October 21, 2016

75 Banyak Perkara Dibentang Dalam #Bajet2017 Projektor Dewan Rakyat Yang Diulas Nurul Izzah

Saya pernah mengatakan berkali-kali di dalam posting saya sebelum ini bahawa pemimpin pembangkang tidaklah sebijak seperti yang kita lihat. Apatah lagi macai-macai mereka di bawah yang otaknya diletak di kepala lutut.

Bajet 2017 yang dibentang berjumlah RM260 bilion, Nurul Izzah Anwar di dalam laman sosial Twitter beliau hanya membuat posting bertanyakan dari mana Kerajaan dapat duit beli projektor untuk Dewan Rakyat.

Nurul Izzah membesarkan perkara yang kecil. Lebih memalukan beliau tidak tahu membezakan 'LED Screen' dengan projektor. Kalau iapun 'LED Screen' yang Nurul Izzah maksudkan sebagai projektor, bukankah ianya untuk kemudahan anggota Parlimen termasuk Nurul Izzah sendiri dan pengunjung yang hadir. Pengundi-pengundi Nurul Izzah di Lembah Pantai tidak malukah dengan mendapat Ahli Parlimen sebegini?

75 comments:

Anonymous said...

Sama la dgn blog ni... orang sembang tu ko sembang ni... sama la ngan ijah tu...

ted manoff said...

Apa hall nii ryezall..apalagi yg ko xpuas ahtie lagii nii..belom tutuh juboq nepall lagiikah..🌺🌺🌺🌺

Anonymous said...

Biasala.. nurul izah ni budak hingusan lepasan universiti...
Benda remeh je tahu.. tapi nk tunjuk terror.. tu pun ada org support.. sbb anti kerajaan..
Cuba fikir.. kalau dia bersama kerajaan.. agak2nya lah.. ada otai2 BN nak amik dia jadi ketua ke..
Dan agaknya penyokong pembangkang nk hentam dia tak?? Korang cuba bayangkan..

Anonymous said...

Apom dia ok lagi ka?

Anonymous said...

baik tutuh apom ijah dari tutuh juboq. juboq tu kasi sama bapak dia. atau ko pun suka juboq. tu sebab juboq ko dah longgar selalu terkentut. nepali tutuh kot.

Anonymous said...

lulus universiti pun kerana rasuah isap aiskerim.

Anonymous said...

Ok kut.... tak der rambut..... sama luas ngan dahi bahalol dia tu

Anonymous said...

Kalu tgok apom dia kt screen besor almatny besor dulang apom tu...

Kehkehkeh

Anonymous said...

Hai muda2 dah sewel. Nampak sgt dia memerlukan belaian seorg lelaki. Bnyk2 point dlm bajet projektor jd bhn. Aduhai..cai2 dap sklian bolehlah cuba nasib.

Anonymous said...

Rilek la ted manok hitam...

Anonymous said...

1039...
Nanti kat sana kalau tanya bukti.. pandai2 la ko yek

Anonymous said...

Bagus la... korang ngan blog ni pun sama... dlm rm 260 bellion tu... ko petik kata2 projektor ijah... sama la tuh... sama la kan?

Anonymous said...

kira bagus la juga parlimen beli projektor baru... takde pun sentuh duit elaun buta si anak puaka tu langsung atas pembelian tersebut... tak pasal-pasal anak puaka meroyan tu dah kenapa???

pasang projektor besar lagi bagus dari hanya bakar lilin depan penjara... itu baru la dikatakan mengabiskan duit rakyat... mintak derma rakyat semata-mata nak bakar lilin, tak ke BODOH BAHALOL namanya tu...

Anonymous said...

nanti kat sana juga, kalau Allah tanya kenapa masih sokong peliwat ko pandai-pandai la jawab eh. Jangan kata ko sokong peliwat sebab ikut orang lain punye pasal. Ke jahanam la tempat yang sesuai untuk ko tu...

Anonymous said...

nanti kat sana juga, kalau Allah tanya kenapa masih sokong peliwat ko pandai-pandai la jawab eh. Jangan kata ko sokong peliwat sebab ikut orang lain punye pasal. Ke jahanam la tempat yang sesuai untuk ko tu...

Anonymous said...

apa yang sama tuh anus 11:56???

Anonymous said...

BERSIH5 kepala taik mak diaorg, tokong bersenang lenang duk banglo 6.5juta, rm300juta projek trowong mana pigi??sedap betul korang BERSIH5KAN

Anonymous said...

Senang je 1227...

24 jun jumpa jib ckp kena liwat pd 26 jun... korang ngan saipol jubo tu boleh la gilir2 bg jawapan kat sana nanti...
Nanti saipol jubo pun boleh bg jwpan ngape bwk kyjeli ... ngape kangkang doggy...eh byk la...

Tu belum sembang dr segi hukum islam lagi tu..

Anonymous said...

Kenapa lowyer al juburi tak pakai kau punya bukti....
Hebat la kau ni....serupa bangang....
Lawyer cakap itu suka sama suka....kira liwat halal.....
Tu pun satu bangang....sama ngan macai...tong taik...

Anonymous said...

Bro 2.14....can I fuck u...

Ahli DAP...TAN TONG TAIK

Anonymous said...

kalaulah kerajaan 'lebih bijaksana' semasa pembentangan bajet 2017, dgn membuat tayangan selingan bbrp klip2 bersejarah pembangkang negara, secara rawak, spt:-

1. 'Aku' dan professorku BERSATU di blkg pintu.
2. Nikmatnya 'aiskrim' slps penat bekerja.
3. Cara ngentot yg nikmat bersama cinadoll.

rasanya pasti 'BERUK2' yg diundi utk jadi ahli parlimen pembangkang tu takkan bising mengganggu dan berarak keluar dewan. Mrk akan lebih terpesona mengingat nostalgia lama ...

Anonymous said...

10.37-ko pun suka jugak juboq sefool kerana sefool takut nak melawan dan siap bawak jelly lagi

Anonymous said...

12.28-ko pun suka liwat juboq sefool jugak sebab sefool takut melawan dan siap bawak jelly lagi...otak ko tak waras...

Anonymous said...

Otak cai umnongok memang lucah...najib makin tambah hutang..

Anonymous said...

Dah panggil jib... tanak dtg...
Tengah uruskan biasiswa saipol jobo katanye...

Anonymous said...

Inilah pengaruh puak korang... kesannye kat akal ko... asik cerita kotor dlm kepala... sex sex sex...

Eh dah tengok filim lgbt anjing wall street? Anak jibmah punye air tangan... ko byangkn la... dlm banyak2 pengiat filim kat malaysia... ko pilih buat filim sex anjing... ratus jota usd tu.

Anonymous said...

Ko ada akal... nanti kat sana jgn nak salahkn hakim2 tu je pulak yek.. ko yakin boleh jawab... maka ko bawak la yakin ko sampai kubo...

...perempuan kena rogol.. petahan diri sampai mati... tp saipol jobo petahan diri dgn kyjeli sambil doggy... makamah dunia ko lepas..

Anonymous said...

Kalau najib ada dana yg banyak sudah tentu kakitangan awam dapat sebulan gaji bonus...

Anonymous said...

juboq saiful hanya atok nuar je yang suka sontot ooii

Anonymous said...

juboq saiful hanya atok nuar je yang suka sontot.... terbukti dalam mahkamah ooii..

Anonymous said...

salah tu... sebelum 24 jun atok nuar dah banyak kali liwat saiful.. dalam ulasan penghakiman di mahkamah pun dah direkodkan perkara tu. Tak payah nak spin la bahalol ted kentut oooiii...

Anonymous said...

saiful tak mampu tak pertahan jubor pun tanya la siapa yang sangap sangat nak liwat dia tu. Siap jumpa air mani peliwat lagi dalam lubang jubor... malu eh nak sebut nama peliwat tu ke ted bahalol...

Dalam kubor nanti jawab la kenapa sokong sangat dengan peliwat laknatullah tu....!!!

Anonymous said...

bajet lim guan eng sama assmin ade sebut nak bagi gaji satu bulan bonus pada kakitangan negeri tak nanti??

Anonymous said...

perlakuan lucah yang tak sudah-sudah jatuh tempat pertama kepada pemimpin pembangang...

nak aku senaraikan satu persatu tak??

Anonymous said...

filim lgbt wall street tak sehebat film atok nuar ngentot chinadoll. Dalam wall street tak nampak 'burung' pelakon film tu pun. Dalam wayang pacak atok nuar & chinadoll, burung jahanam atok nuar berminit-minit boleh nampak...

Anonymous said...

aah...tapi lagi teruk si ted kentut tengik... orang sembang itu, dia sembang lain.... macam blog ni mak bapak tiri dia yang punye...

Anonymous said...

Kat dunia ni saipol jubo je mampu lapor kat pm dulu sebelum lapor pak polisi... bwk jubo kehulu kehilir. Tapi doktor ckp lobang jubo masih anak dara... kesian.

Kononnye dah kena jubo byk kali... malu la ngan perempuan ngan binatang... malu... orang mcm tu kamu nak petahan...

Anonymous said...

1107..

Kat sana nanti senang je...
Aku jawab aku tak nampak saipol jubo kena liwat.. bukti pun meragukan...

Ko tegap kuat umur 20an... laki2... gagah... lawan ko orang tua takde kuasa... bukannye perempuan... bukan binatang..bukan pokok..

Bawak kyjeli merata2... jumpa jib mtk biasiswa.. jumpa jib ckp kena jubo... meragukan...

Ko tengok mangsa rogol... malu nak hidup... malu nak bedepan orang... malu nak kawin... malu segala sbb tak dpt petahan maruah..

Anonymous said...

Lge azmin tu negeri je... baik ko tanya mb2 umno tu ada bg apa2 tak?

Anonymous said...

zakar siapa la yang tusuk jubor saiful sampai tertinggal air mani dalam karung kunyit tu ye...??? Perangai mengalahkan binatang, tak kenal lubang depan belakang pulak tu..

Anonymous said...

negeri tak negeri, sembang lebat semacam... kononnya pandai urus ekonomi. Nak bagi bonus sebulan gaji pun tarak la... kalau setakat lebih seratus dari najib beri lebih baik assmin guan eng pergi berambus je ..

nak dapat brim tajaan negeri penang dan selangor tunggu dah tua nyanyuk baru dapat, tu pun seratus je. Makan celah gigi pun tak lepas....

Anonymous said...

Apom nurul masih basah lagi ..laluan mantap dan enak bro

Anonymous said...

Memang aku akan tanya ...
Masa madey berkroni 36
tahun tu ko kat mana? lepas
36 tahun baru nak bising
kroni?100b?

Anonymous said...

226... pandai pun ...

Tapi jwpannye mana banggang?

Anonymous said...

137...

Doktur ciakap jubo saipol jubo masih dareee... ketat mulus cantek tutup rapat lagi... takde kesan kena tusuk objek tumpul berdas das...

Kehulu kehilir bawak jubo... tapi apakan daya...

... aku harap ko ceritakan lah kat anak kau... saipol jubo lah idola ko... kesian...

Anonymous said...

21 Oct 2016

Malaysia sebenarnya tidak berhadapan dengan masalah untuk mendapat sumber pendapatan negara tetapi sebenarnya negara bermasalah dalam menguruskan perbelanjaan. 

Kegagalan pengurusan perbelanjaan oleh kerajaan Barisan Nasional memangsakan rakyat hari ini dirompak oleh cukai barangan dan perkhidmatan (GST) zalim yang dikenakan secara paksa ke atas diri mereka untuk menambah hasil negara.

Seawal penubuhan Malaysia, pelbagai cukai dikenakan kepada golongan berkemampuan untuk menjadi sumber kepada negara sama ada menerusi cukai langsung korporat dan individu dan cukai tak langsung menerusi duti eksais dan cukai jualan dan perkhidmatan bagi sebahagian barangan dan perkhidmatan

Sekiranya kerajaan Barisan Nasional mengamalkan konsep perbelanjaan berhemah, tidak boros dan mengelakkan ketirisan maka pendapatan daripada sumber cukai sedia ada dan hasil bumi sudah cukup untuk menguruskan sebuah negara dengan penduduk seramai 28 juta.

Namun, ternyata kerajaan untuk tempoh yang panjang telah gagal menguruskan perbelanjaan negara menurut panduan Islam dalam berekonomi. Ia dapat dilihat menerusi fakta-fakta berikut:

a. Belanjawan Tahunan

Kerajaan Barisan Nasional membentangkan belanjawan defisit selama 18 tahun berturut-turut sejak 1998. Belanjawan defisit bermaksud perbelanjaan yang dirancang melebihi pendapatan yang dijangka akan diperolehi. 

Kerajaan hanya menjangka akan membentangkan belanjawan berimbang iaitu pendapatan seimbang dengan perbelanjaan pada 2020. Ertinya negara bakal menyaksikan belanjawan defisit untuk lagi 4 tahun mendatang.

Secara ringkas boleh dilihat perbezaan rancangan perbelanjaan kerajaan berbanding hasil yang dijangka sebagaimana tahun-tahun berikut:

Perbelanjaan (P)  Hasil (H)

2008 (P) 176 bilion (H) 148 bilion
2009 (P) 207 bilion (H) 161 bilion
2010 (P) 191 bilion (H)148 bilion
2011 (P) 212 bilion (H) 165 bilion
2012 (P) 232 bilion (H) 186 bilion
2013 (P) 251 bilion (H) 208 bilion
2014 (P) 264 bilion (H) 224 bilion
2015 (P) 273 bilion (H) 235 bilion

b. Hutang Negara

Belanjawan defisit menyumbang untuk negara meningkatkan hutang negara daripada setahun ke setahun. 

Pada 2006 hutang negara hanyalah 247 bilion. Tetapi pada 2013 hutang negara telah meningkat kepada 546 bilion dengan peningkatan 299 bilion. Laporan terakhir 2015 hutang negara telah menjangkau 847 bilion.

Perhatikan jadual Hutang Negara sebagaimana berikut mengikut tahun:

1997 RM90 bilion
1998 RM103 bilion
1999 RM112 bilion
2000 RM125 bilion
2001 RM145 bilion
2002 RM164 bilion
2003 RM188 bilion
2004 RM216 bilion
2005 RM232 bilion
2006 RM247 bilion
2007 RM274 bilion
2008 RM317 bilion 
2009 RM376 bilion
2010 RM405 bilion  2011 RM465 bilion
2012 RM501 bilion
2013 RM546 bilion
(Sumber International Monetary Fund)
2014 RM677 bilion
2015 RM847 bilion 
(Sumber The Economist)

Bayangkan, hutang kerajaan pada 1997 hanyalah RM90 bilion tetapi selepas 17 tahun pada tahun 2014 telah menjadi RM677 bilion.

Pada 2003 ketika Tun Abdullah Badawi mengambil alih negara hutang negara ialah RM188 bilion.

Selepas 6 tahun pada 2009 ketika beliau melepaskan jawatan kepada Datuk Seri Najib ia meningkat sekali ganda sebanyak RM188 bilion kepada RM376 bilion.

Selepas 5 tahun Najib mengambil alih negara, hutang pada 2014 meningkat hampir sekali ganda sebanyak 301 bilion kepada RM677 bilion.

c. Ketirisan Perbelanjaan

Kajian yang dibuat oleh Pusat Membanteras Rasuah dan Kronisme terhadap laporan tahunan Ketua Audit Negara menunjukkan berlaku ketirisan dan salah urus perbelanjaan antara RM23 bilion hingga RM40 bilion. Sedangkan GST hanya dijangka menyumbang sebanyak RM23 bilion pada tahun 2015. Jika ketirisan ditangani maka GST tidak diperlukan.

Pada tahun 2008 perbelanjaan untuk mengurus negara hanyalah RM128 bilion tetapi untuk 2015 kerajaa
n merancang perbelanjaan mengurus sebanyak RM223 bilion. 

Tidakkah ia merupakan peningkatan yang melampau untuk tempoh yang pendek iaitu 7 tahun dengan peningkatan hampir RM100 bilion?

Anonymous said...

Hasil daripada kegagalan menguruskan perbelanjaan inilah maka kerajaan mula berfikir untuk meluaskan lagi sumber kewangan negara sedangkan sebenarnya kerajaan tidak berhadapan dengan masalah sumber tetapi pada masalah berbelanja.

Penyelesaian mudah kerajaan ialah memperkenalkan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) kerana GST adalah cara paling mudah untuk mengutip sumber daripada rakyat.

GST dikenakan pada semua barangan dan perkhidmatan melainkan yang dikecualikan. Ertinya kerajaan mendapat ruang yang sangat besar dan luas untuk mendapat hasil menerusi cukai.

GST kena kepada semua rakyat tanpa mengira kaya atau miskin yang berbelanja dan mendapat perkhidmatan. Ertinya GST mempunyai cakupan cukai sangat luas. 

Jika sebelumnya hanya sekitar 1.7 juta terpaksa membayar cukai maka dengan GST berjuta-juta rakyat terpaksa membayar cukai setiap hari termasuk orang miskin.

Apabila cukai dikenakan kepada si kaya dan si miskin maka di sinilah ketidakadilan sosial dan kezaliman berlaku. Kerana itulah cukai GST adalah zalim dan haram menurut kaedah percukaian Islam kerana cukai sepatutnya hanya kena kepada orang yang berkemampuan sahaja.

Data 2012 menunjukkan 31.7% isi rumah Malaysia berpendapatan kurang daripada rm2500 dan 23.8% lagi berpendapatan antara RM2,500 - RM4,000. Ertinya lebih separuh rakyat Malaysia mempunyai pendapatan di bawah RM4,000 iaitu di bawah paras kemiskinan.

MUNGKIN ANDA MASIH KABUR, DARI MANA DATANG NYA DANA UNTUK MEMBAYAR HUTANG SEBANYAG RM 847 BILION DAN FAEDAH NYA, TENTUNYA DARI RAKYAT YAKNI CUKAI.
CUBA KITA KIRA - 847 BILION/30 JUTA RAKYAT MALAYSIA:
847000,000,000/30=
RM28233.3 JUTA, JADI SETIAP RAKYAT MALAYSIA MEMPUNYAI HUTANG SEBANYAK RM 28.23 BILION.
JADI JIKA PENGURUSAN KEEWANGAN NEGARA TIDAK DIUBAH MALAYSIA AKAN BENGKRAP, ITU SEBAB MENGAPA PENGURUSAN NAJIB SENTIASA MAHU MENAIKKAN SEMUA CUKAI BARANGAN DAN PERHIDMATAN, SUDAH BEGITU PUN NAJIB MASIH MENGEKALKAN HIDUP BERMEWAH2......

Anonymous said...

11.09..setiap tahun penang dan selangor bagi 1bulan gaji bonus..ngook cai najib ni..tidak termasuk bonus raya

Anonymous said...

Terbukti cai umno pun boleh sondol jugak..

Anonymous said...

terbukti bangkai 3:29 penjilat tegar peliwat bernama nuar berahim

Anonymous said...

basah tapi bau macam bangkai je..

Anonymous said...

bangkai 3:08, aku tak tanya pun pasal doktor. Aku tanya zakar siapa la yang tusuk jubor saiful sampai tertinggal akr mani dalam karung kunyit.

ko faham soalan ke tidak?? Kalau tak faham jangan jawab... nampak BODOH BAHALOL je jawapan syok sendiri ko tu nanti...

Anonymous said...

nampak sangat bangkai 3:27 tu kuat bohong..

Anonymous said...

copy paste fakta syok sendiri...

Anonymous said...

ko memang tak nampak. Aku pun tak nampak... Tapi bukti dna air mani dalam karung kunyit saiful mengesahkan tu kepunyaan atok peliwat nuar berahim. Ko duduk zaman dinasour ke nak tengok kejadian betul-betul berlaku depan mata baru nak jatuhkan hukuman???

Kesian... ko punye bahalol tak pernah kurang sejak dulu, kini dan mungkin sampai ko mampus nanti...

Anonymous said...

jangan lupa bangkai 11:29... siapa yang mula cakap "Can I Fuck You Today"... Nuar berahim ke, najib ke atau Saiful ke???

Kat mahkamah pun takut nak angkat sumpah untuk disoal oleh pedakwaraya.

Bukan tu je... boleh pulak si tertuduh minta mahkamah buat keterangan 'in camera' waktu saiful beri keterangan depan peguam atok peliwat.

Siapa la yang malu sampai nak 'in camera' bagai... saiful ke atau nuar berahim ke??? Satu-satu kes dalam dunia tertuduh yang malu tak pasal-pasal, bukannya si saksi...

kah kah kah kah

Anonymous said...

345..

Eh geli aku nak tanya jantan ayu saipol jubo tu.. ko tanya dialah.. bende apa dia guna kasi masuk mani binatang apa ntah tu... ish...

Perempuan pun melawan sampai luka cedera mati petahan maruah... ko sampai bwk kyjeli... ish.. itu idola kamu saipol jubo?

Anonymous said...

nak tanya sikit...harga iphone adakah turun setiap kali model baru keluar?

Anonymous said...

400...

Ya.. nanti aku jumpa bini ko aku nak ckp.. can fuck u today? Aku nak tengok bini ko lari ka atau bini ko kasi kyjeli kat aku... aku nak tengok...

Sejak 1998 cerita dah bebelit... baik tak payah layan.. bukti dah banyak ke tak besalah.. tapi ko pilih jugak apa ko nak pecaya.. silakan..

Anonymous said...

346 ...
Sebenarnye ko tu yg aku pelik... cuba cek semula selangor n pp dah bagi berapa tiap2 kali bonus kerejaan... jgn malu2... boleh google... setau aku lebih byk dr federal... sbb tu aku tanya... mb2 umno lain kasi berapa bonus? Tak mampu kan? Kasi bonus pun pinjaman dari federal...

Anonymous said...

takde masalah... bagi nama betul ko, tinggal kat mana dan no tel. Itupun kalau ko bertelor la... setakat cakap je, lebih baik tak payah...

Anonymous said...

aah... mani binatang bernama anwar ibrahim. Tak syak lagi...

Anonymous said...

Kisah memantat lubang jubo.....atok aljubori keluar mani saifol pulak keluar taik.

Anonymous said...

bangkai 4:50, ko tu yang kaki kencing kuat. cuba tengok penang bagi bonus tahun lepas berapa bulan gaji?? Raya tempoh hari berapa pulak???

kalau tak reti mana nak cari maklumat, bagitau aku... nanti aku tolong basuh otak bongok ko tu sikit....

Anonymous said...

betul tu bro....ini bukan fitnah....ada gambar video lagi. hidup. pelakun blue filem. ngentot cinadoll nampak kontolnya. lagi hebat dari anjing wall street. nonton blue filem ngentot ngan cinadoll lagi stim wo.....

Anonymous said...

bior aku senaraikan bro... yang aku tau jer la. lain2 tambah sendiri.
1. muka kena nonok.
2. isap aiskerim3.
3. bagi aiskerim free dlm jamban.
4. main jongkang jongkit ngan amoi.
5. main bontot ngan jantan.

Anonymous said...

yer la....cer bagi alamat. baru bolih datang rumah. nak bagi you fuck today.

Anonymous said...

6. hutan tebal tak bertebang
7. urut pala bana depan laptop
8. rasuah seks tu sedekah

Anonymous said...

ko datang ke alamat ni...

No.11, Jalan 3/61, Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur.

Anonymous said...

kan tuan rumah ni sekarang tinggal kat banglow sg.buloh.

Anonymous said...

alamat tu tempat tinggal gundik tua aku. Sangap lama tak dapat, cuba bangkai 5:21 cakap CIFUT dengan gundik tua aku tu. Pasti dia layan, tak payah bawak ky jelly pun takpe...

Anonymous said...

453...

Takde mslh. Tapi hati tebakar sial. Kahkah. Nanti anak laki ko ... ko kasi siap2 kyjeli.. mana tau masuk asrama nanti jumpa budak lain cakap can fuuk u tonight today tmrw... mana la tau... harap2 takde la...

Dan manatau... tiba2 anak ko report esok nak kena jubo... mana la tau.. mujur kyjeli dah ada..

Anonymous said...

kah kah kah... jangan risau, aku haramkan anak aku kerja dengan atok peliwat walaupun atok peliwat masih hidup umur 100 tahun. Binatang pun malu nak jadikan atok peliwat tu kawan..

Anonymous said...

kesian si bangkai ted kentut, sampai sekarang tak jumpa-jumpa berapa tokong bagi bonus kat kakitangan penang tahun lepas dengan raya tempoh hari. Internet rumah dia dah downgrade jadi 1g ke???

Muahahahahahaha

Anonymous said...

Apa lah tukang komen kat blog ni...tak ada etika...bahasa kamu terlampau...tak elok...ingat yang baca blog ni dari berbagai peringkat umur....klau tak malu pada diri sendiri malulah pada malaikat kiri kanan kamu....NUR izzah...ni ahli parlimen yang langdung tiada ciri 2 pemimpin yang ikhlas apalagi amanah untuk membela rakyat..dalam mind set dia papa aku baik papa aku alim papa aku difitnah papa aku itu papa aku ini..rakyatnya... Dlm fikiran dia langsung tak fikir pasal rakyat...mana yang boleh famouskan papa dia balik...itulah yang dia buat dgn wan jijah...sebenarnya...riwayat...mahadey ke anwar ke kit siang ke dah ke penghujung gnerasi y...dah tak heran sapa mereka..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates