March 10, 2015

1 TBS Adalah Pilihan Terbaik Pengguna Untuk Laluan Ke Pantai Timur Demi Keselesaaan Dan Keselamatan


Langkah Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengumumkan pada 11 Februari lalu mengenai pemberhentian penggunaan hentian bas Greenwood sebagai hentian bas ekspres sementara untuk pengguna dan pengendali bas ekspres ke Pantai Timur selepas 8 Mac, 2015, perlu dilihat dari sudut yang positif dan berjangka panjang.

Langkah SPAD mengarahkan pengendali bas ekspres untuk memindahkan operasi ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS) adalah disebabkan faktor keselesaan, kemudahan dan keselamatan pengguna. Ini memandangkan langkah penurunan dan pengambilan penumpang di hentian Greenwood banyak menyumbang kepada kesesakan jalan raya di kawasan tersebut dan menambahkan risiko keselamatan terhadap pengguna jalan raya serta penumpang.

Sinar Harian hari ini telah menjalankan soal selidik terhadap pengguna kesan daripada penutupan Hentian Bas Greenwood. Pengguna-pengguna TBS rata-ratanya lebih yakin dengan keselamatan apabila operasi keselamatan di TBS adalah 24 jam. TBS menyediakan kemudahan menunggu dengan kompleks yang berhawa dingin serta lain-lain perkhidmatan seperti loker barangan, mesin ATM, pasaraya mini dan juga pelbagai pilihan restoran untuk menjamu selera. Di TBS juga disediakan sistem tiket berpusat dengan pengumuman ketibaan dan pelepasan bas yang boleh dilihat di layar elektronik. Ini membolehkan pengguna selesa merancang perjalanan mereka.

Kemudahan perantaraan juga adalah mudah dan selesa. Orang ramai yang mahu ke Pantai Timur digalakkan supaya menggunakan perkhidmatan LRT dan KTM Komuter yang berintegrasi dengan TBS. Pengguna bas dari Gombak dan Sentul boleh menggunakan LRT laluan Ampang di stesen Sentul dan Sentul Timur atau perkhidmatan KTM Komuter di stesen Titiwangsa untuk ke TBS.

1 comments:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates