February 28, 2009

0 Possible Wembley XI For Tomorrow Final


Another Cup tomorrow is going into MU' Collections. I love You MANCHESTER UNITED.

0 Kini Rasakan Pula Teressa Cock

Utusan Melayu (M) Bhd. hari ini telah menyerahkan writ saman dan pernyataan tuntutan terhadap Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok Suh Sim kerana didakwa mengeluarkan pernyataan fitnah terhadap akhbar Utusan Malaysia.

Ia berikutan dakwaan Teresa bahawa Utusan Malaysia telah 'memutar-belitkan' pernyataan-pernyataan beliau berkenaan makanan yang disajikan kepadanya semasa berada dalam tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada tahun lalu.

Menurut kenyataan Utusan Melayu, syarikat penerbitan akhbar itu selaku plaintif melalui firma guaman Tetuan Shafee & Co. telah menyerahkan writ saman dan pernyataan tuntutan itu kepada Teresa melalui firma guaman, Tetuan S.N. Nair & Partners.

Kenyataan tersebut menyatakan, pernyataan-pernyataan fitnah Teresa itu telah dibuat pada 22 September 2008 dan ia telah diterbitkan oleh media-media tempatan serta blog beliau sendiri.

Dalam saman tersebut, plaintif menuntut perintah supaya defendan mengeluarkan artikel-artikel, perkataan, petikan atau komen yang berunsur fitnah daripada laman blog dan laman web tersebut.

Plaintif juga menuntut perintah injunksi menghalang pihak defendan sama ada melalui dirinya sendiri, ejen atau pekerja-pekerjanya daripada membuat dan menerbitkan selanjutnya menyebabkan penerbitan perkataan-perkataan fitnah itu atau yang serupa dengannya terhadap plaintif.

Turut dituntut ialah ganti rugi am, khas, tambahan dan punitif serta faedah bagi ganti rugi yang diberikan selain daripada kos dan lain-lain relif.

Sumber: Utusan Malaysia.

Sekarang rasakan kembali bagaimana rasanya disaman. Sebelum ini Teressa telah menyaman Utusan Melayu (M) Sdn Bhd sebanyak RM30 juta di atas artikel cerpen yang dikeluarkan oleh akhbar Utusan Malaysia. Memang betul konsep "innocent until proven guilty" di mata undang-undang. Namun di dalam kes ini, ternyata Teressa Cock telah tersalah langkah kerana kesemua "flip flop" dan pembohongannya telah dirakam dan disiarkan di dalam Buletin Utama, TV3. Tambahan pula, pembohongan beliau mengenai makanan anjing ketika di lokap itu boleh didapati dengan mudah di Youtube dan di dalam simpanan kebanyakan bloggers. Adalah diharapkan Utusan Melayu (M) Sdn Bhd dapat menyaman perempuan ini berterusan sehingga muflis. Ini akan menyebabkan beliau tidak layak lagi untuk menjadi wakil rakyat. Bersedialah wahai Teressa. Senjata sudah makan tuan!

1 Iklan Jawatan Kosong - Pengawal Peribadi & Penolak Kerusi Roda


Pengawal Peribadi & Penolak Kerusi Roda OKU diperlukan. Kelayakan:
  • Bukan Melayu kerana dikuatiri Pemuda UMNO.
  • "Black Belt" di dalam Tandoori Payat.
  • Pandai memaki hamun dan bersedia untuk bergaduh.
  • Tidak perlu kacak. Dikuatiri akan di"tackle" oleh Boss Besar.
  • Pengalaman bekas-bekas Tonto, pengutip hutang Ah Long dan ulat-ulat di KLIA amat diperlukan.
  • Sanggup bekerja 24/7.
Antara faedah yang diperolehi:
  • Bekerja dengan orang yang paling dikehendaki di Malaysia.
  • Berpeluang melancong ke luar negeri sebagai pembancuh kopi.
  • Berpeluang mati untuk Raja Singh.
Jika berminat sila hubungi Kapal Karam Singh atau Gor Bendul Singh di pejabat guaman kami di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang.

SINGH IS KING ... KING KONG!

February 27, 2009

4 Perak Oh Perak (Volume II)

Perak Assembly Speaker V. Sivakumar invokes Standing Order 8 and 11 to call for an emergency state assembly on March 3 to vote on two motions related to the constitutional crisis in Perak.

He declined to spell out the two motions but Perak DAP chairman and former senior exco Datuk Ngeh Koo Ham said one motion was to reaffirm support for Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin as Perak Mentri Besar and another was to seek dissolution of the state assembly.

One motion, Sivakumar said, was from PAS -Titi Serong assemblyman Dr Khalil Idham Lim Abdullah while the other was from PKR’s Teja assemblyman Chang Lih Kang.

“Under normal circumstances, the Standing Orders say that you need 14 days (of notice) to be given (to convene the state assembly).

“But in the event of an emergency, the Speaker can decide and call for a sitting anytime,” he said in a hastily called press conference at his office at the state secretariat here at 3.35pm on Friday.

To a question, Sivakumar said convening an emergency sitting of the state assembly did not require the consent of Sultan of Perak Sultan Azlan Shah.

His lawyer Chan Kok Keong cut in to say that the Sultan of Perak was only needed to summon a sitting by way of royal proclamation if the assembly had been dissolved or prorogued (adjourned by royal prerogative).

However because the last sitting was adjourned, the assembly could carry on its usual business in an emergency session on March 3, claimed Chan.

Baca Laporan Penuh di The Star.

Panas ... panas ... panas ... Kerajaan Pakatan Haram telah panas. Kerajaan Pakatan Haram telah panik apabila drama mereka sebelum ini yang diarahkan bersama oleh banduan salah guna kuasa, YB BABI dan "Master Puppet", Ngeh Ngeh Ngeh tidak mendapat perhatian rakyat kerana rakyat mempunyai banyak masalah lain yang hendak difikirkan. Mana tidaknya, baru beberapa hari Kerajaan Perak yang baru diwujudkan, "Puppet" Nizar telah kehilangan rumah besar kesayangannya. Walaupun beliau masih tidak malu-malu untuk memandu kereta Camry kepunyaan rakyat walaupun bergelar mantan MB, namun wujud ketidakpuasan hati di pihak EXCO dan ADUNnya. Kesemua keistimewaan telah ditarik balik oleh MB yang baru. Sivakumar berasa amat marah kerana tidak dapat balik ke India disebabkan YB Zambry telah memotong atau menarik balik elaun percutian ahli Exco sebanyak RM20,000 setahun.

Ayoyo ... Amma ... Mana boleh jadi. Mereka telah menghantar notis kepada Sultan Perak, Sultan Azlan Shah untuk mengadakan sidang dewan, tetapi Tuanku tidak mengendahkannya (dalam bahasa istana memperkenan), maka "Master Puppet" berbincang dengan YB BABI bagaimana hendak menyelesaikan perkara ini. Maka syaitanpun berbisik. DERHAKA! DERHAKA! DERHAKA! Apa nak jadi, jadilah. Kami tidak perduli. Janji kami semua dapat kembali kuasa kami dan boleh menghabiskan harta rakyat. Peduli apa dengan derhaka asalkan aku dapat hak mutlak kereta Camry aku.

Maka Si Pemabuk Tegar, Sivarasa Pengerusi Dewan yang telah dilantik oleh kroni-kroninya tetapi yang mempunyai kuasa tertinggi di Malaysia telah mengarahkan untuk mengadakan sidang kecemasan. Seperti biasa, beliau hanya membacakan "script" yang telah disediakan sahaja. Siapa Sivaraja yang dapat berfikir secanggih ini. Baca kandungan pada botol arak alkohol tahu la dia. Bagi mereka padan muka Sultan Perak. Disebabkan kekurangan di dalam perlembagaan negeri, Sultan Perak tidak boleh menghalang cita-cita Firaun mereka. Si Nizar pula tersenyum-senyum kambing memikirkan bahawa peluangnya untuk mengambil kembali rumah MB kembali cerah. He ... He ... Hee ... Padan muka semua. Aku cakap aku hendak membawa kes ini ke mahkamah dan akan patuh keputusan mahkamah. Rakyat telah aku tipu. Mana boleh aku bersabar untuk mendapat kuasa aku kembali.

Sayang seribu kali sayang. Cucu Tok Selampit bukan PM. Sekiranya ya, sudah lama kusumbat Si Pemabuk Sivarasa ke ISA Kemunting kerana mepersenda undang-undang dan menderhaka kepada Sultan Perak. Apa yang mangkuk-mangkuk hayun ini berfikir. Dengan menderhaka kepada Sultan, apa yang akan mereka dapat? Sekiranya mereka berkuasa sekalipun selepas ini, adakah mereka tidak memerlukan Sultan Perak lagi. Adakah mereka fikir, Menteri Besar atau Speaker Dewan tidak perlu mengadap Sultan untuk apa-apa majlis sekalipun. Sendiri mau fikir la!

2 Perak Oh Perak (Volume I)

Latest Scenario (2.10 p.m.)

Former Perak Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin has officially handed over the keys of the mentri besar’s residence over to the State Secretary.

However while the state took back the Toyota Camry cars of his 10 excos last week, Nizar is determined to hold on to his car.

His special officer Amran Harun told reporters that Nizar would keep his Toyota Camry as a sign that he had not conceded as the legitimate mentri besar.

“AJS10 will be kept as a symbol while we wait for the court decision."

“If the court says that Nizar is not legitimate, then we will return the car,” Amran said at the residence here on Friday after surrendering the keys to chief assistant to the state secretary Shamshuzaman Sulaiman.

Source: The Star

Ha ala Nizar ni, cakaplah hendakkan kereta Camry tu. Tak payahlah susah payah turun naik mahkamah. Saya boleh telefon YB Zambry supaya jangan berebutkan kereta sebuah tu. Cucu ni kereta BMW terliur lah juga. Kalau setakat Camry tu teman tak main. Kalau EXCO dan ADUN Perak yang lain mereka tuduh BN hendak beli RM50 juta la ... RM20 juta la ... Nizar ni nilai harga diri dia kereta Camry sahaja? Awat yang cheq tak habaq awai-awai!

Posting Asal:
Scenario I:

Kerajaan negeri menarik balik elaun percutian ahli Exco sebanyak RM20,000 setahun setiap seorang pada tahun ini sebagai langkah berjimat cermat. Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, peruntukan itu akan dikembalikan semula kepada kerajaan negeri agar ia boleh digunakan bagi mengatasi masalah rakyat.

''Dalam keadaan ekonomi sebegini mendesak, elaun sebanyak RM120,000 bagi semua Exco itu lebih baik digunakan untuk mengatasi masalah rakyat dan membantu mereka yang memerlukan. 'Kita fikir tidak wajar bagi ahli Exco untuk mengambil wang tersebut dan kemudian pergi bercuti, lebih-lebih lagi dalam keadaan kegawatan ekonomi sekarang," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco kerajaan negeri di Pejabat Daerah Hilir Perak di sini hari ini.

Sumber: Bernama.
Patutlah bergaduh-gaduh Nizar & Co. hendak mempertahankan kerajaan pakatan haram dan jawatan EXCO masing-masing di Perak. Kalau tidak kerana jawatan EXCO, susahlah hendak melancong ke luar negara. RM20,000 setahun untuk berbelanja melancong Bang, siapa hendak bagi. Patutlah Speaker Perak (gambar dengan muka stim di sebelah) bermati-matian mempertahankan EXCO haramnya. Kalau tidak, macam mana beliau hendak balik India melawat sanak saudara tersayang. Melihatkan keadaan di Perak ini, saya teringatkan di Selangor. Adakah perbelanjaan percutian Eli Wong bercuti menenangkan fikirannya ditaja dan ditanggung oleh Rakyat Selangor. Buat semua kerajaan negeri di Malaysia, apa kata dalam masa kegawatan ekonomi ini, semua bentuk perbelanjaan mewah seperti ini dibekukan. Apa kata wang tersebut disalurkan kepada rakyat miskin di negeri masing-masing. Ini barulah dikatakan pemimpin berjiwa rakyat.
Scenario II:

Rabu lalu, ADUN DAP Malim Nawar Keshvinder Singh dan ADUN PKR Kuala Kurau Abdul Yunus Jamahri membuat laporan kepada SPRM terhadap BN dan beberapa pemimpin BN termasuk Najib mengenai perkara tersebut. Menurut Najib, terserah kepada SPRM untuk menyiasat aduan kedua-dua ADUN berkenaan.

“Saya tidak tahu menahu tentang dakwaan mereka. Biarlah SPRM siasat,” ujarnya.

Ditanya nama beliau turut dikaitkan dalam laporan tersebut, Najib menegaskan, beliau tidak tidak pernah membuat apa-apa tawaran kepada mana-mana pihak.

“Sudah tentu mereka akan kata (ada bukti). Biarlah suruhanjaya siasat. Namun jika mereka buat laporan palsu, mereka mesti sedia untuk menerima akibatnya,” tambah beliau

Sumber: Bernama.
Banyak betul duit UMNO ini hendak membeli calon-calon pakatan haram ini. Besar jumlah RM2o juta untuk seorang. Logikkah kalau UMNO hendak membeli calon-calon berkenaan kerana mereka bukan seseorang yang berwibawa. Seorang Singh macam muka Bangla dekat shopping complex. Seorang lagi melayu totok yang masing-masing berkelulusan setakat SPM, gred berapa saya tidak pasti. Lagipun buat apa menghabiskan duit kerana kedua-dua calon bidan terjun sudah pastinya tidak akan tersenarai balik di dalam PRU13 oleh pakatan haram. Apa logiknya untuk UMNO membeli calon-calon murahan ini. Bukankah BN telah berkuasa di Perak? Saya mencadangakan SPRM mengambil berat tentang aduan-aduan mereka. Saya amat bersetuju dengan pendapat DS Najib. Sekiranya aduan mereka terbukti palsu dan tidak mempunyai bukti, sudah sampai masanya kerajaan mengambil langkah untuk mendakwa mereka di Mahkamah. DS Najib sendiri hendaklah memulakan langkah menyaman secara kapasiti persendirian ke atas kedua-dua mereka ini, di mana umum mengetahui bahawa mereka telah digunakan oleh parti masing-masing untuk memburukkan nama DS Najib. Seharusnya tindakan yang sama iaitu tindakan undang-undang diambil ke atas wakil-wakil pakatan haram agar mereka tidak sewenang-wenangnya membuat fitnah.

February 26, 2009

3 Kenapa Pemuda UMNO Membisu?

Karpal Singh berhujah di dalam Dewan Rakyat semalam:

"Dua peluru Tuan Speaker. Dalam Seksyen 57 Akta Keselamatan Dalam Negeri, jika seseorang memiliki satu peluru dan didapati bersalah hukumannya mandatori maut. Saya mahu tahu di mana celaka Pemuda UMNO ini mendapat dua peluru ini," katanya.

"Pemuda UMNO ini celaka. Jangan ganggu saya," katanya meneruskan perbahasan sebelum keadaan menjadi riuh rendah dan memaksa Timbalan Speaker Datuk Dr Wan Junaidi Tunku Jaffar menegur Karpal agar tidak menggunakan perkataan itu lagi. "Bukit Gelugor boleh terus ucapan tapi jangan cakap celaka. Ini sepatutnya tidak dipakai YB," kata Wan Junaidi.

Karpal sekali lagi berkata beliau tidak mahu diganggu dan mengulangi kenyataan yang sama terhadap Pemuda Umno tetapi kemudiannya menarik balik perkataan itu selepas diarah oleh Wan Junaidi. "Kalau Speaker tak suka saya boleh tarik balik, tak ada masalah. Sudah tarik balik. Saya beri amaran kepada Pemuda UMNO jangan main-main dengan saya. Singh Is King," katanya.
Di mana suara lantang dan keris terhunus Saudara Hishamuddin Hussain? Di mana suara Saudara Khairy Jamaluddin yang selalu sibuk melatah. Saudara Khir Toyo tengah buat apa sekarang? Saudara Mukriz kenapa membisu? Kalau beginilah sifat Pemuda, macam mana Bangsa Asing tidak pijak kepala kita, orang Melayu.
Nota Kaki: Karpal juga merujuk kenyataannya sebelum ini mengkritik Anwar dan menjelaskan bahawa beliau kini menerima Anwar sebagai ketua pakatan pembangkang. Flip Flop juga orang tua ini. Anuar ada kasi apa-apa ka dekat itu belakang?

0 Kes Ragut Dalam Lif - Kaum Hawa ... Berhati-Hati

















2 Samseng AMK Layak Dihantar Ke Tanjung Rambutan

25 Februari 2009

Pagi, Putrajaya


Sekumpulan samseng Angkatan Kelentong Muda (AMK), Parti Kelentong Rakyat (PKR) dengan angkuhnya membawa sepanduk, kotak-kotak kosong, gambar Pesuruhjaya SPRM yang digambarkan sebagai lanun dan juga replika sijil kematian SPRM. Dengan lagak samseng Tamil yang kita selalu tengok di dalam filem keluaran Utara India, samseng tahi minyak ini yang diketuai oleh Chegubard telah membakar kotak-kotak berkenaan. Mereka juga hampir bergaduh dengan sekumpulan pengawal yang cuba menghalang kelakuan biadap mereka. Tujuan mereka ialah untuk menyampaikan mesej bahawa SPRM telah mati dan SPRM adalah alat BN.

Petang, Plaza Massalam, Shah Alam

Sekumpulan lagi samseng pemuda PKR membawa seekor lembu dengan menggunakan jeep Isuzu berarak di kawasan Plaza Massalam diketuai oleh Samseng Tahi Kucing. Lembu yang dibawa telah disahkan oleh pakar-pakar bahawa rupa dan akalnya sama dengan samseng-samseng berkenaan. Dibawa bersama mereka kononya dokumen-dokumen penyelewengan DS Khir Toyo dan DS Najib. Bantuan SPRM diperlukan untuk menyiasat kes berkenaan.

Wahai samseng-samseng tahi minyak dan samseng-samseng tahi kucing, pengikut ortodok YB BABI, Banduan Salah Guna Kuasa, sedar atau tidak bahawa kamu sudah tidak siuman, gila "glamour" dan isem tak tentu hala. Pagi hari kamu menghina ketua SPRM dan mengatakan bahawa SPRM adalah alat BN, SPRM telah mati dan perlu dikuburkan. Sebelah petang pula kamu menyembah meminta pihak yang sama menolong kamu menyelesaikan kes yang kamu kehendaki.

Dei Macha, prinsip manakah yang kamu pakai? Prinsip biawak lidah bercabang? Samalah macam Boss kamu yang "Gila Meroyan" hendak menjadi Perdana Menteri Kerajaan Langit. Pihak-pihak yang berkenaan diharap dapat membantu samseng-samseng berkenaan mengisi borang Hospital Bahagia, Tanjung Rambutan, Perak sebelum orang-orang awam diapa-apakan. Al maklumlah orang-orang gila kalau bunuh orang sekalipun akan terlepas dari tindakan undang-undang!

February 24, 2009

2 Demonstrasi Haram "Semangat 46 Lembu" Anjuran AMK

PERHIMPUNAN 'SEMANGAT 46 LEMBU' - (MENYOKONG MB SELANGOR DAN DESAK SPRM SIASAT NAJIB DAN KHIR TOYO)

Perkara di atas adalah dirujuk.

Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) dengan kerjasama AMK Selangor akan melancarkan satu program yang dinamakan "Perhimpunan Semangat 46 Lembu". Perhimpunan ini akan diadakan dengan bertujuan untuk menunjukkan mesej bahawa SPRM telah menjadi 'lembu yang dicucuk hidungnya' kepada UMNO-BN.

Butiran lanjut program tersebut adalah seperti berikut:-

Tarikh : 25 Februari 2009 (Rabu)
Masa : 2.00 petang
Tempat: Pejabat SPRM, Plaza Massalam, Seksyen 9, Shah Alam

Semua penyokong dan wartawan KECUALI Utusan Malaysia adalah dijemput hadir.

Sekian, harap maklum.

Hasmuzair Hassan
Sekretariat
Angkatan Muda Keadilan Malaysia
014-8422155

Sumber: YB BABI Blog
1. "Pakatan Rakyat mengamalkan kebebasan bersuara dan keadilan untuk semua". Hakikatnya, "Semua penyokong dan wartawan KECUALI Utusan Malaysia adalah dijemput hadir". Lawak ... lawak ...

2. "Semangat 46 Lembu" - Tema demonstrasi haram ni siapa yang bagi? Sivarasa atau Sivakumar? Bekas ahli-ahli pencen Semangat 46 boleh "join" sekali ke?

3. Segala pertanyaan bolehlah dikemukakan kepada Ketua Dewa Lembu, Saudara Hasmuzair Hassan di nombor telefon di atas.

4. Minggu ini "Semangat 46 Lembu", minggu depan saya cadangkan sekretariat AMK buat pula demontrasi "Semangat 46 Babi" atau "Semangat 46 Lexus' atau "Semangat 46 teLanjang". Cantikkkk ...

5. Mari kita lihat, berapa ekor lembu yang akan datang esok. Tungguuuuu ... Kita tangkap lembu-lembu haram ini, kita buat korban tahun hadapan. Amacam?

8 Kenapa Pas Sibuk-Sibuk Isu PPSMI?

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Hadi Awang mengelarkan mereka yang masih mahu meneruskan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sebagai golongan celaka. Beliau turut menyelar tindakan merendahkan peratus kelulusan pelajar semata-mata kerana mahu mempertahankan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI).Tindakan tersebut kata beliau merupakan satu perbuatan yang dianggap sebagai menipu bangsa sendiri."Pemimpin jenis ini merupakan pengkhianat kepada bangsa dan bahasa serta lebih menyedihkan lagi kerana mereka sanggup meneruskan dasar PPSMI ini kerana memetingkan kroni," tegas beliau dalam satu forum himpunan dan ikrar mansuh PPSMI malam tadi.

Sumber - Haprakdaily
Sehingga kini, saya masih tertanya-tanya kenapakah polimik Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) menjadi isu yang dipolitikkan oleh Pas. Apa yang saya perhatikan ialah:
  • Hanya Matematik dan Sains sahaja yang sedang dan akan diajar di dalam Bahasa Inggeris (BI). Itupun disebabkan banyak terma-terma dan istilah-istilah terutama di dalam pelajaran Sains yang lebih sesuai menggunakan BI.
  • Bahasa Melayu masih menjadi Bahasa Kebangsaan. Apa masalahnya. Sekiranya kita tanya Pas dan pembangkang, memang la. Apa sahaja pihak golongan kecil rakyat membangkang, mereka turut membangkang. Golongan Pas dan pembangkang ini memang mahir menangguk di air keruh. Macam parasit! Kalau betul Pas dan sekutunya daripada PKR dan DAP mengutamakan Bahasa Melayu, berapa kerat sangatkah ahli parlimen pembangkang yang bukan Melayu yang mahir berbahasa Melayu di Dewan Parlimen? Boleh bilang dengan jari. Haji Hadi suruhlah mereka balik dan berkursus di dalam Bahasa Melayu sebelum memanggil orang lain celaka. Berpuluh tahun duduk di dalam Malaysiapun masih tidak fasih berbahasa Melayu.
  • Haji Hadi menggelarkan mereka yang masih mahu meneruskan PPSMI sebagai golongan celaka. Apa masalahnya? Saya berkata Haji Hadi adalah celaka. Apa masalahnya jika saya mahu anak-anak saya mahir berbahasa Inggeris di dalam subjek Sains dan Matematik tanpa melupakan lidah bahasa ibunda mereka, Bahasa Melayu.
  • Selama ini setahu saya, Pas hanya memperjuangkan Islam dan bukan bangsa Melayu. Kenapa tiba-tiba Pas hendak menjadi hero di dalam mempertabatkan Bahasa Melayu milik Bangsa Melayu? Hentikanlah sikap hipokritmu. Banyak sangat duduk dengan YB BABI. Perangaipun sudah lebih kurang sama.

1 Mari Belajar Nombor

Some RM123.7 million was spent for the 12th general election held in March last year and another RM989,000 for two parliamentary by-elections held in Penang and Terengganu after that, the Dewan Rakyat was told today.

Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz said the two by-elections were for the Permatang Pauh seat in Penang and the Kuala Terengganu seat in Terengganu. “The Permatang Pauh by-election, held in August last year, incurred cost of RM409,000, while the by-election for the Kuala Terengganu seat in January this year involved expenditure of RM580,000,” he said in response to a question by Azan Ismail (PKR-Indera Mahkota) who wanted to know the government’s expenditure for the elections concerned.

Source - Bernama

Scenario I

Adik-adik, daripada kenyataan berita di atas kita boleh andaikan bahawa purata perbelanjaan untuk menguruskan pilihanraya kecil adalah lebih kurang sebanyak RM500,000. Di Perak terdapat 59 Dewan Undangan Negeri. Pihak Pakatan Rakyat atau sekarang lebih dikenali dengan nama Fuckatan Riot beria-ria mengharapkan pilihanraya kecil dapat diadakan untuk seluruh negeri Perak. Berapa kosnya adik-adik? RM500,000 X 59 = RM 29,500,000.

RM29.5 juta adik-adik wang rakyat mahu dihabiskan untuk memuaskan hati parti-parti Komunis DAP yang tidak lagi berkuasa sekarang. Jumlah ini yang mahu digunakan oleh Fuckatan Riot atas dasar mahu membuktikan siapa jaguh di Perak, atas nama demokrasi rakyat. Piirah. Ramai lagi rakyat Perak yang miskin yang memerlukan jumlah wang sebanyak RM29.5 juta itu. Wajarkah pilihanraya kecil untuk seluruh Perak diadakan? Adik-adik berikan jawapannya ya.

Scenario II

Keadaan DUN Perak @ 24 Februari 2009:

Jumlah Kerusi Di DUN Perak = 59

BN – 28 DUN

DAP – 17 DUN

PKR – 5 DUN

PAS – 6 DUN

Bebas – 3 DUN

Mari Adik-Adik kita belajar mengira, siapa yang mempunyai banyak kerusi. Ya adik-adik Barisan Nasional. Pihak pembangkang kata mereka mempunyai 17 + 5 + 6 kerusi = 28. Mereka mempunyai kerusi yang sama dengan Barisan Nasional melalui nama Fuckatan Riot.

Tidak benar adik-adik, semuanya adalah pembohongan semata-mata untuk mengaburi mata rakyat. Fuckatan Riot sama sekali tidak akan wujud selagi mereka hanya ada tiga komponen parti sahaja. Peraturan SPR menetapkan mana-mana parti politik di Malaysia yang hendak bergabung di bawah satu komponen hendaklah mempunyai lapan parti, barulah mereka boleh bergabung dan mewujudkan komponen seperti BN. Kalau dicampur Parti Komunis Malaya dan HINDRAF sekalipun yang telah diharamkan, belum lagi mencukupi koata 8 parti. Ada faham adik-adik? Habis kenapa mereka mengaku sebagai pakatan sedangkan perkahwinan mereka adalah kahwin mutaah iaitu perkahwinan yang haram dan tidak sah.

February 23, 2009

15 Ashman Najib Tun Razak & Kehidupan Sosialnya

Mungkin ada yang sudah kenal dan mungkin ada yang baru hendak mengenali anak bakal Perdana Menteri Malaysia ini. Nama yang diberi Ashman Najib iaitu anak kandung kepada Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak. Gambar-gambar yang dipaparkan di bawah betul-betul menyakitkan mata kerana jika ini yang digambarkan oleh pemimpin-pemimpin kita yang bijak mendidik anak-anak, maka rakyat Malaysia akan mempunyai "role model" yang salah. Posting ini bukanlah bertujuan untuk menjatuhkan imej DS Najib, cuma nasihatku rakyat memang peka melihat kelakuan anak-anak pemimpin, dan ini akan memberikan modal yang besar kepada musuh-musuh politik untuk menjatuhkan imej, perjalanan dan cita-cita politik seseorang pemimpin.










7 Lim Guan Eng & Akaun Amanahnya

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng semalam mengakui agak sukar bagi barisan kepimpinan negerinya untuk mencapai janji-janji PRU12 iaitu untuk menghapuskan miskin tegar di Pulau Pinang dalam tempoh setahun, berakhir 9 Mac depan. Alasannya, agak sukar bagi kerajaan negeri untuk membuka akaun amanah. Namun beliau tidak pula memberikan butiran terperinci akaun amanah apakah yang dimaksudkannya.

Saya melihat senario ini adalah merupakan satu kegagalan oleh pihak kerajaan negeri Pulau Pinang untuk melaksanakan janji-janji pilihanraya. Disebabkan keegoannya sebagai Ketua Menteri, beliau tidak akan mengakui kegagalannya secara langsung. Sebaliknya beliau mencipta alasan kononnya kesukaran untuk membuka akaun amanah. Sebagai seorang “Bankers” selama lebih daripada 15 tahun, saya ingin bertanya:
  • Akaun amanah apakah yang mengambil masa hampir setahun untuk dibuka?
  • Bank manakah yang susah sangat bagi kerajaan negeri untuk membuka akaun?
  • Kenapa tidak dirujuk kepada Bank Negara Malaysia untuk mempercepatkan proses?
Guan Eng sayang, kau ingat rakyat Malaysia ni buta huruf ke nak kelentong sesuka hati? Walau bagaimanapun, saya “tabik spring” dengan Guan Eng kerana mengaku kegagalannya dan masih mengingati janji-janji yang telah dibuat. Tidak macam Si Abdul Khalid dan barisan pimpinan Selangor yang buat diam dan buat bodoh sahaja mengenai janji-janji yang telah mereka buat. Kesimpulannya, agak senang untuk kita mengritik dasar-dasar kerajaan apabila kita berada di luar, menjadi pembangkang. Barisan pakatan haram yang tidak berdaftar sendiri tidak mampu melaksanakan janji-janji mereka ketika berkuasa.

Sarananku yang bernilai 2 sen ini kepada kerajaan Kedah, Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang, hentikanlah berpolitik dan ego menguasai kerajaan negeri. Sudah sampai masanya bagi kamu untuk melunaskan janji-janji kamu kepada rakyat. Kami rakyat yang prihatin sentiasa meneliti rekod-rekod kamu. Selain daripada pengikut-pengikut lembu kamu yang setia, sebahagian besar undi yang diterima oleh pakatan haram kamu sewaktu PRU12 yang lalu terdiri daripada undi protes daripada rakyat yang mahukan BN sedar. Sekiranya mereka melihat pakatan haram kamu tiada beza dengan mengundi BN, percayalah, itu adalah undi mereka yang terakhir buatmu!

1 Pamela Villarruel, 17, Mother of 7




1 Selfish Action By Cuepacs

KOTA BAHARU, Feb 22 (Bernama) -- Cuepacs plans to submit an eight-point memorandum to Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi to ensure the welfare of 1.2 milion public sector employees.
Cuepacs president Omar Osman said the memorandum would be submitted after a workshop on the improvement in the service sector's salary grade in Terengganu on March 3-4.

Among the items being drawn up were a new salary scale for each grade, revision of the pension formula and housing loan's interest reduction, he said. he told reporters here today.

"Cuepacs' move is in line the government's aim to produce balanced human capital by 2020. It is also in accordance with the economic stimulus package introduced by the government," he said.
No ... no ... don't get me wrong. I am not against any attempt by Cuepacs to request from the government all the moon and the stars for the government staff. It is their right to do so. Having said that, would you please Mr Omar Osman to postpone your request until the economic turn back to normal. It is best for the the civil servants to concentrate on their work and be more productive during this economic turmoil and during difficulty facing by the Malaysian citizen. Everybody have to sacrifice to ensure that our economy is not going from bad to worse. It is very critical for the government to find solutions on how to solve unemployment problem rather than thinking of how to fulfill the demand of Cuepacs. Mr Omar Osman, just not appropriate time to look into the memo. Please bear in mind, according to Human Resource Minister Datuk Dr S Subramaniam a total of 80,000 temporary workers and 19,000 permanent workers have been out of job as at middle of February 2009. I beg you Sir, don't be selfish moron!!

3 Another Liar And Fictitious Claim From YB B.A.B.I

Opposition Leader, Yang Berhormat Brother Anwar Bin Ibrahim (YB BABI) had claimed in Parliament on Thursday that Mahdzir had been captured on video offering Lim RM5mil to join Barisan.
Kulim state assemblyman Lim Soo Nee said that “The officer was assigned to investigate after I lodged a complaint with the ACA some time last year. I was only told that a video had been fixed. Whether the discussion was recorded or not, I do not know. I do not wish to say more because I do not want to jeopardise the investigation,” he said. In response to news reports, Lim said he had never mentioned that he was offered RM5mil to leave PKR for Barisan. “I am not crossing over to Barisan. All I said before was that I may want to quit Pakatan Rakyat and be an independent state assemblyman if the state government continues to impose policies that are unfair to certain ethnic groups,” he said.

Source: The Star.
I would not want to comment more regarding the claimed from YB BABI. As if that all words coming from this "Raja Kelentong" mouth are totally liar and fictitious.

1 Ngeh-Ngeh-Ngeh And His Bullshit Theories

State DAP chief Ngeh Koo Ham said the Perak legislative assembly speaker and the Rights and Privileges Committee had made their decision based on the state constitution and the laws governing them.

“Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi has committed contempt against the committee. Action can be taken against him,” he said yesterday in expressing disappointment at Abdullah’s actions. Section 3 of the Perak Legislative Assembly (Privileges) Enactment 1959 clearly states that no member of the legislative assembly shall be liable to any civil suit or criminal proceedings, arrest, imprisonment or damages for anything done or said by them in the state assembly or any committee,” he said.
Now Perak Enactment, according to Perak DAP Communist Party has become so powerful that even nobody can touch whatever decision made by the Rights and Privileges Committee headed by his head, King V Sivakumar. Since when state constitution become so powerful compare to federal? Dear Ngeh-Ngeh, I know that you are a lawyer by profession but the words coming from your mouth are bullshit. Now PM is subjected to the contempt of the committee decision? What you are going to do about it? Arrest Pak Lah? Summon him? Hello!

February 22, 2009

5 Kenapa Pimpinan Pas Tak Sokong Nizar?

Hari ini berakhirlah episod suka duka Mantan Menteri Besar Perak menduduki Rumah Rasmi MB. Mantan MB Perak itu telah berpindah ke rumah banglo dua tingkat berdekatan dengan kediaman rasmi MB (Gambar bawah). Cuma Yang saya kesiankan melihatkan bag "Reject Shop" di belakang bonet MPV beliau. Rasa macam beliau kena "reject" pula.

Mungkin penyokong-penyokongnya masih mengatakan beliau tidak di"reject", beliau masih MB Perak yang sah. Maaflah, bukan saya tidak sensitif. Saya amat sensitif. Saya memang tahu peritnya untuk berpindah terutama melibatkan 7 anak yang masih kecil. Walau bagaimanapun, fakta tetap fakta. Kita tidak boleh menafikan bahawa BN mempunyai 26 kerusi DUN, majoritinya kerusi UMNO. Mantan MB melalui parti PAS, berapa kerusi? Hanya dengan ihsan parti komunis DAP sahaja, beliau boleh menjadi MB. Nak harapkan wakil rakyat melayu Fuckatan Riot yang lain? Hampeh. Semuanya hanya lulusan SPM! Nizar seoranglah yang agak "educated" sikit.

Yang saya heran sangat ni. Semenjak berlakunya krisis kepimpinan di Perak ni, tak pernah kedengaran Nizar The Puppet ini dibela oleh TG Nik Aziz mahupun DS Haji Hadi Awang. TG Nik Aziz sibuk memberi komen fasal foto lucah Eli Wong manakala DS Haji Hadi pula sibuk memberi komen suruh Pak Lah kekal jadi PM. Apa ni. Nizar ni dari parti mana? Pas ke DAP?

2 Fuckatan Riot Selangor Berbulan Madu Di Holiday Villa

Cucu Tok Selampit mendapat panggilan telefon daripada seorang kawan yang bekerja di Holiday Villa, Jalan Glenmarie, Subang Jaya yang mengatakan bahawa ADUN dan Ahli Parlimen Selangor sedang berbulan madu di hotel berkenaan semalam dan akan berakhir hari ini (Ahad) atas program "retreat".

Wah ... wah ... wah ... selepas penat berceramah kosong di padang berhadapan Amcorp Mall semalam menyambut Ulang Tahun Pertama kejayaan merampas kuasa di lima (opps ... sekarang empat) negeri, hari ni semua ahli-ahli Fuckatan Riot bersenang lenang pula di hotel. Program "retreat"? retreat kepala lembu haram Khalid! Pada masa sekarang ada rakyat Selangor yang menahan lapar tidak makan, kamu senang-senang bermewah-mewahan di hotel. Senang betul kan kerja wakil rakyat! Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hendaklah membuat penyiasatan sama ada "retreat" atau bulan madu ini menggunakan duit kerajaan negeri. Sekiranya ya, maka ini adalah penyalahgunaan kuasa kali ketiga selepas isu penyelengaraan kereta peribadi Lexus dan pembelian lembu korban untuk Bandar Tun Razak, yang kedua-duanya menggunakan duit kerajaan negeri Selangor. Ini adalah kerana tidak wajar program "retreat" yang menggunakan wang kerajaan negeri (sekiranya betul) digunakan untuk pembiayaan percutian percuma ahli-ahli parlimen Fuckatan Riot. Ini sudah lebih!!!
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates