October 21, 2016

14 Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) Menjawab Isu Perkhidmatan Pesakit Bayar Penuh (PPBP) cc. @DGHisham


Sejak semalam, netizen telah dihujani kebimbangan mengenai memo Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengenai perlaksanaan Perkhidmatan Pesakit Bayar Penuh (PPBP) yang berlegar di media-media sosial. Ramai yang beranggapan bahawa Kerajaan hendak menghapuskan perkhidmatan percuma perubatan terhadap Rakyat Malaysia. Laman web popular OHBULAN turut memuatnaikkan isu berkenaan.


Juga pemimpin Parti Cap Bunga Raya turut meroyan.



Menjawab persolan berkenaan, Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, melalui laman web KKM, baca di sini, telah merungkaikan persoalan tersebut. Baca 'snapshot' seperti di bawah. Diharap fitnah bahawa Kerajaan akan menghapuskan perkhidmatan perubatan percuma akan terkubur.




14 comments:

Anonymous said...

Singapork tak ada hasil bumi memang patut serba serbi ditanggong rakyat...malaysia ni banyak hasil bumi kurniaan tuhan...balak,sawit,minyak,gas,emas, tanaman,bauksit,ternakan dll..kenapa malaysia macam miskin plak...lebuhraya swasta yg buat...tapi hutang kerajaan bertimbun2..satu dunia tahu PM kepala perompak..

Anonymous said...

Ini krajaan njib lerrr adil n saksama..bukan krjaan madey yg MENGKAYERKAN vincent TOTO n YTL cinnaa yg slalu nk lari dri gst n cukaiii..

Anonymous said...

Sngapor kalu ko suruh mat sabu prntah pon mmg bole maju..sekangkang kera sngpor tuuu..
Kihkihkih

Anonymous said...

Patutle mokcik tu kena tendang dri umno spesis ngang...elokle
bersama ketua yg ngang....

Anonymous said...

semua konsep ini sebenarnya telah lama diamalkan terutama di IJN? tak ada pulak komen dan komplen. FPP hanyalah pengembangan dan perluasan kepada konsep yang telah lama diamalkan. makanya kalau itu tidak boleh, bagaimana dengan IJN?

Anonymous said...

Saksama..rompak 2.6 billion kenakan gst..hutang bertimbun2

Anonymous said...

Kalo ko yg perintahsekangkang kera pun lingkup

Anonymous said...

Kalo madey bagi kat ko lingkup..berapa kali dah vincent kena tangkap kerana lari dari bayar cukai?

Anonymous said...

Para pemberi komen sekelian : Soalan2 pencergas minda -

1. Apakah tujuan PKN/PKR ditubuhkan?
a. Membanyakkan parti2 politik dlm PRU.
b. Untuk menabalkan Anwar sbg PM.
c. Utk memenangkan Nurul Izzah dikawasan Pantai Dalam.
d. Menjadikan Wan Azizah sbg Nenek Kipas Lipas.

2. Bagaimana boleh tertubuhnya PPBM?
a. Mahathir terasa gatal nak jadi PM kembali.
b. Muhyiddin kempunan nak jadi PM melalui UMNO.
c. DAP sokong Mahathir jadi ketua pembangkang.
d. Mahathir mahukan Mukhriz Boboi jadi PM proksi.

Siapa dapat jawab tepat boleh konteks admins bagi tuntutan hadiah berbentuk dedak.

Anonymous said...

Perlis maju woi sbb sekangkang kere

Anonymous said...

Kenapa dah buat gst.. tapi masih tak cukup dan masih nak potong sabsidi itu ini sambil naikkan harga itu ini?

Anonymous said...

Mokcik tu ngang sbb lwn umno... mokcik ngang lombu ok je kan?

Anonymous said...

Aku nak ulang...

Madey n vincent n 100b... masa ni madey parti apa? Sapa sokong madey? Sapa angkat madey 24/7? Sapa yg bodoh sgt sampai 36 tahun tu? Kamu jwb la macai...

Sebenarnye kamu malu nak jawab... sbb kebodohan 36 tahun itu telah dimklmkn pembangkang kepada kamu sejak puluh tahun dulu...

Skang... ulangan kebodohan... kebodohan mdb1... 36 tahun lagi baru sedar kot

Anonymous said...

Yg tiada gst n masih ad sabsidi adlah nasi Lemak dara..

Kahkahkah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates