October 22, 2016

34 Hasrat PKR Hendak Memiliki Maskot Badak Hidup Tercapai


Hasrat parti PKR untuk memiliki maskot badak hidup tercapai hari ini apabila seorang cytro kontroversi yang dikenali sebagai Ratu Naga atau lebih mesra dipanggil Ratu Badak oleh netizen telah menyertai parti tersebut secara rasmi.

PKR sebelum ini telah melancarkan maskot badak sumbu Borneo semasa Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak. Sayangnya, Ratu Naga atau Ratu Badak sepatutnya dipakaikan serba biru. Barulah saling tidak tumpah dengan rupa maskot. Pandai YB Zuraidah 'Mak Lampir' Kamaruddin memilih calon maskot. Penghuni Sungai Buluh Inn pastinya berbangga.

34 comments:

Anonymous said...

parti bunga tak layak untuk si ratu badak ke???

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Bukan salah ibu mengandung...bukan juga permintaan badan...yg pasti dia salah seorang rakyat yg mendapat
Br1m...tahun depan akan dinaikan lagi habuan.....fikir2lah

Anonymous said...

Ratu Naga ni ke yg gossip rosmah dgn Sultan Pahang?

Hakim Sulaiman said...

Abang beliau kerja dengan Ahmad Maslan..

Anonymous said...

Letak maskot burung kakaktua ler..
CAI2 angguk2 n geleng2 mngajuk ckp tuannya...

Anonymous said...

Maskot badak PKR ni pada aku lantaklah siapa pun dan apa2 pun.

Yg aku heran takjub sangat ialah MB dan pemimpin2 kerajaan Selangor sanggup buat2 'PEKAK BADAK' tentang masalah rakyat terutama masalah bekalan air.

Takkan dah bertahun-tahun 'kencing'kan rakyat, masalah air masih lagi belum diselesaikan.

Anonymous said...

yer la....konon bolih buat lebih baik dari umno. hampeh....setakat basuh kain orang asli ngan selfie nasi lemak anak dara bolih la....mak2 dara mak2 janda meniaga nasi lemak tepi jalan yang bertempiaran lari atau kena saman...ada ko kisah.

Anonymous said...

kalau rumah takde air.. pemimpin fuckatan haprak selangor kata guna la air lombong atau air hujan. Kalau susah nak angkut, pinjam ferrari assmin pi cedok kat lombong tu...

Anonymous said...

rakyat negeri mana yang paling banyak cekau BR1M ni?? Kalau bukak statistik, aku rasa si mata sepet kat negeri tu yang banyak melantak BR1M ni...

Anonymous said...

bukan gossip lagi dah.. tahap buat fitnah terus. Tapi si ratu badak kisah apa, dia rasa pahala dia dah berjuta kali ganda lagi banyak dari dosa dia gamaknya...

Anonymous said...

bukan gossip lagi dah.. tahap buat fitnah terus. Tapi si ratu badak kisah apa, dia rasa pahala dia dah berjuta kali ganda lagi banyak dari dosa dia gamaknya...

Anonymous said...

Nak sembang belanjawan tak pandai. Kena kopipes blog lain atau turun dari atas... maka kita cerita projektor nurul ngan badak sumbu dah la...

Nampak edukated. Sopiskated gitu...

Anonymous said...

850... aku rasa je? Alahai... jgn malu2 google...

Anonymous said...

Kehkeh... sembang air nampak... air sabah ngan kbs ratus jota apecer? Takpelah kita sembang air selangor je lah... walau taktau apa... janji dpt pulas telinga selangor...

Yg cerita tong biru dan puluhan tahun takde air negeri bn tu kita buat2 bodo dulu...emmm dah selet jubo pakai tisu tak macai? Patutla tisu jubo dah abis kat pasaraya..

Anonymous said...

alahai bangkai 9:17, jangan malu-malu nak mengaku la.. negeri mana penerima br1m tertinggi tu...

Anonymous said...

847... ko ingat tong biru kat sarawak tu nak tadah air apa? Air embun? Kesiannnm

Anonymous said...

aah... mari la kita sembang pasal harga minyak masak naik pulak. Si bangkai haram jadah mana la kopipes sebelum ni... sekarang si bangkai tu buat senyap je...

Anonymous said...

takkan la tadah air kencing ko pulak kan bangkai 9:26...

Anonymous said...

925 eh negeri mana? Bangsa apa? Oh sebelum tu ekonomi bangsa apa kat bawah? Kehkeh...

Tapi kenapa plak nak sembang brim nih? Ko ingat tu duit bapak ko? Ko ingat tu duit umno? Gotohell la

Anonymous said...

ada keluar berita tisu jubo habis kat pasaraya ke???

mana nak jumpa berita tu??? Dalam keldaian daily ke???

Anonymous said...

927... ya kita tengok... tak minyak masaj... bende lain... panjangggg lagi masa sblm pru... kita tengok.

Anonymous said...

935... eh aku agak2 je... saje je kahkah... abih tu ko selet pakai apa? Soratkabo? Kesiannnn

Anonymous said...

oo.. agak2 je. Tempat aku air melimpah ruah, yang selet guna suratkhabor ni pengikut tokong noswimmingpool je... cukup-cukup kesian..

Anonymous said...

bangkai 9:31... masih malu-malu lagi ke nak sebut negeri kesayangan ko yang masih miskin kerana pemimpin negeri cakap je lebat. Kalau negeri tu bagus sangat, takde la jumlah penerima BR1M no 1 dalam malaysia. Patut duduk tempat ke-10....

Tak payah cerita duit tu siapa punye... yang penting cakap tak payah kencang sangat, sekali keluar statistik banyak pulak bunyikkkk.... baru ada akai...

Udah la juara denggi, juara catuan air, kini juara penerima bantuan kerajaan BN pulak. Apa kerajaan negeri tu tak cukup bagi duit kat rakyat dia ke???

Konon bonus sebulan gaji... orang tua hanya dapat rm100 setahun je, dari 2008 sampai la sekarang... tak berubah langsung. Kena kencing pun ada yang masih sokong pemimpin kerajaan negeri tu...

Anonymous said...

kah kah kah kah... kan dah kantoi... bila dah salah kopipes takde pulak nak mintak maaf. Buat bodoh spesis ratu badak je....

Lain kali jangan jadi juara kopipes, lebih banyak kencing dari fakta yang ko bagi. Nak kata insaf, aku rasa sampai ko dah mampus pun takkan berubah punye... iye tak ted kentut tengik....

Anonymous said...

Kenapa Pkr kuar maskot Badak sumbu..kenapa tak kuar maskot Nenek lampir...pasti pihak Bn gerun semacam...kan.kan.kan...kalau maskot badak sumbu silap lah... Pkr memang cari nahas...sbb badak sumbu ni duka air mcm hippo tp Selangor air asyik kena catu...silap lah...lepas ni puak Bn mesti kenakan Pkr kaw kaw.... Badak sumbu konon

Anonymous said...

9:31..
habis...tak kan bagi setakat seratus setahun sekali jer. itu pun bukan semua dapat. jadi...duit banyak2 selangor simpan tu duit bapak ko?
kalau kutuk sangat brim...jangan ambil. haram jadinya.

Anonymous said...

Ratu naga masuk pkr untuk cuci dosa?

Ratu Naga atau nama sebenarnya Syarul Ema Rena Abu Samah hari ini menyerah borang keahlian untuk menyertai PKR.

Katanya, penyertaannya itu bagi menebus segala kesalahan selain ingin membantu PKR dalam mengenal pasti ‘parasit’ yang kini berada di dalam parti itu.

“Bagi saya sama ada masuk parti PKR, DAP atau pembangkang tidak penting. Saya banyak kesalahan pada PKR, saya nak baiki ketelanjuran saya.

“Dalam masa yang sama saya juga ada kenal pasti beberapa parasit dalam tu yang pernah kerjasama dalam Umno,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR.

Borang permohonan keahlian itu diserahkan kepada Ketua Wanita PKR Zuraida Kamarudin.

Dalam sidang media yang sama, Zuraida berkata pihaknya mahu menggunakan kepakaran Ratu Naga dalam memanfaatkan media sosiak bagi kepentingan parti itu.

“Dengan kemasukan Syarul Ema, kepakaran beliau dalam menggunakan media sosial, saya akan manfaatkan wanita KEADILAN untuk menggunakan media sosial.

“Saya ingin beliau berperanan dalam mengangkat martabat wanita dan tambah kesedaran polisi, pergerakan wanita dan apa yang diperjuangkan wanita KEADILAN untuk wanita di negara ini,” katanya.

Anonymous said...

“Saya percaya kerajaan telah membuat keputusan untuk tidak membayar pampasan syarikat konsesi dan kadar tol akan naik.

“Saya tidak tahu yang mana syarikat konsesi lebuh raya akan menaikkan kadar tol mereka pada tahun 2017, tetapi kita tahu Menteri Kerja Raya Fadilah Yusof berkata kerajaan sedang berunding dengan beberapa syarikat konsesi lebuh raya, termasuk Lebuhraya Utara Selatan (Plus),” kata Ahli Parlimen Bayan Baru (PKR) Sim Tze Tzin dipetik Malaysiakini.

Kerajaan memberi jaminan harga minyak masak kekal tetapi peruntukan untuk subsidi bahan itu juga hilang dalam laporan anggaran perbelanjaan persekutuan. [Persatuan Persatuan Pengeluar Minyak Makan Malaya (MEOMA) berkata subsidi dipotong, kerajaan kata takk!!]

Malaysiakini juga melaporkan beberapa peruntukan yang dipotong seperti berikut:

Universiti awam – Potongan RM1.46 bilion
Hospital universiti – Potongan RM155 juta untuk hospital universiti (yang menjejaskan Pusat Perubatan Universiti Malaya, Pusat Perubatan Universiti Kebangsan Malaysia dan Hospital Universiti Sains Malaysia)
Bantuan makanan untuk sekolah berasrama – Potongan RM13.5 juta
Bantuan perjalanan untuk pelajar sekolah berasrama – Potongan RM3.6 juta
Tiada lagi susu percuma untuk kanak-kanak sekolah (Peruntukan 2016: RM78 juta)
Tiada lagi peruntukan untuk menaik taraf bangunan sekolah (Peruntukan 2016: RM70 juta)
Tiada lagi biasiswa mikro persekutuan (Peruntukan 2016: RM100 juta)
Pemindahan darah – Potongan RM21 juta
Farmasi dan bekalan awam – Potongan RM86 juta (Satu item berasingan bertanda ‘Farmasi dan Bekalan’ menyaksikan potongan RM265.32 juta)
Penyelidikan perubatan – Potongan RM9.05 juta
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) – Potongan RM29.40 juta (Kebanyakannya untuk Jakim Sabah dan Sarawak)
Biro Tata Negara (BTN) – Potongan RM11.67 juta
Majlis Keselamatan Negara – Potongan RM6.19 juta
Adakah benar cakap Tun Mahathir yang kerajaan tak berduit??

Anonymous said...

1018...

Banding negeri dgn negeri baru adil
.. negeri umno bg berapa? Tarak... yilek.. seratus dpt brim pun dpt kalau layak... apa mslh... tak paham lagi?

I dont care... brim tu bukan duit bapak ko n umno...

Cuba bg artikel mana ko amik baca nih? Data mana? Bantuan kpd negeri? Eh biar betul? Hutang negeri kerejaan bn dah berapa ada cek? Bantuan apa federal bg? Aku mcm sembang dgn tunggul kayu la...

Anonymous said...

Beliau berkata, pada tahun ini, sebanyak 8,362,666 permohonan BR1M diterima dengan 7,280,340 permohonan diluluskan manakala bakinya tidak berjaya memperoleh bantuan itu.

"Daripada jumlah yang berjaya, Selangor adalah penerima tertinggi iaitu sebanyak 1,017,403 penerima, Johor (889,636) dan Sarawak (735,817)," katanya ketika menjawab soalan Nurul Izzah Anwar (PKR-Lembah Pantai) ketika sesi Waktu Pertanyaan Menteri (MQT) di persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini.

......


Bagi peratusan penduduk mengikut negeri, Selangor mencatatkan peratusan negeri penduduk tertinggi pada tahun ini iaitu 19.9% diikuti Sabah (12.0%) dan Johor (11.5%).

.....

Selangor tu negeri tertinggi dpt br1m katanye... ko tahu cara macai... salahkn negeri... cuma boleh tengok ic diorang la asal negeri mana... takde isu sebenarnye... tapi bangang...

... itu belum kaji lagi negeri termiskin.. tapi rakyatnye tak tau berbr1m... cam sabah... pendapatan isi rumah lagi... ikut negeri mana yg paling bawah... kesian... cerita panjang pub tak guna.

Anonymous said...

ada pulak tengok ic... orang tengok alamat bermastautin la bahalol. Ko ingat yang ic bukan selangor tu kerja selangor tapi duduk luar selangor ke???

Tu la dia, kena batang hidung sendiri banyak la bunyik dia....

Anonymous said...

Apalah bodoh2 sangat RBA DAPigs dan Mat2 Bunga yg bagi komen pasal BR1M ni?

BR1M adalah duit dari kerajaan Persekutuan yg diperuntukkan utk membantu rakyat berpendapatan rendah seluruh negara tanpa mengira kaum dan fahaman politik, dan secara dasarnya ia telah dapat disalurkan kpd yg memerlukan dgn jayanya.

Oleh krn ianya sesuatu yg baik dan mencapai matlamatnya, pembangkang/pembangang menganggapnya sbg 'pemberian dedak' atau 'gula2 pilihanraya'.

Kita ambil cth kerajaan Selangor - kononnya memberi bantuan kpd mrk yg layak utk mendapat bantuan RM100, tetapi bagaimana proses kelulusannya? Kena pergi kepejabat ADUN utk mendapat pengesahan. Krn itu ramai memberitahu mrk tidak layak menerima walaupun terang2 berpendapatan tidak sampai RM1000 sebulan. Sebabnya, dari pengakuan sesetengah pemohon, mrk akan ditanya menyokong parti mana dan ada yg diminta tunjuk kad keahlian parti sblm diluluskan. Apa maknanya semua tu .. Ianya bukan utk seluruh rakyat negeri ttp HANYA utk penyokong PH saja. Adil ke ni?

Dan duit bantuan RM100 tu duit kerajaan Selangor ke atau duit poket pemimpin2 kerajaan Selangor sampai nak kelas2kan pemohon?

Anonymous said...

Lantak pi la pembangkang TOLOL nk ckap dedak ke gule2 ke pd BRIM...

Yg penting masyukkk rm1200.

Kalu pmbngkang beri hnya AIR LIUR n nasi lemak...
Kehkehkeh

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates