March 12, 2015

8 Kantoi Memfitnah Naib Presiden MCA, Ahli Parlimen DAP Bakri Meminta Maaf


Ahli Parlimen DAP Bakri, Er Teck Hwa (DAP-Bakri) memohon maaf kepada Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datin Paduka Chew Mei Fun kerana mengaitkan beliau dalam satu laporan portal berita. Portal berkenaan menyiarkan artikel mempersoalkan Mei Fun, yang juga Naib Presiden MCA, menyokong satu kenyataan sensitif yang didakwa bersifat perkauman. Dalam satu Sidang Media kepada wartawan di luar lobi Parlimen hari ini, Er Teck Hwa yang tidak fasih berbahasa Malaysia berkata, 
"Saya membuat kesilapan dengan menamakan Datin Paduka Chew Mei Fun dalam artikel tersebut. Saya memohon maaf dan berharap beliau akan menerima permohonan maaf saya. Apabila saya membuat kesilapan, saya akan mengakuinya."
video

Mei Fun sebelum ini telah menghantar surat tuntutan (Letter of Demand) kepada Teck Hwa, meminta penjelasan ke atas kenyataan beliau yang didakwa berunsur fitnah yang diterbitkan oleh sebuah portal pada 4 Mac yang lalu. Surat tuntutan berkenaan telah dihantar oleh Tetuan Halim Hong dan Quek, Peguambela dan Peguamcara, yang bertindak bagi pihak Mei Chew. 

Surat tuntutan berkenaan menyatakan dengan jelas bahawa dakwaan dalam artikel berkenaan sama sekali tidak berasas dan berniat jahat untuk memburuk-burukkan dan memusnahkan imej Mei Chew. Surat tuntutan itu juga menyatakan bahawa tindakan undang-undang akan diambil sekiranya Ahli Parlimen Bakri berkenaan gagal untuk menjawab dalam tempoh 48 jam dari tarikh penerimaan notis surat tuntutan.

8 comments:

Anonymous said...

Cina bukit celaka macam ni, bila sesama diorang, boleh minta maaf....tapi kalau dengan bangsa Melayu, jangan harap puak2 celaka ni akan memohon maaf.
Pukimak dap ni ingat diorang lebih bagus dari Bangsa Melayu sebab tu la diorang kurang ajar dan biadap terhadap Bangsa Melayu!

Anonymous said...

Mcm mana ler mlayu2 air itam pun bley ada yg tegamak mengundi claka ni..takda apa fungsi pun kat bakri,klu bg kat mca dpt gak bakri sorang menteri..

Anonymous said...

Memang dah salah boleh ohon maaf. Tapi kalau selalu sgt buat salah, suka-suka buat salah dengan niat jahat(with bad intntion), tak layak dimaafkan.

Anonymous said...

bayaran kepada peguam swasta bernama Shafei Abdullah yang menjadi kepala pendakwa dalam kes liwat melibatkan Anwar Ibrahim. Menurut kerajaan penguam berkulit hitam itu dibayar hanya RM1,000 sahaja. Betulkah atau pun angka itu tersalah lapor oleh portal berita yang mana angka sebenarnya RM1 juta. Saya baca beberapa kali tetapi sahih angka itu hanya RM1,000.

Logikkah nilai bayaran itu. Apakah kelabaan yang diperolehi oleh peguam berkenaan dengan pendakwaanya itu. RM1,000 tidak padan untuk beliau membeli kotak untuk menutup mukanya dari diludah oleh pendokong Anwar kerana kesal dengan tindakannya mengadakan road show menjelaskan butiran perbicaraan.

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

ROSMAH MANSOR JKK said...

Memang mudah tuding jari kepada DAP

Memang senang tuduh MCA atau MIC

Betul ke Cina dan India yang menyebabkan Melayu mundur ?

Melayu alpa.
Melayu merempit.
Melayu ambil dadah.
Melayu gila hiburan.
Melayu asyik berkonsert.

Di dewan - konsert, di padang - konsert,

Di staudium - konset, di TV - konsert.

Hebat Melayu, dari Bintang Kecil ke Bintang Tua !

Angkara Cina dan India kah semua tu ?

Memang banyak cerita Cina diskriminasi Melayu di dunia pekerjaan.

Dalam sektor swasta mereka kuasai.

Sukar anak Melayu nak naik pangkat.

Dunia perniagaan mereka control.

Payah peniaga Melayu nak mencelah sama.

Kita tidak kata Cina dan India 100% tidak bersalah.

Tetapi Melayu juga ada diskriminasi Cina dan India !!

Kita berkata, dimana Melayu boleh kawal kenapa Melayu tidak kawal.

Kenapa Melayu tak kawal hiburan hingga melekakan remaja Melayu.

Hingga kini bukan saja remaja Melayu

Mak bapak Melayu pun asyik dengan hiburan

Barangkali tok dan tok wan Melayu juga !

Bukan saja anak kecil, datuk dan nenek Melayu pun menyanyi.

Pun bergencok.
Pun berlenggang.
Pun lupa diri.

Jadi kalau ramai pelajar Melayu tak tau solat.

Kalau lagi ramai yang tau solat tak bersolat.

Terlalu ramai tak pernah jemaah di mesjid,

Salah Cina dan India lagi ????

Siapa perintah negara setakat ini .... Cina dan India ?

Siapa kesemua PM setakat ini .... Cina dan India ?

Siapa semua hampir kesemua MB-KM setakat ini ... Cina dan India ?

Siapa majoriti ketua2 jabatan setakat ini ... Cina dan India ?

Siapa ketua Polis dan ketua Tentera setakat ini ... Cina dan India ?

kah kah kah penjilat taik tahap bangkai.boleh paham tak... tak paham lagi elok berhenti jadi orang kah kah kah

Anonymous said...

Yg ko pulak jd beruk terlompat2 bela cina apahal? Apa idea ko nk majukan melayu selain maki hamun melayu. Jgn perasan ko tu kulit pucat mcm cina, ko tu hitam berkilat mcm negro...huh!

Anonymous said...

Nak bagi melayu maju, kita boleh buat demo depan sogo hari-hari. Mahpuz Bean kata tu cara nak jana ekonomi.... tapi jangan demo depan umah dia, nanti dia HELLO.. HELLO.. HELLO sama Sirul kasi C4 sama ngkorang...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates