October 10, 2016

84 Lawak Antarabangsa Hari Ini - Ketua Menteri Didakwa Korup Ajak Rakyat Sertai BERSIH 5.0


Sungguh tidak disangka pembangkang amat pandai membuat lawak. Umum mengetahui Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng, yang terpalit dengan kontroversi berhubung isu pembelian bang­lo di Jalan Pinhorn, Georgetown telah dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada 30/06/2016 atas dua pertuduhan rasuah berhubung penukaran zon pertanian kepada zon perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran.

Namun, hari ini Lim Guan Eng telah mengajak Rakyat untuk turun menyertai BERSIH 5.0. Agak kelakar apabila pemimpin yang terpalit dengan rasuah dan penyalahgunaan kuasa, telah menggunakan nama BERSIH dan mengajak Rakyat untuk membanteras rasuah. Sungguh ironi.

Kebanyakan mereka di dalam gambar di dalam posting ini dipilih menjadi Ahli Dewan Legislatif dan anggota cabang Eksekutif Kerajaan melalui pilihan raya yang dikatakan tidak bersih oleh Maria Chin dan Bersih 2.0. Sekumpulan manusia hipokrit dan munafik.


84 comments:

Anonymous said...

PM yang dah terang terang rasuah lagi mahu sembunyi ke

Anonymous said...

La... yeke... abih yg pm umno tu 1dunia ckp korup camno? Lawak antaragalaksi pulok ka? Hamjad tul...

Anonymous said...

Ko tengok kak ijat lombu 250 jota... selambe je dia cam takde apa...

ted manoff said...

Bongok punya admin.. Nk kenakn guan eng tapi mohd najib yg kena..Apa yg lawaknya admin..? Ko mabuk ketumkah ryezall..atau baru menutuh pungkoq nepal..prOoTt

Anonymous said...

Salam

Harap sesiapa yang bersengkokol dengan puak kafir serta puak bathil untuk menjatuhkan orang Islam maka elaklah dari berbuat demikian takut2 akan menarik kemurkaan Allah dan juga tiada pertolongan dan bantuan Allah.

Juga bila tuan2 memaki hamun, caci mencaci serta mengeluarkan cerita yang tidak tahu hujung pangkal kebenarannya serta kesahihannya juga hendaklah hentikan perkara tersebut kerana setiap apa yang kita lakukan samaada secara terang2an atau sembunyi akan dihisab dihadapan Allah.

Senjata umat Islam yang paling berkesan ialah doa dengan perantaraan ibadat serta melaksanakan segala perintah Allah

Cucu Tok Selampit said...

Bila DS Najib didakwa rasuah? Date please?

ted manoff said...

Pungkoq hang ryezall..ko jgn buat lawak bodo plk..satu duniaa tahu hanya pemakan dedaq saja bangang..prOoTt dimuka ko

Anonymous said...

Kapir bila rasuah, anjing2 tak menyalak....

Hanya pemimpin2 Islam saja yang akan difitnah oleh anjing2 kapir.

Saman FBI bagai ke atas PM Malaysia dah jadi apa, Jing?

Rozi Harun said...

Najib masuk jel, kami akan senarai kan list blogers dedak..join sama belakang palang besi..tunggu ye...enjoy puas2 dulu ye!

Anonymous said...

sembang dan tukang canang bolih la kamu ted kentoad.... macam terkukur yang aku bela....bila aku petik jari.... dia bunyi ku kurrr ku kurrr....terangguk2. orang citer rasuah. awak citer rasuah. meh nganga mulut tu....bagi cirit sikit

Anonymous said...

bolih ke??? ha ha ha..... macam citer katun jer.

Anonymous said...

Biar masuk jel...jangan masuk jel neraka Allah. Fitnah selagi bolih. Selagi lidah bolih berkata2.

Anonymous said...

Madey kata dia taula...tapi bukti takdak.mungkin setan
bisik kat dia kot....

Anonymous said...

Berhati2 dengan provokasi dalam penulisan blog oleh pihak2 tertentu yang bertujuan untuk memecah pemikiran agar terpengaruh dengan tulisan2 yang subjektif. Ini taktik yang sedang digunakan untuk memecah belah umat Islam.

Berhati2 dan bersabarlah dengan carutan pihak tertentu yang boleh menyebabkan kita marah dan hilang pertimbangan.

Tuan2 boleh kira lah berapa orang islam dalam dalam baju kuning yang 'bertempur' tetapi yang duduk di bahagian atas siapa dia.

Fikir2kanlah.

Anonymous said...

418...

Ko ingat dah masuk jel terus masuk surga ka? Bana ko...

Semua bende fitnah bila kena jubo ko...kalau kat orang... jadi fakta...

Anonymous said...

Aku fikir kbs lombu air sabah... melayu islam semua tu... ko tak rasa apa? Hitamnye hati...

Anonymous said...

Ko tanya ag la... takdak kes katanye... habis camno?

Anonymous said...

Jilat macai jangan tak jilat...
Jilat sampai kilat.....
Tokong kau tu maha suci agaknya..
Tatak bohong....
Tatak rasuah....

Hai ya senang kasi bodo punya Melayu....

Cencaluk said...

Dari sibuk bergaduh siapa salah siapa betul baik berbincang dengan Maria Chin macam mana nak bergabung membantu rakyat Selangor yang telah tertindas akibat pencemaran air.

Woiiii.... Malu ler sikit beudak lima tahun pun pandai membantu mak bapak memenuhkan bekas air untuk kelangsungan hidup inikan awak semua yang dah tua bangka.

Tak habis tuduh menuduh dan berdemonstrasi apa salah sinsing lengan bantu rakyat selangor. Sudah ler menteri besar sibut berposing terima nasi lemak dari berposing angkat air naik tingkat lima.

SIbuk bergaduh baju merah ngan baju kuning apa salah kalau dah tak tau nak buat apa2 bantu budak lima tahun di selangor tu penuhkan air di rumah mereka.

Ada gak faedah. Dapat gak pahala

Anonymous said...

Kat kawasan Rafizi.. PANDAN PERDANA dan PANDAN INDAH...air tak ada 2 hari....lori syabas hantar sekali jer...tu berebut rebut orang...tak ubah mcm pelarian... So rakyat Selangor PRU 14 ingat air....ingat BN hanya BN yang boleh...bantu selesaikan isu air sbb pakatan diaorang asyik sibuk berpolitik....

Anonymous said...

tercapai cita2 kafir2 laknat dapigs memerkudakan melayu2 bebal dan pemimpin2 mereka memecah belah dan melaga2kan melayu hingga satu nanti dapigs yang akan berkuasa jika melayu2 bodoh pembangkang mengikut telunjuk kafir-kafir ni....

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

PO#1 bila nak settle rasuah rumah banglo jln Pinhorn....

Anonymous said...

ted kentut nak beri tarikh najib dijatuhkan hukuman rasuah dia tak reti.

Tapi kalau ted palsu tu kentut bau bangkai dia cukup pandai..

Anonymous said...

Korang nih... orang sembang 1mdb... derma etc... korang ni plak tak abih2 melayu melayu melayu... boleh bawak kubor ke melayu tu?

Merah... hebat bila ramai... tapi balik rumah makan megi... rumah plak tepi longkang... kerje ngan cinapek...

Orang lain guna akal dalam kepala... tapi geng merah guna kepala pecahkn batu kayu..

Anonymous said...

Korang tak rasa apa ke kes kbs.. lombu... air sabah... abih bebillion camtuh je? Tak rasa apa kah? Oh sbb melayu yg buat? Jgn lawan melayu walau melayu merompak... derhaka namanye...

Anonymous said...

Sokong 6.47pm. Sesiapa yg sokong dap mmg hati komunis mcm la bossnya. Melayu mmg bodoh perasan syiok sendiri.

Anonymous said...

Nasib baik boleh angkut air lagi tau... kalau duduk afrika naya ko macai... basuh berak pakai pasir je tau... tau macai... tau. Gi mampus..

Anonymous said...

Nasib baik tak duduk sabah tau... tau... sabah tu ramai takde air bersih lagi tau... sama mcm sarawak... sbb tu bn bg tong biru 5 tahun skali tau... cukur ko tau budak 5 tahun ....cukurrttt

Anonymous said...

Nih yg mana? Yg jual aset tenaga ke negara komunis tu kah?

Anonymous said...

Selangor negeri paling maju dan kaya di Mesia..tak kan
kes air bersih nak banding Afrika.....
Cat pintu gerbang pun 10 juta...cat jalan pun 3 juta...
Apa macai dibodo kan MB.....

Tak leh jawab lagi ka Ted kentot....bila Najib dijatuhkan
hukuman atau disabitkan mahkamah kes rasuah...,,

FBI makan gaji buta ka...mana bukti...
FBI pakai bukti...aku taula....

Anonymous said...

buat malu je duduk negeri paling maju dalam malaysia ni. Air pun kena catu... kalau tak cukup air, air lombong belakang umah aku penduduk selangor boleh angkut boh...

pinjam kereta ferrari assmin tolong bawak air lombong nanti ye.... lori tangki syabas tak boleh masuk lombong

Anonymous said...

kes DOJ pehal dah senyap je ni??? ke tengah tunggu lepas pemilihan presiden amerika baru nak buka fail balik??? Atau memang takde kes pun...???

muahahahahahaha

Anonymous said...

ted kentut aka beruk uganda tu tengah tanya pakcik google tu...tahun 2018 nanti dia dapat la jawapannya. Itupun lepas parti dapig dan parti bunga kalah pilihanraya....

Jawapan mudah dia... CASE CLOSED... macam isu sepina dari perancis la... kalau tanya si kentut tengik tu, jawapan dia tak tahu je. Padahal dulu dia la yang paling kuat menyalak pasal sepina dari perancis...

Anonymous said...

muahahahaha

Anonymous said...

Cuba kita fikir2 balik permainan siapakah yang sangat mantap ini sehingga Melayu Baju Kuning dan Melayu Baju Merah kedua2 nya Muslim seakidah boleh bertembung? Siapakah sebenarnya mereka sehingga kita tidak sedar lagi?

Anonymous said...

Cybertrooper Umno menyesal, mohon maaf sebarkan fitnah sebelum ini


BERMACAM fitnah pernah dilontarkan kepada Himpunan Bersih, gerakan menuntut Pilihanraya yang Bersih dan Adil. Bersih pernah difitnah sebagai mahu memperjuangkan seks bebas, mahu membuat huru hara di Kuala Lumpur, membekalkan bom petrol kepada peserta dan banyak lagi fitnah yang dilontarkan terhadap bersih sebelum ini, you name it.

Langit tak selalu cerah, individu yang terlibat melontarkan pelbagai fitnah terhadap Bersih tampil meluahkan rasa kesal sambil memohon maaf atas keterlanjuran perbuatannya melakukan fitnah sebelum ini.

Beliau mendakwa turut menerima kifarah akibat perbuatannya membantu pemimpin zalim untuk kekal memerintah sebelum ini.

Berikut pengakuan Ratu Naga, salah seorang cybertrooper penyokong kuat Barisan Nasional yang tidak asing lagi di dunia internet membuat pengakuan berani melalui akaun facebook miliknya:

"Teringat dulu masa sebelum PRU13. Kami semua di feed kan untuk sebarkan agenda BERSIH konon songsang. Saya sampai keluarkan duit sendiri taja belanja & tenet pada kawan-kawan yang tidak berkemampuan untuk berjuang naikkan BN dan fitnah serta burukkan BERSIH, pembangkang & Ambiga.

Macam-macam grafik kami sebarkan dan kami tulis, padahal ia tak benar, masa itu saya ingat BN yang terbaik nak jaga kebajikan rakyat dan negara. Tak sangka pula lepas Najib naik semua jadi sebaliknya.

Menyesal saya, sekarang ni kifarah saya terima kerana bantu pemimpin zalim kekal memerintah. Macam mana saya nak tebus semua kembali supaya tahu saya dah buat kesilapan dulu. Maafkan saya, saya sangat kesal apa yang dah kami lakukan,"



Dari pengakuan ini, jelas sekali cybertrooper Umno di 'feed' (dibekalkan) dengan bahan-bahan fitnah untuk disebarkan bagi menyerang pembangkang dan juga Bersih. Ini menggambarkan Umno dan Barisan Nasional memiliki organisasi fitnah yang tersusun dan Ratu Naga ini mungkin sekadar penyebar level pertengahan ke bawah.

Nampaknya ini satu permulaan sebelum lebih ramai tukang fitnah 'level atasan' bakal didedahkan satu persatu. Sama-sama kita nantikan.


Read more: http://www.milosuam.net/2016/10/cybertrooper-umno-menyesal-mohon-maaf.html#ixzz4MgiEdGPB

Anonymous said...

Najib tak korup tapi kurap..penyokong umno juga kurap

Anonymous said...

Terlebih rasa bila sipolan
yg pinjam 100b...bila nak
pulangkan...nak tunggu kucing bertanduk gamaknye..

Anonymous said...

However, in an exclusive interview with Malaysiakini at his office in Putrajaya last Wednesday, Mahathir appeared to have changed his tone, declining to fully commit to Muhyiddin as the prime minister, when asked if Muhyiddin was fit to lead.

“I think at the moment, with support, I think he can lead,” Mahathir said, and after a quick but noticeable pause, added “the party”.

“Whether he can lead the government is another matter,” he continued.

Ted Manoff said...

Pulak dah. Kalam biskut Danone dari Mad-deyy Keling Tua Kera___la

Anonymous said...

Ini la.munasabah nya kenapa baju merah kena turun.. baju.merah.perlu turun belasah baju kuning....

Anonymous said...

Elok baju merah jemput baju kuning sama2 tolong angkat air di Selangor. Gotong Royong Beb. Lupakan Bersih yang dah tak bersih sepatutnya menuntut ketelusan undi dan bukan nak kempen lepaskan Pomen Sg Buloh atau turunkan Najib.

Anonymous said...

Hahaha guan eng kayap tada nampak ka...hehehe

Anonymous said...

Hehehe...ted bongok..Date please?
Bongok sampai tak terkata ke...hehehe

Anonymous said...

Spina perancis macai bongok anggok2 dah sampai belom??...hehehe

Anonymous said...

Spina perancis macai bongok anggok2 dah sampai belom??...hehehe

Anonymous said...

Cakap lebey..ko tu pun kuli cinapig...

Anonymous said...

.

Anonymous said...

Malayu manyak bongok...senang mau kasi gadoh....
Ini dlm blog pun suma malayu bongok gadoh2...hahaha

Anonymous said...

Kerajaan Selangor dah statik serupa pokok bonsai
Macam kucing tua takde kuku cuma berlagak dengan misai
Masalah air berlarutan bila agaknya nak selesai
Salahkan orang lain nak tutup bodoh sombong buat perisai

Anonymous said...

Najib tak didakwa sebab tak ada bukti...
Yang ada hanya cakap cakap, bukti palsu yg tak boleh dibuktikan dan fitnah semata mata yg dibuat oleh media yg dah dibayar oleh puak2 yg benci Najib.......sebab tu Najib tak didakwa...

Lim Guan Eng didakwa sebab ada bukti kukuh...

Anonymous said...

Blog headbom hari ini ada tunjuk video orang kuat BERSIH Hashamudin Rais bersama anjing2 belaan nya.Banyak-banyak binatang anjing juga yang jadi teman hiudup nya.Ini lah ciri-ciri tonggak Bersih yang menjadi idola penyokong nya.Itu tak termasuk pejuang LGBT yang menjadi mentor Bersih ni.Mana mungkin kita orang Islam untuk bersama kumpulan yang jadi pejuang kebebasan melampau ni.Minat dan sokongan mesti ada batas-batas nya juga.

Anonymous said...

Melayu kat sini tak kisah kena rompak ngan melayu lain agaknye... iyelah... seagama sebangsa ... bini kena rogol ngan melayu pun takpe agaknye... janji melayu...

Ted Manoff said...

Apa yg ko merepek bab rogol2 ni kalau kuchiwa pon jangan sampai tahap tu.

ted manoff said...

Caii2 Pokemon sekelian.. Mohd najib tk didakwa sebab pandi dh bersihkn nama beliau dari tuduhan rasuah walaupun bukti kukuh..pandi nii kwn baiik mohd najib kira kawtimlah..hanya caii berbayar saja buta hati..��

Anonymous said...

Dah tua pun bodoh lagi.

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Ted Manoff.... Nak liberal sgt...??? Mai bini hang..kami nak celup sorang skit... nk sokong sgt liberal... hg ada adik laki atau pondan...leh bagi kat ANUar AJ-Juburi...dia nak test...lama sangat kat dlm Buluh Inn (Penjara). Bukan masalah MELAYU sahaja tp ISLAM kena JAGA habis-habisann... macai2 liberal berlambak kat sini... tak paham manusia yang berfahaman liberal... Aqidah tak nak jaga...tp Fahaman Liberal juga nak kepung...

Anonymous said...

Ha.ha..celop belakang
?..suka la ted senang nak kentot....

Anonymous said...

Amboi ko... takkan la islam sebenar nak amik contoh baju merah terajang orang plak? Nak contohkan mama mah rambut tebuan? Kpoop ahjib yananana? Anak jibmah wall street plak?

Anonymous said...

Ko jual la bini ko abdap...ostajah mositah umno bn ckp ok je...takpun suruh bini ko gelek arabista kasi laki umno lain tengok... islam la sangat...

Anonymous said...

16 - 0 pilihanraya kampus pun buta hati ka kentot..

Anonymous said...

16-0 ????

Nnti dtuduhnya plk lcturer,dekan,tukang cuci,tokey kantin,krni potostat pon mngundi gakkk..

Kahkahkah

Anonymous said...

Taknak ulas ka macai bangang 16 - 0 tuuuuu....
Buat tak nampak aje....

Anonymous said...

Muka anjing ngan muka Hishamudin Rais tu nak seiras..
Lepas penat demo bolehla ajak puak baju kuning belai2
anjing....touch the dog...hok..hok...

Anonymous said...

Macai BANGANG ni hidup di alam BUNIAN n FANTASI...

Sntiase brangan2 dgn nk jd PM,mnang PRU,duk putrajaya...tpi masalah rakyat BERAK selet pkai tisu sekor HAMJADAH pmmpin2 bangang xde pon nk selesaikan...

pegi JHNAM dgan org pmbngkang niiii

Anonymous said...

Ko berak selet pakai tisu ka? Mak bapak atuk nenek ko pakai tisu gak? Kesian.... tak suka duduk selangor... pegi duduk sabah...

Anonymous said...

Aku kalau jadi pelajar pun aku undi pro bn... nanti susah hidup... tak caya tanya menteri2 zaman madey kroni...semua senyap. Skang baru bukak mulut.. nanti pelajar2 tu dah kuar u... tau la diorang nak kalih...

Anonymous said...

Makamah pun tak masuk... ko masih sembang bukti tak kukuh.. atok kau lah bukti tak kukuh. Yg lge plak blom apa2 tiba2 jadi bukti kukuh...

Anonymous said...

Rasuah halal hanya utk pakatan taik, patut taik yg terpalit tu dibersihkan dulu pastu barulah 'bersih5' kan org lain. CERMIN DIRI!

Anonymous said...

Ko settle kan dulu la ratus2 jota kbs lombu ngan air sabah tu... sembang 1sen...

Anonymous said...

Kocik ka bosar ka...kalau ambik duit haram...rasuah la
name nye....
Tak ade bukti.....fitnah la name nye....faham...

Anonymous said...

Ada rasuah halal...ada rasuah haram....
Memang la puak katun tu gerudi pungkok pun halal...
Ajaran tokong Lim .......
Puak Melayu baju kuning tak bela anjing kee....??

TOUCH THE DOG...HOK..HOK..

Anonymous said...

Hehehe... Lge kotor nak ajak rakyat bersihkan diri sendiri...

Anonymous said...

Dunia hearsay anggok2 macai bongok 3:31 jer cakap korup...hehehe

Anonymous said...

Ayo yo..ted..pungkoq nepal ada sedap ka...hahaha..bongok sampai terproott

Anonymous said...

Hahaha..adakah pelajar2 ini
kaki kalih
Kaki auta
Kaki u turn...hehehe
Hanya macai hearsay anggok2 bongok jer percaya...

Anonymous said...

Duit kalu BERTIMBUN ada kt slngor tu tp nk berak pn pakai selet KERTAS SURAT KHBAR nk wt pe??

HAMJADAH btul xd air niiii..

Anonymous said...

Ko tak yah settle..
Aku pun tak yah setle...
Mari2 sauk sebanyak mungkin...hahaha
Apa mau settle2 ni bongok...hahaha

Anonymous said...

Berak tak yah basoh...panggil ted kentot jilat...
Jilat menjilat ni memang kerja dia la...

Anonymous said...

Tokong Lim didapati tak bersalah kerana tuduhan rasuah
keatas nya adalah rasuah halal....ha..ha..

Anonymous said...

Kehkeh... macai2 nak bgtau makbapak diorang selek taik pakai tisu kat selangor...

Anonymous said...

kalau bukti rasuah takde nak masuk mahkamah buat apa bahalol...

Anonymous said...

ko pulak basuh berak guna air kencing sendiri ke?? selangor tu hebat sangat ke?? ade dah maju semacam singapore bila bawah pkr??

Anonymous said...

ko pulak nak bagitau ko basuh berak guna air kencing sendiri ke?? kahkah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates