October 28, 2016

34 Betulkah Nurul Izzah Berkata PKR "Politik Nilai, Berteras Batas Moral Serta Etika"?


Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar di dalam laman sosial 'Page Facebook'nya mengeluarkan satu kenyataan yang boleh dianggap agak sinis kepada Ratu Naga,  atau nama sebenarnya Syarul Ema Rena Abu Samah telah menyertai PKR. Penyertaannya dalam PKR ini diterima oleh Ahli Parlimen PKR Ampang, Zuraida Kamarudin dalam satu majlis ringkas baru-baru ini.

CTS tidak berminat menghurai pengenai kemasukan Ratu Naga ke dalam PKR. Cumanya, CTS lebih cenderung membicarakan sikap hipokrit pemimpin PKR apabila bercakap soal moral dan etika. Apabila Nurul Izzah Anwar menulis, "Biarlah kita menyerang dasar bukan keperibadian", apa yang terlintas di kepala adalah kes Mantan Menteri Besar Selangor, TS Khalid Ibrahim.


Malaysiakini bertarikh 23/08/2014, baca di sini, Presiden PKR yang juga ibu Nurul Izzah, DS Dr Wan Azizah Wan Ismail telah menafikan sebarang kempen serangan peribadi ke atas TS Khalid Ibrahim, sebaliknya semua dakwaan terhadap TS Khalid Ibrahim, kata Dr Wan Azizah adalah fakta kebenaran.


14/08/2015, tidak sampai setahun kenyataan Presiden PKR dibuat, Setiausaha Agong PKR dan parti telah memohon maaf kepada TS Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau. Nurul Izzah boleh bersandiwara bercakap mengenai moral dan etika tetapi sejarah tidak dapat dibohongi. Beliau boleh memetik ayat-ayat Al Quran untuk menyokong kenyataannya, tetapi kita tahu siapa pemimpin-pemimpin PKR sebenarnya.

34 comments:

Anonymous said...

Siasatan JAS tak temui bukti sabotaj

SELASA, 25 OKTOBER 2016 @ 4:18 PM
KUALA LUMPUR: Siasatan awal Jabatan Alam Sekitar (JAS) tidak menemui bukti mengaitkan perbuatan sabotaj dengan pencemaran Sungai Semenyih seperti didakwa oleh Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Wan Junaidi Tuanku Jaafar, berkata siasatan JAS juga masih belum menemui punca pencemaran bau yang menyebabkan Loji Rawatan Air (LRA) Sungai Semenyih ditutup buat kali kelima tahun ini.

Katanya, JAS masih meneruskan siasatan di sekitar kawasan itu dan menyeru Mohamed Azmin tampil mengemukakan bukti perbuatan sabotaj itu bagi membantu siasatan.

"Sehingga sekarang, kita tidak terima atau temui apa-apa (unsur sabotaj) dan kita pun belum kenal pasti jika ada kilang atau individu yang buat perkara ini. Kita tak ada bukti sebenarnya.

"Saya melihat tuduhan sabotaj itu sebagai perkara serius kerana jika benar, pesalah melakukan perbuatan jenayah dan boleh dikenakan tindakan berat, termasuk mengikut Akta Undang-Undang Pencegahan Keganasan 2015 (POTA) dan Akta Pencegahan Jenayah 2013 (POCA) kerana ia babitkan jutaan pengguna," katanya ketika ditemui di Parlimen, hari ini.

Pagi kelmarin, LRA Sungai Semenyih, Selangor, terpaksa ditutup buat kali ketiga dalam tempoh sebulan berikutan pencemaran bau air.

Mohamed Azmin mendakwa pencemaran bau di Sungai Semenyih itu adalah perbuatan sabotaj pihak tertentu dan mengaitkannya dengan pilihan raya akan datang.

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) dan Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Alam Sekitar, Teknologi Hijau dan Hal Ehwal Pengguna Selangor, Elizabeth Wong dalam kenyataan mendakwa punca pencemaran dari kawasan Nilai, Negeri Sembilan.

Wan Junaidi berkata, beliau sudah mengarahkan JAS untuk menjemput wakil Kerajaan Selangor untuk berbincang menyelesaikan masalah itu dan kini menunggu maklum balas pihak Mohamed Azmin.

ted manoff said...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad melabelkan wakil rakyat BN sebagai hipokrit kerana terus menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atas alasan bahawa beliau tidak pernah disabitkan dengan sebarang jenayah.
Mahathir berkata parti-parti komponen BN, termasuk Umno, MCA dan lain-lain tahu bahawa Najib tidak boleh disabitkan dengan sebarang jenayah kerana usaha telah dibuat untuk memastikan dakwaan salah lakunya tidak akan dibawa ke mahkamah.
“Sebenarnya mereka tahu tuduhan terhadap Najib memang berasas dan benar.
“Mereka tahu bahawa sebabnya Najib tidak didapati bersalah ialah kerana dia sendiri menyalahguna kuasanya dengan menyekat proses undang-undang dengan menukar pendakwa raya supaya penjawat yang baru menolak segala tuduhan terhadapnya.
“Jika proses perundangan berjalan pendakwa raya akan membawa kesnya ke mahkamah dan perbicaraan boleh diadakan. Menurut tuduhan dan bukti yang diketahui umum Najib tetap akan didapati bersalah oleh mahkamah,” tulisnya di blog hari ini.
Bagaiamanpun, mMK
urut Mahathir, pendakwa raya menyembunyi laporan-laporan supaya mahkamah tidak dapat mendengar kes Najib.
Sebaliknya, dakwa beliau, pendakwa raya berlagak sebagai hakim dan memutuskan bahawa tidak ada kesalahan dibuat oleh Najib dalam laporan-laporan yang diserah kepadanya.
“Yang jelas ialah Najib bukan didapati oleh mahkamah tidak bersalah, tetapi perbicaraan tidak dapat diadakan kerana disekat oleh pendakwa raya.
“Alasan mereka yang kononnya menerima Najib sebagai perdana menteri kerana dia tidak didapati bersalah, hanyalah alasan yang tidak berasas.
“Amatlah malang Malaysia mempunyai wakil rakyat dan pemimpin masyarakat hipokrit yang turut bersama dengan Najib menjayakan penipuan olehnya,” tulisnya lagi. - MK
celahgelegar at 4:07 PM

Ted Manoff said...

Lagi malang lah Malaysia bila India Tua Kera___la membebel tak sudah2

Anonymous said...

Ted manop palsu.

Njib boleh SEKAT ke DOJ n polis SWITZLAND tu??
TEROR BEBENOR njib boleh sekat POLIS OMPUTEH.

Ptutlah slngor xd air rupeny hnya AIR LIUR shja berlmbak2 Diselangor..
Org mlysia bolle pkir mane yg btul n temberang lerrr.

Anonymous said...

Keluarga puaka sedang berusaha dgn bantuan yahudi bagi memastikan papa puakanye Dilantik menjadi pi em
dgn bantuan Mr oportunis......

ted manoff said...

Sudahlah ryezall... Rakyat semakin benci pada kerajaan sekarang..bermoral sangat kerr pemimpin umno sekarang ..?mohd najib jadi bahan ketawa rakyat... Terima lah hakikat yg BERSATU bakal ganti umno..prOoTt

Original by

ted manoff 😁

Anonymous said...

baik punye jilat bontot mamak kerala. Nuar berahim ko letak mana sekarang?

Anonymous said...

Ko macai jilat 36 tahun.... baik diam je... skang jilat sapa plak?

Anonymous said...

Nurul Izzah ni lebih baik jadi pelakon je sbb dalam politik budak berhingus ni banyak sangat berlakun nya, dia ingat ini drama politik ke.

ted manoff said...

Budak berhingus...? Walaupun budak tapi dh buat kak ijat lembu gigit jari..dua kali menang..bkn nk benci umno tapi sikap pemimpin umno sekarang buat rakyat menyampah..


Original by

ted manoff 😨😍

Anonymous said...

menang pun sebab fitnah....

Anonymous said...

Ted manoff tua kutuk bodoh

Kau ingat kami nepal tak mandi 4 hari pun tak kisah?
Kau tu cakap pasal politik mcm bagus sgt ke?
Kau tu bodoh bajang sial anak haram nak mampus
Tua kutuk berukera mulut jahat
Bagi subsidi air lori adalah bodoh.

Anonymous said...

Laaaa, nasib baik budak pemuja aiskrim ni cakap, kalau tidak langsung aku tak tau.

Selama ini aku betul2 percaya PKR 'berpolitik nilai, berteraskan batang kote, lubang bontot dan tundun'.

Sbb poltik ada nilai lah dia fitnah lawan dia dulu semasa PRU13 utk menang, krn nilai yg dia dapat 'pencen seumur hidup' krn menang pilihanraya 2 kali berturut-turut. Bagus betul yg dia perjuangkan dgn politik nilai ...

Anonymous said...

ko pulak sekarang jilat orang tua tu ke?? Bila dah nyanyuk baru nak jilat... BODOH..!!!

Anonymous said...

Sapa hipokrit yg paling dahsyat?
Ahli umno atau mathir yg skrg buat geng ngan anwar dan lim kit siang?

Budak nurul ni ckp kat geng sendiri.. auruh bertaubat.. bagusla.. tapi
pembangkang ni ckp tak serupa bikin..

ted manoff said...

Ko merepek apa pagi2 buta nii...dah mandi minyak blom.. ? Raya nii sibuk hal politik buat apa. .samy velu pun xsibuk mcm nii...


Original by

ted manoff

Anonymous said...

Diamlah kau ted tua bodoh nak mampus
Dahlah kencing berak kau lap dgn tisu
Mulut busuk tak gosok gigi
Pagi-pagi dah meracau mcm keling mabuk

Anonymous said...

Apa lagi... boleh berambus..
Pegi duk sabah... tong biru pun banyak sana...

Anonymous said...

Apa la kerejaan camnih... adeke patut dia cakap seposen je pun sabsidi minyak masak dikurangkan? Lepas tu bg alasan ketirisan katanye...

Ketirisan punye pasal... mocik pocik felda yg kena bayar lebih... orang lain yg gagal cegah ketirisan... orang lain plak yg kena bayar lebih... sbb tu orang tengok macai ni macam tengok taik tepi jalan...

Anonymous said...

Yg duk selangor takde air tu bila nak berambus.... cukurrrr tau duk selangor... kalau ko lahir kat sabah serawak... dah tentu ko minum air hujan cap tong biru sejak medeka... sila la pegi ke sana...

Anonymous said...

OI si tedCELAKA HOMO-GILA-LAHAP TAIK kit SIAL-KANIBAL JUBOQ BABI, si BANGKAI2 BABI penuh ULAT dan jenis Spesis LAHIR dr. MAK JUBOQ BABI SUNDAL lu , dasar keturunan puak BINATANG BUAS! SHIT lu & SHIT MAK/BAPA lu yg. MELAHIRkan SETAN PELAHAP TAIK mcm. lu!!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Jadi, PI MAMPOS lu LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH/PARASIT ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...



Si BETINA SUNDAL PKRHOMO ni asyik nak mempergunakan ISLAM utk. POLITIK DAJAL FITNAH dia - CELAKA betul!

PKRHOMO ada moral; kononnya tAK buat FITNAH?!! PI MAMPOS si BETINA SUNDAL PENIPU OI!

Siapa lu si PENJAJAH2 PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP nak sewenangnya GULINGKan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kami dan NEGARA ISLAM TERCINTA kami ni,setelah diRASUAH Soros/ISrael-MOSSAD/CIA - lepas tu galak nak berSYARAH pd. kami psl. MORAL dgn. memperMAINkan ISLAM?!!

Lihat di -
http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

"Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

ada jugak tong biru untuk tadah air hujan. kat selangor ni jenuh tadah ngan besen merah air lior jer yang banyak. sebab guna air lior jer ph ni dapat memerintah. phuiiii....konon dapat buat lebih baik dari bn. panggil amoi ramai2 hisap kotey dalam jamban...banyak air memancut mancut keluar bagi mamat cukurrr tu buat mandi.

Anonymous said...

atok lanun masa dh berlalu......pi main ngan anak2 dan cucu2.....main po..ndok2 atok jdi lanun ajar cucu2 cara2 melanun ....ayam dedak dh pun blah .....tak cukup makan kot...

Anonymous said...

854, mcmana ayam dedak didik tak blah pasal dah kena taji dek ayam tua sekor lagi tu yg kontrol semua dedak utk jaga tembolok sendiri dan ayam2 betina dia.

ayam yg merajuk tu dahlah takde supply dedak tetap, nak kena bersabung kat gelanggang mahkamah pulak lagilah perlukan banyak dedak, ayam tua baka india yg balong dah kematu tu lagilah kedekut nak mampos nak tlg, dedak dia sebiji pun tak boleh dapat atau sentuh, hanya utk keturunan dia aje.

Anonymous said...

kat Selangor ikut kata ted manoff kaki kentot lgbt sipencuri identiti tu boleh tadah pakai mulut aje, air mata air nya boleh memancut-mancut keluar. airnya pun sedap dah siap ada perisa, katanya.

jadi utk golongan lgbt ni, air paip apa ada rasa, payar aje ...

Anonymous said...

La tak berambos lagi?

Anonymous said...

Anak laki ko kalau aku sergah can f u today?... anak laki ko buat apa yek? Adakah dia akan bawak kyjeli sebagai langkah bejaga2?

Saje tanye... mana la tau...

Anonymous said...

Boleh tak macai2 sekelian senaraikan kerosakan yg madey dah buat selama 36 tahun dia dlm umno tu? Saje tanye sbb aku nak tengok kesan jilatan 36 tahun korang tu...

Okeh boleh la mulakan senarai tu... jgn segan2... kahkah...

Anonymous said...

Si BETINA SUNDAL PKRHOMO ni asyik nak mempergunakan ISLAM utk. POLITIK DAJAL FITNAH dia - CELAKA betul!

PKRHOMO ada moral; kononnya tAK buat FITNAH?!! PI MAMPOS si BETINA SUNDAL PENIPU OI!

Siapa lu si PENJAJAH2 PARASIT ZioNAZI BerSHIT DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP nak sewenangnya GULINGKan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kami dan NEGARA ISLAM TERCINTA kami ni,setelah diRASUAH Soros/ISrael-MOSSAD/CIA - lepas tu galak nak berSYARAH pd. kami psl. MORAL dgn. memperMAINkan ISLAM?!!

Lihat di -
http://landdestroyer.blogspot.my/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html:

US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD) - Malaysia's "Berish" movement - an umbrella organization for various opposition groups opposed to the current government of Prime Minister Najib Razak - plans its fourth street demonstration in 8 years to unfold at the end of August.

While Bersih's alleged goal is "clean and fair elections," it is openly led by the government's opposition headed by the now imprisoned US-proxy Anwar Ibrahim and a myriad of US-funded and directed nongovernmental organizations (NGOs). The US State Department, through its US National Endowment for Democracy (NED) and its subsidiary the National Democratic Institute (NDI), along with convicted financial criminal George Soros' Open Society Institute (OSI), have funded both Bersih directly, and many of the NGOs that constitute Bersih's core leadership.

Several NGOs currenlty openly funded by the US NED - i.e. Islamic Renaissance Front and Lawyers for Liberty - can be found also listed on Bersih's current "endorsees" list.

Despite years of immense US-funding, Bersih has recently pleaded for donations and now claims they've received over a half million Ringgit (over 100,000 USD). More recent reports claim the amount could be as high as 1.2 million Ringgit.

And while they claim they seek simply to reform Malaysian politics, Bersih's new leader, Maria Chin Abdullah openly admitted their goal for "Bersih 4.0" is to call for the resignation of Malaysia's current government. In a Facebook post she claimed:

"Reforms - we will continue to demand and this time Yes it's a tall order to ask the PM to resign but if we dont try we will never push the boundaries for clean & fair elections."

Apparently by "clean & fair elections," Bersih's leadership means elections in which their opponents have been undermined and otherwise eliminated, and in which they can take power - or in other words, another textbook case of US-backed regime change…..

(Nek Tempoyak)

razali said...

PUKIMAK TEMPOYAK, BILA MASA AKU CAKAP DAP TERIMA DANA ISRAEL SIAL, POLIS DAH SIASAT CUMA FITNAH, BILA KAU NK MAMPOS TEMPOYAK SUKA SGT SEBAR BERITA FITNAH, SIAL LU, SIAL LU

cucu nek tempoyak said...


Anonymous said...

ted si kaki kentot tu dgn yg bertanya apa kerosakan yg mamak kera-lalala selama 36 thn tu rupnya ejen lgbt dapigs, baru dapat tau dari siputeri 'nyonyot aiskrim', patutlah komen semua berbau mcm cibai tak pernah basuh. semua cerita berdasarkan fitnah org pasal sendiri malas dan buta huruf pulak nak membaca.

Anonymous said...

lu razali ke la ja lee. lu lanthui punyia olang. tiu na ma ka hai....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates