajet 2017 ini sangat teruk dan mengelirukan masyarakat sahajalah, kononnya kesejahteraan rakyat, kesejahteraan apa lagi bila subsidi kena potong.

Itu tak termasuk dalam isu tol lagi kerana saya melihat pembentangan bajet di laman web RTM, pendedahan oleh ahli parlimen pembangkang bahawa di dalam buku bajet 2017, tak ada peruntukkan untuk pampasan lebuhraya, ini bermakna pada tahun 2017, masyarakat di bandar terutamanya akan 'disejahterakan' lagi oleh kerajaan Najib ini dengan kenaikan tol.

Bagi pesawah pula, berdasarkan ucapan oleh Ahli Parlimen Alor Setar, subsidi melibatkan tanama padi telah dipotong lebih kurang RM 100 juta.

Rakyat terutamanya ahli UMNO yang tidak mengikuti perkembangan perbahasan bajet tak tau ini semua, mereka hanya dengar ucapan Najib yang indah-indah itu sahaja, sedangkan masalah dalam bajet 2017 tidak pula mereka ketahui, maka mudahlah mereka ditipu oleh ahli-ahli politik UMNO yang menggula-gulakan mereka dengan cerita-cerita dongeng kononnya bajet 2017 adalah amat bagus, sedangkah hakikatnya bajet 2017 adalah bajet yang menindas rakyat oleh sebuah kerajaan yang berpura-pura seperti kerajaan Najib sekarang ini.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli PERKASA Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Minyak masak 5kg masih dijual pada rega 13.35 tetapi dihadkan satu famili hanya 2 botol sehari...
Di tesco....nampaknye ahli perkasa telah diperkosa pekedai....can kan.

Anonymous said...

Anon Thursday, October 27, 2016 1:38:00 PM, ya memang di Tesco, di C-Mart masih lagi RM 13.35, tapi sehingga 31 Oktober 2016 sahaja, lepas tu tak ada dah 2 botol boleh beli dengan harga RM 13.35 lagi, kena ikut harga pasaran, ikut Berita Harian minyak masak 5 kg harga baru adalah RM 18.50 naik RM 5.15.

Sebenarnya kamu yang tak reti bahasa, tak faham isu, itu pun nak menyampuk tak tentu hala.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Pertubuhan Pribumi PERKASA Malaysia Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

ted manoff said...

Kih kih... Adakah nii semua slh dap...?πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Anonymous said...

Salam, kerajaan dah tetapkan kenaikan 10 sen. Klau ada phk yg juai lebih dari itu eloklah lapor pd KPDNKK. Peniaga yg sengaja ambil kesempatan mmg wujud. Harga naik bukan perkara baru. Sentiasa berubah ikut zaman. Kita bukan nrgara komunis segala brg mesti murah termasuklah gaji. Nak gaji lebih untung kena jaga. Itu prinsip asas org meniaga. Pembangkang bila spin suka guna model ala komunis tp hakikat di Selangor dan P. Pinang disebaliknya. Segalanya melambung kerana tak ada sumbangan dr kerajaan negeri. Semua letgo ke swasta. Penyokong kerajaan tahu cerita bukan katak bawah tempurung. Sbb itu pm masih Najib. Dia bawak perubahan secara meluas. Saya bukan nak pertikaikan jasa Tun M tp kebnykn projek zmn Tun M semua diserah pd swasta dlm kata lsin kroni.. Kurang projek rakyat. Sampai la ni kita terpaksa bayaq semua pembangunan zmn dia.

Anonymous said...

Pengambilan pelajar baharu di ILP, ADTEC, dan JMTI di bawah Jabatan Tenaga Manusia, Kementerian Sumber Manusia juga dibekukan sepanjang tahun 2017 berdasarkan memo oleh Ketua Pengarah Jabatan Tenaga Manusia Dato' Chin Phaik Yoong dengan alasan kekangan peruntukkan.

Adakah bajet 2017 ini mensejahterakan rakyat seperti yang dimomokkan oleh Najib dalam pembetangan bajet 2017 pada 21 Oktober 2017 itu?

Subsidi ditarik, pengambilan pelajar di pusat latihan kemahiran dibekukan, lepas ni tak tau la apa lagi auta Najib dan puak-puaknya untuk mengkelentong rakyat negara ini terutama sekali ahli-ahli UMNO yang hanya membaca utusan malaysia, berita harian, dan menonton berita di TV 3.

Dalam isu penarikan subsidi minyak masak pula, apakah harga minyak masak akan jadi macam harga petrol turun naik setiap bulan, lepas ni bukan setakat pengguna sahaja yang tertekan dengan kenaikan harga, malahan pekedai pun pening kepala, sekejap naik sekejap turun, stok lama beli harga tinggi kena jual harga rendah macam yang terjadi dalam isu harga petrol dan diesel sekerang ini.

Lagi satu, apakah kualiti minyak masak paket 1 kg itu? Apakah ia minyak masak yang berkualiti atau minyak masak yang telah dikitar semula?

Kerajaan perlu jujur dengan rakyat, tapi kerajaan yang sekarang ni adalah kerajaan pembohong, macam mana nak jujur dengan rakyat, jawapan untuk rakyat adalah PRU 14 kita tukar kepada kerajaan baharu, tendang Barisan Nasional dari Putrajaya dalam PRU 14 nanti.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Pertubuhan Pribumi PERKASA Malaysia Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Pertubuhan Pribumi PERKASA Malaysia Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

OI si perkasaPENIPU/bersatuSIAL-si KITOL2 PENJILAT Madey-amat CELAKA-si DIKTATOR ZiNAZI PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT JUBOQ BABI berIJAZAH JAMBAN-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - dasar TAK sedaq diri! Nak membela nasib BUMIPUTERA konon - tapi boleh pula si keturunan KITOL HARAM JADAH lu ni dk JILAT dgn. RAKUS mcm. puak SETAN, si puak PENJAJAH DAPJUBOQ BABI?! JIJIKnya aku puak KITOL BANGKAI BABI ni!

Awat lu TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA kat ROMPAKAN/PEMBUNUHAN/PENYAMUNAN si madey ANAK-BERANAK PENYAMAQ JUBOQ BABI ni ke atas NEGARA ISLAM kami ni serta RAKYAT terutamanya BANGSA Bumiputera kami ni terutamanya MERAMPAS TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA kami!

Tengoklah Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni! Lihat di- http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015!

Buka juga balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey tu! Lihat di - http://www.malaysia-today.net/the-perwaja-steel-scandal/ , The Perwaja Steel Scandal, by MT Webmaster, September 22, 2015!


Dan tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN lain yg. juga jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman si DIKTATOR/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ANAK BERANAK ni; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

Semua Tokey-Tokey PEROMPAK/LANUN JUBOQ BABI ni sebenaqnya PEMUJA JAMBAN TERORIS2 si KETURUNAN PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

HIDUP PM NAJIB-UMNO! MATI PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN ZioNAZI PembangKANGKANG-GILA SEKS-HOMO/PORNO BERSATU!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Dah mai dah Nek Tempoyak ni, tak dak isi dalam komen dia yang ada hanya maki hamun tak tentu hala.

Jawab la isu yang saya tanya, bukannya merepek tak tentu hala, dulu nama Makcik Sambal Belacan, kemudian tukar nama jadi Nek Tempoyak, lepas ni jadi apa pula, Moyang Budu pulak kot?

Dalam isu tuduhan Nek Tempoyak terhadap Tun Dr. Mahathir, sila Nek Tempoyak tanya pihak kerajaan sendiri la, pasai apa tak tangkap atau dakwa Tun Dr. Mahathir berhubung isu tuduhan yang dilemparkan oleh Nek Tempoyak tu.

Tun Dr. Mahathir tak ada jawatan dalam kerajaan, malahan bukan Perdana Menteri pun, kalau betul dia buat salah dan merompak seperti yang dituduh oleh Nek Tempoyak, pasai apa tak ada polis, tak ada sprm mai tangkap Tun Dr. Mahathir sampai sekarang ni berhubung apa yang dituduhkan itu?

Sudah-sudahlah putar belit Nek Tempoyak, sila fokus isu rakyat seperti subsidi minyak masak yang ditarik balik, rakyat digalakkan gunakan minyak masak kitar semula yang murah harganya tanpa peduli kesan kepada kesihatan rakyat, bukan itu sahaja subsidi untuk industri penanaman padi lebih kurang RM 100 juta ditarik balik, tak cukup dengan itu, untuk para belia, disekat untuk masuk ke ILP, ADTEC, dan JTMI iaitu pusat latihan kemahiran untuk belia, alasannya tak ada peruntukkan.

Nek Tempoyak masih menafikan masalah yang dihadapi oleh kerajaan hingga Nek Tempoyak sanggup menipu diri sendiri.

Sudah-sudahlah merapu tak tentu hala, bertaubatlah.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Hidup BERSATU, BERSATU dan Rakan-Rakan Komponen Insya Allah akan ambil alih kerajaan Persekutuan dan negeri-negeri dalam PRU 14, bye bye UMNO dan Barisan Nasional, rakyat tak percaya kepada kerajaan pembohong Najib dan kuncu-kuncu, rakyat mahukan kerajaan yang berwibawa seperti BERSATU dan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Ikhlas daripada,

Mohamad Faiz Hamzal Ismail
Ahli Pertubuhan Pribumi PERKASA Malaysia Parlimen Kubang Pasu
Ahli Parti Pribumi BERSATU Malaysia Bahagian Jerlun
Kedah Darul Aman

Anonymous said...

Isu nye bukan naik sikit banyak... isu nye macai petahan tak naik tak buang sabsidi kononye... hak tuih la korang... sembang Islam islam islam... tapi...

Saje je tanya macai aritu... rupa2 ramai besilat ckp tak naik... bana taik korang la ekonomi baik mapan haktuih...

Kalau camtuh aku tanya kerejaan yg hebat ni semula... 10sen tu kerejaan tak mampu ka nak tanggung? Duit gst tak cukup?

Berapa banyak pulak potong utk pelajaran? Ada melayu sini kisah? Tarak... semua bangang sedut taik...

Anonymous said...

Ko tanya la kerejaan ko... kerejaan bekira nak mampus 10 sen pun...

Potong itu ini... penaik itu ini... lepas tu tepekik malaysia masih ekonomi terbaik...

Anonymous said...

Tiris minyak... naikkan harga minyak...

Kencing manis... naikkan harga gula...


Hak tuih..

Anonymous said...

Oi si TERORIS faizHOMO SETAN PENYAMAQ JUBOQ BABI - JANGAN nak GERTAK NEk Tempoyaklah si PENAKUT JUBOQ BABI OI!

si puak SETAN KAFIR HARBI ZioNAZI PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO boleh "COPY PASTE" MENCARUT/MAKI HAMUN dgn. amat LUCAH ke atas YAB PM serta KELUARGA beliau termasuk Ayahanda/bonda TERCINTA beliau, dan seluruh bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu; TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aahh?!! Lihat komen2 amat KEJI oleh puak PENJAJAH KAFIR HARBI ni di - http://politikputramerdeka.blogspot.com/2016/09/muhyiddin-perdana-menteri.html!

CILAKA lu si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Apahal si TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik "COPY-PASTE" MENCARUT/MAKI HAMUN dgn. amat LUCAH/BUAS nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

OI si perkasaPENIPU/bersatuSIAL-si KITOL2 PENJILAT Madey-amat CELAKA-si DIKTATOR ZiNAZI PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT JUBOQ BABI berIJAZAH JAMBAN-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - dasar TAK sedaq diri! Nak membela nasib BUMIPUTERA konon - tapi boleh pula si keturunan KITOL HARAM JADAH lu ni dk JILAT dgn. RAKUS mcm. puak SETAN, si puak PENJAJAH DAPJUBOQ BABI?! JIJIKnya aku puak KITOL BANGKAI BABI ni!

Awat lu TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA kat ROMPAKAN/PEMBUNUHAN/PENYAMUNAN si madey ANAK-BERANAK PENYAMAQ JUBOQ BABI ni ke atas NEGARA ISLAM kami ni serta RAKYAT terutamanya BANGSA Bumiputera kami ni terutamanya MERAMPAS TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA kami!

Tengoklah Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni! Lihat di- http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015!

Buka juga balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey tu! Lihat di - http://www.malaysia-today.net/the-perwaja-steel-scandal/ , The Perwaja Steel Scandal, by MT Webmaster, September 22, 2015!


Dan tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN lain yg. juga jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman si DIKTATOR/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ANAK BERANAK ni; DASYATnya! Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

Semua Tokey-Tokey PEROMPAK/LANUN JUBOQ BABI ni sebenaqnya PEMUJA JAMBAN TERORIS2 si KETURUNAN PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

OI si TERORIS2GILA BABI si HOMO JIJIK PENJILAT JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

Si ANJING2 CASH-is-KING DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KANIBAL IS-rael/ZIONIS aaahhh??!! Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. ....... (teruskan membaca)


Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT ZioNAZI DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

abu bakar said...

Biasa lee kalau naik marah...klu turun senyap..bg BRIM kata rasuah tak bg kta bg wang rakyat pada kroni...22 thn TDM berkuasa ada dapat sekupang duit dr kerajaan yg ketika itu pun brangan turun naik juga kecuali tiada GST aje..
Sya masih ingat semasa Kem Penerangan kena kan lesen radio/tv sebanyak rm24 setahun ramai yg bersungut tp bila Astro kena bayaran bulanan tak pulak hebuh...
Bersyukur lah!!!!
Malaikat yg kamu cari utk menjadi pemimpin itu tak Akan ujud...percaya lah!

Anonymous said...

Orang miskin takde astro bodo. Dan bukan keperluan la banggang... susah la macai tahap camnih.

abu bakar said...

Tk 4.00..

Anonymous said...

MAD DEY TU NYANYUK DAH. DAH LAMA DAH.......

Anonymous said...

MACAI NAK SEEUA FREE.

makcik sambal belacan said...

CHIBAI LU SI TEMPOYAK

Anonymous said...

Ooi hang yg tak reti baca & dgr. Subsidi ditarik balik kecuali pek 1 kg. Masaalahnya lepas ni semua brg mskansnakan naik. Kat kl ni makan tghari susah dah nak cri kurang dari RM 10. Tak kan lah kami na pi Ipoh cari mkn tghari murah. Bodohnye

Anonymous said...

Rumah aku masak gune minyak DIESEL...sbb murah..mknan jadi lazat..

Anonymous said...

Macai bongok gembira jer tol kat selangor naik 100%...
Macai bongok sedih minyak masak naik 10sen...hehehe
Spisis macai bongok anggok2..

Anonymous said...

Minyak nasak naik 10sem..
Macai bongok naik harga goreng pisang sebijik 10sen sebab sebijik pisang goreng kena pakai 1 kilo minyak...hehehe bongok

Anonymous said...

Cuba tanya macai... kalau dah murah sangat 10 sen tu apsal tak kekalkan je harga tu? Nanti mati ngelupor la dia nak jawab... paling kuat dia bising astro naik harga... cam cibai perangai...

Anonymous said...

Setau aku yg nak semua free tu kerejaan bn... takde duit... buat gst... takde duit lagi... naik harga minyak masak... dan naikkan pulak tol lepas ni.. bunga2 tol nak naik tu dah ada... tgu je la...

Anonymous said...

Kalau tak BONGOK BODOH BAHLOL BIOL tak layak jadi cai ..

Kalau semua tu ada, terus boleh qualified terus jadi cai anjing LGBT DAPigs.

Yg berkelayakan penuh inilah yg berkeliar menyalak tak tentu arah kat dlm blog ni.

Anonymous said...

SEMUA FREE CAI....LAGI SENANG HIDUP.

ted manoff said...

Dap dap dap...tuu saja hujah ank buah mat maslan 3suku..org melayu ditakut2kn klau dap perintah hak melayu terhapus..hakikatnya bkn dap dpt perintah pun..terbaru ank syarikat petronas dijual kepa cina..melayu jual melayu kata macaii xpe. .jgn dap jual melayu sudah tk gitu ryezall..�πŸ”΄πŸ”΄❔❔πŸŽƒπŸŽƒπŸŽƒπŸŽƒ

Anonymous said...

Kasihan...sekarang cina penyokong kuat Dap pun.dah bengang air tak ada kat Subang jaya...konon beri jadual.. Jadual tu bolehlah campak ke laut..sampai mereka kata apa air tu ada bau ke tak ada ke...tak payah tutup loji tu sbb selama ni pun air yang dibekalkan pun bukan.bersih sangat..kalau tak caya tengok penapis air cukup...kalau nak minum beli air mineral...yang cakp ni bukan saya yp cina pngundi setia Dap...itu lah kita orang Umno sentiasa brdoa.. Agar mana yang pemimpin yang tak ikhlas tak amanah biar Allah yang balas...tak petlu melalak tak petlu meraung cukup hanya berdoa...Air satu keperluan manusia yang amat penting...tapi sayang pemimpin SELANGOR yang asyik berpolitik terlupa... Mereka abaikan kepetluan yang amat penting itu...maksudnya apa.. Mereka menganiaya dan menzalimi rakyat biasa... Tak kira bangsa dan agama.so..tak perlulah nak bising pasal minyak masak naik...kalau kedekut sangat...masak rebus jer...ikan rebus sayur rebus ayam rebus...pasti sihat...

Anonymous said...

Memang patut orang marah... tapi gi mampus la ko kalau ko ingat dia nak undi bn... sekian

cucu nek tempoyak said...

SELAMAT TINGGAL Ruang Bicara.

Protes hebat daripada media umno oleh dato Kamal Zailani membawa kepada tindakan DS Azman ujang yang tak profesional dan pendedak dalam pembikinan tanpa memikirkan sumbangan saya kepada Bernama tv bertindak "menggantung saya" daripada mengacarakan program Ruang Bicara. Saya Bermula sejak BTV dilancarkan.
Kepada Azman ujang teruskan perangai anda dengan menghukum tanpa kaji selidik dan sikap anda membuatkan ramai yang turut terkilan dan bosan.
Menuduh saya untuk menjatuhkan saf kepimpinan di Bernama agak keterlaluan. Dan ia bukan matlamat Saya. Saya bukan orang politik tapi Hari ini orang sekecil saya pun menjadi mangsa orang Media seperti Azman Ujang.
Saya Bermula kehidupan dikuala Lumpur dengan bersarapan dan makan tengahari beralaskan air paip. Tak mungkin saya menyerah selepas mengharungi keperitan itu. Derita yang lebih hebat Dari sekarang.
Langkah akan terus saya hayun walaupun saya manusia kerdil dan Serba tiada. Itu bukan alasan untuk duduk diam
Kalau pun saya dianggap seperti anjing menyalak Bukit,ingat...saya bukan nak meruntuhkan Bukit tetapi menghalau Babi di atas Bukit.
Akhir Kalam.saya terima seadanya.Allah jua tempat saya mengadu. Tunggu Coretan saya Selama saya berkelana dalam FB dan blog saya selepas ini. Selamat maju jaya. amin.

Anonymous said...

Pejabat tanah dan galian slngor telah mnjumpai sjnis GALIAN CECAIR yg berbentuk sprti AIR dbwah rumah MB zmin...

Sekian dri media pjbt tanah slngor.

Anonymous said...

Takkk...salah pas ;-) ;-) ;-) tak juga salah tun m :-D :-D :-D sbb dah join komunis

Anonymous said...

Hari senjanya join komunis. Menyedihkan...

Anonymous said...

Tak da astro pon kena byk bersyukur.

Anonymous said...

astro naik berlambak2 org 'kebulur' ini boleh bayar.
Harga minyak naik sebab nak kekang subsidi 10 sen riuh mcm nk pecah bumi.

Mmg xpopular tp hikmahnya besar utk pulihkan struktur ekonomi yg xseimbang. Subsidi bagi berselerak macam itu penyamun2 lah yg untung jual di negara jiran dn pd industri.

Anonymous said...

Aku tak cakp pun mereka akan undi Bn tapi doa orang yang dianiaya dan dizalimi Allah dengar...so segalanya bermungkinan dengan kehendak Allah...sapa tahu kan kan kan

Anonymous said...

Bagi saya minyak masak naik banyak pun tak pe...sbb nak ajar penyeludup yang berleluasa...sebab itu gunanya BRIM..cuma dapat untuk warga Malaysia.. Warga Indon ke yang berniaga sorry...kau bayarlah mahal...datang sini bukak gerai bukan utk bekerja tapi meniaga...tp yang disalahkan Najib jugak...pendatang asing yang tak berdaftar pun sama sbb tu dikenakan GST... So dulu semua subsidi utk rakyat Malaysia.. Pendatang asing pun pulun...sekarang baru...adilkan

Anonymous said...

OI si cucu nek tempo***/tedCELAKA HOMO-GILA-LAHAP TAIK kit SIAL-KANIBAL JUBOQ BABI, si BANGKAI2 BABI penuh ULAT dan jenis Spesis LAHIR dr. MAK JUBOQ BABI SUNDAL lu , dasar keturunan puak BINATANG BUAS! SHIT lu & SHIT MAK/BAPA lu yg. MELAHIRkan SETAN PELAHAP TAIK mcm. lu!!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

CILAKA lu si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Apahal si TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP atas MUKA HODOH-mcm-BABI SONDOL lu tu!!

Anonymous said...

Memang patut diKUBURkan habis2an parti si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI KANIBAL PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni! JANGAN sekali kita biaqkan puak PENJAJAH PARASIT HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI-BerSHIT/PembangKANGKANG ni MEMERINTAH lagi Tanah Melayu, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ni!

PEDULIkan 'Demokrasi/Hak Asasi' Barat/Zionis PENIPU HARAM JADAH! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si PENJAJAH ZioNAZI KANIBAL-NECROPHILIA PARASIT/LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH Barat-NATO/ZIONIS-IS(IS)rael ni! Lihat KEBERANIAN Negara Islam, Gambia yg. baru keluaq dr. ICC - dilabelkan depa, ICC HARAM JADAH ni sbg. HIPOKRIT dan sbg. "International Caucasian Court"; memang pun! Lihat di - http://www.aljazeera.com/news/2016/10/gambia-withdraws-international-criminal-court-161026041436188.html , Gambia withdraws from International Criminal Court, 26/10/16!

Matlamat utama si PENJAJAH KAFIR HARBI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI ni - adalah utk. MENAKLUK Selat Melaka utk. TUAN ISrael/NA*O depa - sbg. laluan maritim TERPANTAS Submarin2 NUKLEAR ISrael/Na*O (yg.berpengkalan di DIEGO GARCIA di Lautan Hindi - di mana disyaki MH370 kita diRAMPAS) bersama SEKUTU2 kuat depa dr.SingaPORK/Kor*a S./Ind*a/Jep*n/Austra*ia [yg. hampir semua sedg. BANKRAP-byk HUTANG DALAMAN NEGARA (Govt. Debt) dan LUAQ (Foreign Debt)], dan juga utk. industri PERKAPALAN minyak/gas, ke Barat/ISrael (dr. Lautan Pasifik-Laut China Selatan, melalui Selat Melaka ke Lautan Hindi, dan kemudian melalui Selat Bab El Mandeb ke Laut Merah dan akhirnya ke Laut Mediterranean), serta berTRILLION minyak/gas-LAUT DALAM di Laut China Selatan/Lautan Pasifik- Hindi keseluruhannya!!

Satu lagi MATLAMAT amat penting di Lautan Hindi buat PENJAJAH PARASIT ZioNazi NA*O/ISrael – serta KULI2 depa dr. Afrika Timur pula dr. rejim2 TERORIS Ethiopia/Kenya/Sudan Selatan (yg. telah diPECAHkan dr. Negara Islam, Sudan); adalah utk. MENAKLUK Selat Bab El Mandeb dan Laut Merah (Red Sea) dengan mengGULINGkan Kerajaan ARAB SAUDI-BAHRAIN-(Arab Sunni) YEMEN/Somalia serta MEKAH/MADINAH SUCI kita, demi mengHANCURkan ISLAM/umatnya!

Maka, SEDAQlah SELURUH umat ISLAM/Melayu - sebelum MEKAH/MADINAH diHANCOQkan oleh PENJAJAH PARASIT KANIBAL/NECROPHILIA NA*O/ISrael - serta KULI2 depa!

Nek Tempoyak.

Snowden (bekas PERISIK CIA/NSA) juga telah menDEDAHkan IS/ISIS diTUBUHkan oleh MOSSAD/CIA - jadi MAKNAnya puak PENJAJAH PARASIT ZIONIS BerSHIT/DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP - yg. mendpt. DANA berBILLION dr. CIA-MOSSAD/ISrael-SOROS; adalah PENYOKONG KANIBAL/NECROPHILA IS(IS/IL)! Di IS-rael rejim IBLIS ni, jenazah2 BUMIPUTERA Islam/Katolik Palestin TAK akan diPULANGkan segera dan mungkin diTAHAN bertahun2 oleh ISrael HARAM JADAH ni - kenapa SEBENAQnya?!!!

Anonymous said...

MINYAK MASAK NAIK 10 SEN AJE SEKILO, PUN RIUH RENDAH CAI LGBT DAPIGS MENYALAK. KALAU NAIK RM1 SEKILO PUN AKU RASA RAKYAT YG TAK BIOL AKAN SOKONG KERAJAAN PASAL SPT YG DIKATAKAN DLM KOMEN TAK JAUH DIATAS NI, TAK MEMBEBANKAN PUN. MALAH ITULAH SBBNYA KERJAAN DAH BAGI BR1M KPD YG BERKELAYAKAN SUPAYA DAPAT TAMPUNG KENAIKAN BARANG KEPERLUAN YG TERKAWAL.

KALAU TAK PUASHATI JUGAK SURUH SOTONG KURITA PKR CIPTA PEMBOHONGAN. DIA MMG CEKAP PUSING CAKAP, MCM HARAMJADAH.

TANG HARGA BARANG2 KEPERLUAN HARIAN LAIN TU, CAI LGBT DAPIGS KENA BERUNDINGLAH DGN 90% CINA DAPIGS YG MONOPOLI PENGELUARAN DAN PENGEDARAN BARANG2 TU. DORANG YG KONTROL HARGA. KALAU BANYAK MENANG JUDI DI GENTING HIGHLANDS, HARGA BARANG STABIL. KALAU BANYAK KALAH DORANG NAIKKAN UTK COVER KERUGIAN BERJUDI DAN MAIN PEREMPUAN.

LAGI PUN MINYAK MASAK TAKLAH DIPERLUKAN UTK BUAT MANDI, BASUH KAIN, BASUH KERETA DSBNYA.

AIR DISELANGOR MCMANA. BETUL KE KERAJAAN SELANGOR NAK SAMBUNG PAIP AIR DARI PEJ. SUK SHAH ALAM SBB ADA 'MATA AIR' YG MELELEH DARI BILIK JAMBAN DISITU. BETUL KE?

MUDAH-MUDAHAN AKAN SELESAI MASALAH AIR, TAK PERLU NAK TUDUH NEGERI LAIN SABOTAJ PULAK DAN TERUS BERPOLITIK.

Anonymous said...

Tokey Aiskrim cakap masalah air di Selangor HANYA akan selesai bila PKR ambil alih kerajaan Pusat. Kah kah kah ..

http://headbomb.blogspot.my/2016/10/azmin-yakin-isu-air-selesai-bila.html

Tak habis2 berpolitik dan semua nak dipolitikkan. Baguslah majoriti org2 Selangor yg pilih pembangkang, tepat pilihannya. Siuman betul MB nya.

ted manoff said...

Kesian ko ryezall...pelir ko naikk pun salah dap...ko delete komen kerr tadi haha...prOoTt

Anonymous said...

OI si tedCELAKA HOMO-GILA-LAHAP TAIK kit SIAL-KANIBAL JUBOQ BABI, si BANGKAI2 BABI penuh ULAT dan jenis Spesis LAHIR dr. MAK JUBOQ BABI SUNDAL lu , dasar keturunan puak BINATANG BUAS! SHIT lu & SHIT MAK/BAPA lu yg. MELAHIRkan SETAN PELAHAP TAIK mcm. lu!!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

Memang patut diKUBURkan habis2an parti si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI KANIBAL PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni! JANGAN sekali kita biaqkan puak PENJAJAH PARASIT HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI-BerSHIT/PembangKANGKANG ni MEMERINTAH lagi Tanah Melayu, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ni!

PEDULIkan 'Demokrasi/Hak Asasi' Barat/Zionis PENIPU HARAM JADAH! Lihat shjlah Dunia ISLAM yg. amat KAYA MINYAK-GAS yg. habis diROMPAK dlm GENOSID2 di Iraq/Syria/Libya/Afghanistan/Palestin/Mali/Somalia dsbnya, oleh si PENJAJAH ZioNAZI KANIBAL-NECROPHILIA PARASIT/LANUN/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL/PERASUAH Barat-NATO/ZIONIS-IS(IS)rael ni! Lihat KEBERANIAN Negara Islam, Gambia yg. baru keluaq dr. ICC - dilabelkan depa, ICC HARAM JADAH ni sbg. HIPOKRIT dan sbg. "International Caucasian Court"; memang pun! Lihat di - http://www.aljazeera.com/news/2016/10/gambia-withdraws-international-criminal-court-161026041436188.html , Gambia withdraws from International Criminal Court, 26/10/16!

Matlamat utama si PENJAJAH KAFIR HARBI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI ni - adalah utk. MENAKLUK Selat Melaka utk. TUAN ISrael/NA*O depa - sbg. laluan maritim TERPANTAS Submarin2 NUKLEAR ISrael/Na*O (yg.berpengkalan di DIEGO GARCIA di Lautan Hindi - di mana disyaki MH370 kita diRAMPAS) bersama SEKUTU2 kuat depa dr.SingaPORK/Kor*a S./Ind*a/Jep*n/Austra*ia [yg. hampir semua sedg. BANKRAP-byk HUTANG DALAMAN NEGARA (Govt. Debt) dan LUAQ (Foreign Debt)], dan juga utk. industri PERKAPALAN minyak/gas, ke Barat/ISrael (dr. Lautan Pasifik-Laut China Selatan, melalui Selat Melaka ke Lautan Hindi, dan kemudian melalui Selat Bab El Mandeb ke Laut Merah dan akhirnya ke Laut Mediterranean), serta berTRILLION minyak/gas-LAUT DALAM di Laut China Selatan/Lautan Pasifik- Hindi keseluruhannya!!

Satu lagi MATLAMAT amat penting di Lautan Hindi buat PENJAJAH PARASIT ZioNazi NA*O/ISrael – serta KULI2 depa dr. Afrika Timur pula dr. rejim2 TERORIS Ethiopia/Kenya/Sudan Selatan (yg. telah diPECAHkan dr. Negara Islam, Sudan); adalah utk. MENAKLUK Selat Bab El Mandeb dan Laut Merah (Red Sea) dengan mengGULINGkan Kerajaan ARAB SAUDI-BAHRAIN-(Arab Sunni) YEMEN/Somalia serta MEKAH/MADINAH SUCI kita, demi mengHANCURkan ISLAM/umatnya!

Maka, SEDAQlah SELURUH umat ISLAM/Melayu - sebelum MEKAH/MADINAH diHANCOQkan oleh PENJAJAH PARASIT KANIBAL/NECROPHILIA NA*O/ISrael - serta KULI2 depa!

Nek Tempoyak.

Snowden (bekas PERISIK CIA/NSA) juga telah menDEDAHkan IS/ISIS diTUBUHkan oleh MOSSAD/CIA - jadi MAKNAnya puak PENJAJAH PARASIT ZIONIS BerSHIT/DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP - yg. mendpt. DANA berBILLION dr. CIA-MOSSAD/ISrael-SOROS; adalah PENYOKONG KANIBAL/NECROPHILA IS(IS/IL)! Di IS-rael rejim IBLIS ni, jenazah2 BUMIPUTERA Islam/Katolik Palestin TAK akan diPULANGkan segera dan mungkin diTAHAN bertahun2 oleh ISrael HARAM JADAH ni - kenapa SEBENAQnya?!!!

Anonymous said...

Mmg HAMJADAH celaka sunggh krjaan slngor ni.
Aku nk BERAK nk mndi air xde.
Mnysal ak pilih pmbngkang.

Anonymous said...

Wooi kerajaan beruk ungka monyet kera.

MANA AIR? MANA AIR? MANA AIR?

Cakap pong pang pong pang, air subsidi konon. Subsidi kepala monyet dia leee air tak ada bodoh...MB BODOH.

ted manoff said...

Kah kah...takyah berlakonlah nampak sgt KEMACAIIANYA...prOoTt 😝

ted manoff said...

Ko bising2 buat apa... Bkn ko duduk Selangor pun.. Ko kan pendatang dari nepall.. Berak tk payah cuci pun xpe biar ryezall tutuh pungkoq ko nanti haha.. πŸ’©πŸ’©πŸ’©πŸ’©

ted manoff said...

PrOott... Arghhh lega baq hang.. 🐷

Mualaf said...

Saya heran la mengapa apabila ada pembaca memberi pendapat secara profesional tapi ada yg menjawab secara kasar,menghina dan mencaci.

Anonymous said...

1021...

Ko sembang macam ko duduk bawah sejak merdeka.. ko paham dak nih?

Anonymous said...

Ko tau tak kenapa rakyat tak bising pasal astro? Ya... sebab kamu sendiri ckp itu bukan keperluan...

Minyak ni camne plak? Ya... bg alasan ketirisan... ko yg bodo orang lain yg kena...

Anonymous said...

Warga indon yg meniaga...
Penyeludup yg menyeludup...
Pendatang asing tak daftar...

Mocik pocik felda yg kena bayar lebih...

Ko punye cakap ni serupa bontot ayam...

Anonymous said...

Ko pegi tanya baju merah pahlawan islam yg terajang curi tu... dia ada jawapan tahap shurga...

Anonymous said...

Semula jadi....pengerusi melanun 36 tahun bagitu juga menipu ,pedajal , hipokrit segala mcm keje
hina .....itu gamaknye malaikat yg dicari-cari........

Anonymous said...

HAMJADAH celaka krjaan slngor..
Aku mndi pkai AIR TEBU,bersemut satu badan..

Huaaaaaaaa
Bile ada AIRRRRRRR Niiiiii!!!!!!

Anonymous said...

baru sekor pondan kena terajang. heboh... yang polis kena hempok...apohal. yang berlakon kojol tu islam apenamanye.

Anonymous said...

Itulah...saya pun heran...mereka belajar takat mana...kalau phd pun kalau hati dah hitam...busuk...so komen mereka pun merapu...betullah..biar minyak masak naik...so tiada penyeudupan..di sempadan sbb harga dah lebih kurang sama dgn negara jiran..jadi..itu gunanya Brim...tapi orang tongong mana ntah cakap saya ni merapu...dan lg satu pasal. gst....apa salahnya...selama ni pun bukan kita byar cukai kalau pendapatan kurang...so sekurangnya bila kita byar gst..kita bantilu juga kerajaan bila sekolah..hospital..jlanraya...begitu juga dgn pendatang asing... Duit gaji mereka hntar kt negara asal mereka...hbis...wang negara kita mengalir keluar..tp dhn adanya gst sekurang kurangnya mereka beri sikit wang gaji mereka pada negara kita......so...fikirlah dan komen lah secara ilmiah dan cadangan yng membina..ni tak...komen mcm orang mabuk ketum tu blum lg bahasa yang terlampau...malulah sikit kat malaikat kiri kanan tu...

Anonymous said...

Taik kalau packing elok2 bubuh reben bubuh bunga memang nampak cantik bro... tapi tetap taik bro... paham ke bro? Bro? Paham ke?

Taik dia tu kat menteri yg ckp minyak masak takkan naik tu... siap kuar paper bro... ngaku takkan minyak masak naik harga.. macai kat sini pun backup bro... backup cakap tak naik bro... bro nampak tak taiknye kat mana bro? Ok bro?

Gst dah buat bro... tak cukup lagi bro? Apa kaitan bangla ni dgn rakyat miskin yg kena gst bro? Sbb tu ckp elok2 konon... tapi isinye taik bro... paham?

Anonymous said...

Tahap pendidikan kamu tak...dpt mencakupi..bahasa ekonomi..minyak masak naik bila permintaan lebih dari penawaran..masalahnya bukan salah menteri memang tak naik klau naik pun seposen...sbb apa sbb minyak masak diseludup..sbb apa pekedai sorok..so...bila dah permintaan bnyak..pekedai.. Pun naik kan harga...simple..kan..so...klau harga minyak masak..dinaikkan..tiada penyeludupan..dan..pengguna guna minyak masak dgn berhemah..maka permintaan terhadap minyak pun berkurangan..so harga minyak masak tu akan..turun...tp biarlah...jgn terlampau murah klau tak nanti cerita ni akan berulang tanpa henti

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates