August 17, 2016

32 Sukan Badminton Olimpik Dipolitikkan Cina DAP @PDRMsia @SKMM_MCMC


Cina DAP ini berlakon keluar dari parti setelah tindakannya yang sering membuat kenyataan yang kontroversi selalu menyusahkan partinya. Baca di sini. Walaubagaimanapun, lakonannya kurang menjadi apabila beliau sering kelihatan berkempen untuk DAP terutama untuk menyelamatkan karier Lim Guan Eng yang terpalit dengan dua kesalahan rasuah. Baca di sini.

Semalam beliau telah menguris hati dan perasaan Rakyat Malaysia dengan posting bersifat perkauman apabila beliau telah memutarbelitkan kejayaan beregu campuran negara yang berjaya ke perlawanan akhir sukan badminton di olimpik.

Posting beliau dalam bahasa Cina di atas bermaksud, "Dengar dengan teliti UMNO, jika orang Cina benar-benar balik China maka Malaysia akan makan pisang (kembali dengan tangan kosong) dalam Sukan Olimpik". Jelas bekas pemimpin DAP ini tidak bertanggungjawab dan cuba memainkan sentimen perkauman dengan melagakan kaum Cina dengan kaum Melayu. Bukankah perbuatan ini menghasut dan boleh diambil tindakan? Isn't this an act of incite?

32 comments:

ted manoff said...

Apa kecoh2 nii ryezall...?kemungkinan cina ni dibayar pihak mo1 untuk bangkitkn kemarahan rakyat..cash is king..prOoTt

Anonymous said...

Dia pandai psycho...Malayu kena psycho balik la. .

Anonymous said...

Ko ni gila ke hapa? Kira nak cucuh bagi terbako saja...ko ni Muslim ke?

Anonymous said...

Suh azizul ajo naik beskal ke negra china dgn mmbawa bekalan setandan pisang tanduk..

Anonymous said...

Ada melayu menuduh agong itu mo1. Melayu2 dlm ni taknak petahankan agong tu kah?

Katanye pelindung ketuanan kesultanan...

Anonymous said...

Apodohal... aset pun boleh jual ke china komunis... kecik punye hal lah...

Anonymous said...

Takpe panggil geng baju merah buat itu satu demo saiko pecah kapla dan kayu kat depan bangunan dap...

Anonymous said...

Cinabukit rap memang rasis yg bangang barua liberal mengaku Melayu pun tumpang semangkok vavi

Anonymous said...

Itulah bro... tak payah liberel pun dah ada genting toto arak zouk...

Liberal bana ko...

Anonymous said...

Banyak juga pemain pingpong dan badminton yang berhijrah ke Singapura, Kanada dan Eropah tetapi tiada yang masuk perlawanan akhir.

Ini menunjukkan, kejayaan ditentukan oleh pelbagai faktor yakni bukan satu faktor saja.

Superman boleh balik Tonglan kalau dia mahu tetapi itu bukan bermakna dia akan jadi Superman yang lebih baik di sana.

Superman jadi ego kerana berada dalam Tongkang Dap. Tanpa Tongkang superman akan terkapai-kapai di Laut Cina Selatan.

Anonymous said...

Melayu/muslim mengakulah kelemahan baru boleh baiki kelemahan..amalan rasuah masih berleluasa dari paus hingga bilis...tak guna marah kalau masih tak mau berubah baiki diri ..masih ditakok lama..khayal..

Anonymous said...

Azizul Hasni kalo cedik sikit boleh dapat sekurang2nye perak..

Anonymous said...

Yg berhijrah tu bukan top player..bila pemain china berhijrah ke singapura,harimau malaya patah taring..

Anonymous said...

Tu tahap kecedikan melayu umno..

Ahli UMNO bodoh said...

tuk selampit ko ni bodoh... Presiden UMNO jual IPP kepada Cina komuniss ko tak sedar ke? UMNO biarla kena kutuk dgn Cina sebab pemimpin dia dah kena beli dgn Cina Singapura sampai keretapi Tanah Melayu lajupun dia bagi CinSinagpura. Punya korup presdien UMNO.
Ahli UMNO tak sedar ke? 315 km ,15 km hanya di Singapura tapi projek nak bagi Cina Singapura. Punya jahat Presiden UMNO.

Anonymous said...

Lge didakwa 2 kesalahan rasuah..kenapa najib dan sekutu tidak didakwa oleh peguam negara walhal kes rasuah terbesar.

Anonymous said...

Cai kata najib pemimpin hebat..tapi kena ikut syarat cina singapore..puui..pasal kebas mengebas memang hebat..

ted manoff said...

Sidang DUN Kedah hari ini panas apabila bekas menteri besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir tampil menuntut ahli parlimen Umno, Datuk Nawawi Ahmad supaya memohon maaf kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung kenyataannya bahawa Seri Paduka adalah Malaysian Official 1 (MO1).
"Saya gesa Ahli Parlimen Langkawi mohon maaf segera kepada Yang di-Pertuan Agong (Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah).
"Mereka yang tidak bersetuju (dengan permintaan ini) melakukan penderhakaan kepada (Sultan) Kedah," kata Mukhriz yang kini bersama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah adalah juga Sultan Kedah.
Semasa perbahasannya yang dicelah berulang-kali, wakil rakyat BN mengingatkan Muhkriz supaya tidak membawa hal politik ke dalam Dewan.
Beliau kemudiannya menjawab, perkara yang dibangkitkan bukan mengenai politik tetapi membabitkan maruah.
Dalam tulisan di Facebook, yang disunting empat jam kemudian, ahli parlimen Langkawi itu, berkata, berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong bertanggungjawab terhadap kerajaan.
"Menurut perlembagaan negara, kerajaan negara ini dibentuk dari tiga entiti utama yang berasingan dan independen (bebas) - badan kehakiman diketuai oleh Ketua Hakim Negara, badan perundangan parlimen oleh Yang Dipertua Dewan, Tan Sri Pandikar Amin (Mulia) dan badan ekskutif (yang) diketuai oleh perdana menteri.
"Semua ketiga-tiga badan ini bertanggungjawab kepada Agong.
"Maka, mengikut perlembagaan, MO1 ialah Agong," katanya.
Dalam versi yang disunting, baris terakhir dalam posting telah digantikan dengan perkataan, "Maka, mengikut perlembagaan MO1 bukan (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib (Razak) kerana dia (adalah sama ada) MO2, MO3, atau MO4."
Dalam komennya kemudian, Nawawi berkata, beliau tidak bercakap mengenai MO1 dalam konteks saman mahkamah DOJ, tetapi sebaliknya dari segi perlembagaan.
Malaysiakini telah menghubungi Nawawi untuk mendapatkan penjelasan mengapa dirinya menyunting tulisan asalnya itu.
Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan kemudian, Mukhriz juga mahu MP Umno itu memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia kerana cuba "memperdayakan" mereka bahawa Najib bukannya MO1.
“Kami mendesak agar Nawawi juga memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana telah berusaha untuk menipu rakyat bahawa kononnya Najib Razak bukannya MO1 yang dimaksudkan oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika.
“Segala butiran serta sifat-sifat yang dikaitkan dengan MO1 seperti yang disenaraikan oleh DOJ mengukuhkan dakwaan bahawa Najib Razak adalah MO1.
“Tiada putar belit konco-konco dan jentera propaganda Najib, termasuk kenyataan Nawawi tersebut, boleh meyakinkan rakyat bahawa Najib bukan MO1 yang dimaksudkan,” katanya.
Mukhriz juga mendesak agar Najib menghentikan semua penipuan yang menjelekkan dan segera undur sebagai perdana menteri, sekaligus menamatkan kemelut dan krisis yang membelenggu negara. - MK
celahgelegar at 4:56 PM

Anonymous said...

Cakap bnyak pon xgune..

Kasi lawan PRU 14 dgn UMNO..

Kalu kalah diam2 jgn ad cerite lilin n hantu bngla..

GENTLEMAN..

Anonymous said...

pala hotak ko....mo1 tu bukan pak ang ka?

Anonymous said...

Xyah bawa blog celah kangkang kat sini xde orang
nak baca pun.Adakah ko ayam
serama peliharaan madey yg
baru ditabur dedak selepas
kelour dri spital?

I LOVE ROSMAH. said...

dah tu LCW kan cina.biaq pi la dia..yg pendedak ameno meracau tak tentu pasai apa.
nak harap melayu selepas anak2 arwah sidek memang payah la.
tengok dlm KBS la ramai palahap perasuah cem gampang camner nak naikkan anak bngsa sendiri.ni sume najib lanun punya pasai.
makcik dedak bagi intro SRC ye dulu sebelum kata sy fitenah,jahil,tolol..cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Jangan bako pejabat Dap sudah..nnt Bukit Aman buka file

Anonymous said...

Ko tengok la...

Ada macai kisah apabila agung sendiri dituduh sebagai mo1? Padahal katanye penjaga kesultanan la sangat...

Sbb apa? Sbb yg menuduh tu melayu jugak? Melayu umno?

Anonymous said...

kawan aku makcik dedak cakap Kak Ros marah kat Najib pasal dia hilang dara sbb masturbasi berat banget dgn bayangkan Najib. bukan pasal dia nampak sendiri Najib melanun, hanya dongeng pasal nak cover dia geram tak dapat rasa benda Najib secara fizikal. aku mcm nak pecah perut ketawa..

I LOVE ROSMAH. said...

ko ni ada masalah ndon? ko nk ngorat aku ndon?ko cari je la jantan pendedak lain...aku normal ndon..ko balik indon la ndon...cian ko DOP dtg mesha bawk budaya indon lonte pendedak...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

najib lanun tadi tepon aku dia kata segan nk ngaku mo1 sebab dh kebas duit hutang mesha.dia tak risau sebab masih ramai pendedak bergayut kat ketiak dia...cian ko DOP...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

tak pasai2 agong yg dh tak larat nk berjalan tu kena tuduh ngan pendedak sebgai mo1..semakin bongok kelakuan pendedak sume.kuat betoi perasaan penyayang kat najib lanun tu.tah ada apa kat ketiak najib lanun tu tah.kalo ada deoderen aku pon ada.hanya pendedak je tau apa ada kat ketiak najib lanun ajaib tu...kalo aku takdo la ishhh...cian ko DOP...kurr...kokoko

Seligi News said...

Shah Alam bergegar berebut jadi calon

http://seliginews.blogspot.my/2016/08/shah-alam-bergegar-berebut-mahu-jadi.html

Anonymous said...

akhu nngak ada masalah. akhu normal. akhu netap sini krn cewek mesia perlu ama akhu. tapi akhu suka ama cerita politik mesia karena paling lucu, bener2 lawak sumanya. rame yg jadi bodoh karenanya.

I LOVE ROSMAH. said...

oleh karena itu kamu gak perlu nolong partai ameno penyamun pak..lihat aja jokowi ganteng benteras korupsi dong...jaman lanun udah game over...lewat ni pemuas dedak happy main ama najib pokemon..
cian ko DOP cam cibai...kurr...kokoko

Anonymous said...

Cina yang buat blog tu...cuba tanya jer pemain badminton tu nak duduk Malaysia ke duduk China...so sebelum dapat jawapan dari kedua dua pemain tu tak payahlah kita pung pang pung pang...malu sikitlah...Cina Dap ni...ayah kepada pemain perempuan tu cakap Melayu lancar kemain maklumlah Baba dari Melaka tapi ayah oemain lelaki tu ayoo...telbulu bulu punya geng tatak tau.lo mau cakap Melayu...Bangla dengar pun tergolek dog...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates