October 31, 2015

2 Bagaimana #BERSIH4 Dakwa SPR Halang Pendaftaran Pengundi Sedangkan Mereka Bebas Buka Booth?

Ini situasi keadaan di pusat membeli belah AEON Rawang. Petugas-petugas BERSIH 4 sedang sibuk membuka booth untuk mendaftar pengundi-pengundi baru dan menyemak senarai daftar pemilih. Bagaimana selama ini BERSIH 4 boleh mendakwa bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyekat atau menghalang parti politik untul mendaftar pengundi-pengundi baru sedangkan pertubuhan haram seperti Bersih 4 sendiri bebas menjalankan fungsi SPR?

Menurut BERNAMA, SPR telah menerima sebanyak 69,640 permohonan untuk mendaftar sebagai pengundi bagi tempoh penggal ketiga untuk tempoh Julai, Ogos dan September 2015. Menurut Setiausaha SPR, Abdul Ghani Salleh, daripada jumlah berkenaan, 57255 mendaftar sebagai pengundi batu manakala 12,385 memohon untul menukar alamat mengundi.

2 comments:

Anonymous said...

Cap jari.....cap jari.......bio metrik....tu penting untuk tahu ketulenan warga negara MSIA yang nak mengundi......kalau tak cina VIETNAM ke CINA CHINA ke CINA KEMBOJA ke bebas mengundi guna mykad orang dah mampus......muka agak sama mana nak tahu bila cakap baru tahu....tak kan masa nak mengundi kena suruh mereka bercakap untuk pastikan mereka tu rakyat Msia ke tak.....calit dakwat tu semua useless.....kita nak maju tapi cara nak mengundi masih guna ketika kita mula merdeka...apa ni....senanglah cina penipu DAP ni nak menipu....sebab tu kalau fikir2 macam mana waktu PRU 13 mereka boleh dapat undi popular sedangkan kawasan tersebut bukan ramai cina pun ..pening2 ...

Anonymous said...

Yg tak da strategy org melayu...fitnah2 sudah jadi bahan keseronokan. Yg lebih nampak lebih limkomunis. Strategy dia menjadi termasuk la dr ling liong sicko yg terang2 keluar perangai cina-an ke-DAP-an nya. Back stabbers. Do not trust any of them. They go bk being communism.

Melayu mmg semakin layu...seperti daun jatuh ke tanah kekeringan kmdn hancusssss.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates