March 27, 2016

24 @TeresaKok Kata Banglo @limguaneng Dijual Murah Sebab Feng Shui Tidak Bagus #NoSwimmingPool


Naib Pengerusi DAP, Teresa Kok Suh Sim, ketika berucap di Majlis Gerakan Selamatkan Malaysia petang tadi mendakwa harga pembelian banglo Ketua Menteri, Lim Guan Eng murah disebabkan Feng Shui yang tidak bagus. Oleh sebab itu katanya, pemilik asal banglo tersebut memutuskan untuk menjualkannya kepada Guan Eng. Teresa berkata,
"Sebenarnya harga rumah tersebut lebih murah dari harga pasaran disebabkan Miss Phang rasa bangga dapat jual pada Ketua Menteri Pulau Pinang. Sebab pada dia feng shui rumah tersebut tidak bagus sejak Guan Eng masuk kerana banyak tunjuk perasaan malah pengkebumian Guan Eng diadakan di luar rumah tersebut."
Mungkin Teresa Kok mahu mengantikan Feng Shui Master Lilian Too yang terkenal atau mungkin Teresa Kok lebih berkelayakan daripada Raja Bomoh Malaysia? Sejak bila Ahli Parlimen Seputih ini berubah angin menjadi Feng Shui Master? 

Sekiranya benar Feng Shui rumah itu tidak bagus atau buruk, kenapakah Lim Guan Eng sanggup membelinya dengan harga yang murah? Apapun ketidakhadiran keluarga Anwar Ibrahim di Kongres Rakyat hari ini bukanlah Feng Sui yang baik untuk Tun Dr Mahathir.

Cuba lihat di bawah bagaimana DAP pertahankan salahguna kuasa pemimpin mereka. Mereka akan cuba menghalalkan dan mencari alasan serta dalil untuk menunjukkan pemimpin mereka tidak bersalah, sehinggakan Feng Shui pun mereka gunakan sebagai alasan untuk menutup salah guna kuasa pembelian banglo Lim Guan Eng. Kalau pemimpin UMNO jangan kata hendak mempertahankan yang sejengkal pun orang UMNO sendiri jadikan berdepa-depa.

24 comments:

Anonymous said...

Aduh... admin ni.. masih tak nampak ke jawapan yang ada dalam kenyataan nyonya cock tu... cuba baca sekali lagi..


"Sebenarnya harga rumah tersebut lebih murah dari harga pasaran disebabkan Miss Phang rasa bangga dapat jual pada Ketua Menteri Pulau Pinang. Sebab pada dia feng shui rumah tersebut tidak bagus sejak Guan Eng masuk kerana banyak tunjuk perasaan malah pengkebumian Guan Eng diadakan di luar rumah tersebut."


Dah nampak jawapan dia tak???

Feng shui tak bagus sejak Lim Guan Eng masuk.... sama juga feng shui penang tak bagus sejak Lim Guan Eng memerintah.... dan cukup, cukup sama, feng shui DAPig tak bagus sejak lim Guan Eng jadi setiausaha agung DAPig...

Nak cakap macam mana lagi.... nyonya tua DAPig sendiri yang bongkarkan betapa suweii nya Lim Guan Eng yang bergelar tokong tu...

kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Sebab tu terkantoi.
Fung suei x bagus...
Hu..hu..hu


Anonymous said...

Pening Jabatan Penilaian harta nak calculate Feng Shui tanah dan rumah. Nak guna rate tokong ke rate jirat cina.

Makin bongok penjilat2 air kencing LGE ni bagi reason. Takpa betul lah tu.. Feng Shui tak baik memang sudah kena pada LGE tokong dapig skrg dia dh boleh kena tangkap.. prepare untuk tido lokap satu tahun la..

DAMN u DAPig Cocks!
tak habis2 mau pusing!

Anonymous said...

Nanti hakim kasi diskaun... 10 bulan je cukup la...

Kalau satu tahun, jawatan MP boleh kena tendang... Rumah kena sita, gaji tak dapat, kena kesian la...

Kita tunggu siapakah hakim yang akan bagi diskaun kat tokong tu nanti...

Anonymous said...

phang li pan ni agen umno. sengaja offer LGE ngan harga murah so this scandal can be brought-up. Rasa²nya ada x nak bg dalil mcm ni nanti

Anonymous said...

Pang li koon ni macam nama lintah darat kaki belit je. Gerenti produk sjkc. Bagi pelempang je dapigs ni.

Anonymous said...

aku kalau umno ni takde isu sangat, nak je aku belasah lge ni. tapi korang lagi dahsat... maka aku letak lge kat tepi dulu... ok korang boleh sambung sembang lge sampai mampus... kes korang billioun tu letak tepi dulu. lepas abih ngan lge, sambung tengok geganvancxaz wosotiyah...

Anonymous said...

eleh, dgn air tangan produk sjkc nih la ko bagi anak ko makanan diorang, susu pamper sadin meggi mee etc... sedap?
eh atok nenek korang pun dulu sodap je belasah air tangan sjkc nih...

Anonymous said...

eh eh, macam kutuk najib n menteri bagi jawapan mcm2 pasal 2.6b je... pandai ko

Anonymous said...

eh, bukan ke ko anjing paling setia penjilat tokong tu.... takkan ko nak belasah tokong tu pulak kan. Tak payah berlakon la.... kalau dah kaki jilat, sampai bila-bila pun ko akan jilat juga.... betul ke salah ke, ko hanya nampak kesalahan orang lain je lebih. kalau pasal tokong ko simpan semua silap dia dalam rumah anjing ko tu...

Betul tak cakap aku wahai anjing ph???

kah kah kah kah kah kah kah.... ko punye rumah anjing, feng shui ada bagus tak... boleh la jual kat tokong tu... tak kesian kat tuan ko ke???

kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

ye ke??? Maknanya jawapan nyonya kok ni memang tahap BODOH la kan....

kah kah kah kah kah kah kah.... feng shui suwey sebab tokong masuk... kalau tokong tak masuk, feng shui ada oonnngg... boleh jual RM10 juta terus....

muahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Agak-agak dalam mahkamah boleh guna tak alasan BAD FENG SHUI menyebabkan harga rumah jadi murah dari harga pasaran.....???

Kalau mahkamah kanggaroo cap DAPig aku pasti alasan BODOH macam tu boleh di terima.....

kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kalau macam tu...sepatutnya khir toyo pun tak kena penjaralah. sebab feng shui rumah tu tak baik. akai ada ka? kata pembangkang ni cerdik. tak bleh pakai gak. nak lepas tengkuk...macam helah kartun. kalau mat maslan ni..dah kena trol ni.
takpe la..janji no swimming poll

Anonymous said...

#noswimmingpool
#badfengshui
#lgemanyaksuwei

Anonymous said...

Tanya nyonya kok tu pasal chipek dia fengsui ada baguih ka?

Anonymous said...

tarak baguih, tu sebab jadi anak dara tua...

Anonymous said...

Biji dia pun ada keraih daa..

Anonymous said...

korang tak mampu nak troll sangat. puak korang banyak kat pedalaman. utusexn pun lepas seminggu baru sampai... lagi pun kalau ada tenet pun, diorang orang tua karat tu tak tau surf tenet... kesian. troll la sama korang 2 3 kerat...

Anonymous said...

troll tak troll, penjara dah bakal menanti tokong pujaan ko tu wahai anjing ph...

kah kah kah kah kah kah kah kah... panas punggung hingga terpaksa hantar 2-3 bulldog dia buat cerita kartun kepada rakyat....

Muahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

aku rasa takde ape kot... cam deig jugak. macai kayu tak buat keje.

Anonymous said...

'rasa' ko tu ada bernilai RM2.8 juta tak???

kah kah kah kah kah kah kah kah kah

#noswimmingpool
#badfengshui
#lgemanyaksuwei

Anonymous said...

Nyonya ni dara lagi tak? Member dia Elizabeth dah lama kena bedal. Tak tahulah kalu Rafizi syok dekat dia.

Anonymous said...

Muahahahahahaha... Rafizi auww camtu pun minat kat nyonya kok??

Takde taste langsung...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Atok nenek kau lagi heybat, minum terus air basuh kaki produk sjkc tambah ais. Tu yg cucu cicit bersuara macam orang termakan nasi kangkang.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates