October 22, 2016

13 @AzminAli Cuba Bela 'Nasi Lemak Anak Dara' Dengan Kritik #Bajet2017


Menteri Besar Selangor, YAB DS Azmin Ali sekali lagi cuba menjadi hero dengan mengatakan bahawa Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak di dalam pembentangan Bajet 2017 semalam telah menyinggung perasaan pemilik Nasi Lemak Anak Dara, Siti Hajjar.

Beliau sebelum ini telah melawat gerai Siti Hajjar fan menyerahkan Borang Lesen Perniagaan. Azmin Ali berkata di dalam laman sosial Twitternya, Siti Hajjar tidak dapaf pekerjaan sebab ekonomi negara lumpuh akibat kecurangan 1MDB.

Apa yang berlaku sebenarnya berdasarkan temubual Siti Hajjar dan Berita Harian mendapati Siti Hajjar telah menolak dua tawaran pekerjaan yang setaraf dengan Ijazah yang dimilikinya kerana minat di dalam bidang perniagaan. Kenapalah Selangor mempunyai Menteri Besar sebodoh ini?

13 comments:

Anonymous said...

Pembangkang di Malaysia mmg selama-lamanya kaki bangkang dan kaki bangang. Cara berfikir dan cara bekerja sentiasa bertitik tolak dari kebangangan dan kebodohan berfikir ditambah perisa oleh rasa dengki iri hati serta dendam kesumat yg tidak ada penghujungnya.

Sbb itu walau pun PKR dan DAP telah dapat memerintah diperingkat negeri, mrk seolah-olah jadi terencat akal krn tidak dapat membuang mentaliti membangkang dan sentiasa keliru membuat keputusan, samada tugas mrk sbg kerajaan negeri berkhidmat utk rakyat atau terus memperbodohkan rakyat utk mencari keuntungan peribadi.

Patutnyalah pun majoriti rakyat menyokong UMNO/BN demi kesejahteraan dan kemakmuran negara.

Jgn sesekali kita memberi peluang kedua kali kpd org yg pernah mmufliskan negara ...

Anonymous said...

Nak buat mcm mane dia yg baik sikit dikalangan tongong Dan bahalol dlm pkr....tunggu pru 14 le.

Anonymous said...

surat khabar keldaian daily mana ade laporkan pasal siti hajar tolak tawaran kerja.

Yang selalu keldaian daily laporkan pasal 1mdb, itupun banyak hearsay je... tu sebab suratkahbar tu tak laku. Hanya pemimpin dan ahlul bongok pkr je yang baca. Itupun baca kat bilik gerakan... nak beli rasa menyemak rumah je..

Anonymous said...

Bangkang sebangkang bangkangnya. Itu kerja pembangkang di malaysia. Hanya di malaysia tau. Jangan tanya di amerika ke, singapura ke, afrika selatan ke. Tak ada seperti di malaysia.

Anonymous said...

Aku da lame tau pmimpin pembangkang mlysia mmg BIOL n TOLOL tahap ultroman taro...

Cai DEDAKnya plak jenis DORAMON PUkimon kakaktua...
Kahkahkah

Anonymous said...

Berniaga lebih baik dr makan gaji. Jgn bagi MB xberkualiti beri ayat xberkualiti.Minda dan hati busuk melantung.Klau PM xdpt bagi pekerjan , mu sbg MB bg la ank dara tu apa2 jawtan yg sesuai.

Anonymous said...

ada... sama macam kat uganda. Tapi terpakai untuk beruk disana la... terlepas sekor kat sini. Kini pakai nama ted manoff (bukan yang ori tu, beruk uganda sekor ni yang pandai prooott merata-rata)

Anonymous said...

ini pembangkang dan mad dey dah nampak 1mdb bakal menaikan nama najib. jadi...sabotaj dan fitnah agar 1mdb melingkop. begitu juga malaysia ni akan bangkrap. sejak zaman mad dey lagi bunyinya. apalagi atok mad dey dah join sama kepala komunis ni...lagi kuat sembangnya. maklomlah dalam dunia ni dia sorang jer yang genius. sabotaj orang nombot wahid. elok2 paklah menang lebih 2/3 undi pru. kerana nak jatuhkan paklah sabotaj. kerah segala kroni cina berkerjasama. kotor dan hitam punya hati. sampai paklah undur. sekarang nak buat perkara yang sama ngan najib. malam sikit la....cuma pemakan dedak peliharaan dia jer bolih ikut. betullah apa yang mad dey cakap tu.....yang bodo dan lembab dalam umno dah keluar pun dari umno. yang REDHO pun dah keluar.

Anonymous said...

diorang bangkang ni sampai nak negara bangkrap. biar rakyat sengsara. bila rakyat sengsara negara kavau bilau. nanti puak pembangkang ni jadi suparman dan oltramantaro. konon nak selamatkan negara. jadi hero.
phuiiihhh....jahat ngalahkan komunis. agak2nya belajar politik macam tu kot. kasi rakyat susah dulu. kemudian senang cucuk dan ambil kesempatan.

Anonymous said...

Alif…Zai…Min …Ya…Nun = SARKAS

- Faekah Husin

Anonymous said...

Mat prooot pi mana? Ke makan nasi lemak tak hadam2?

Anonymous said...

Kena buasir.Take five dulu...

Anonymous said...

Masalah pembangkang kepala terlebih masuk angin. Maklumlah lubang kentut dah lama tersumbat.

Tukang cuci sedang beristirehat kat Taman Tema Sungai Buluh.

Aduh! pedih, pedih...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates